Autor Wątek: Budowa roweru wyprawowego na stalowej ramie ABC  (Przeczytany 7603 razy)

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Mam 1x10 i jest bardzo fajnie do jazdy na lekko, ale do sakw wolalbym wiekszy zasieg. Chociaz 38 i 11-42 daje wlasciwie tak samo lekkie przelozenie jak moje 50-40-30 i 11-34....

Offline Mężczyzna wiewiur

  • Wiadomości: 57
  • Miasto: UK
  • Na forum od: 27.03.2016
Poczekaj dzien-dwa, dzieki brexitowi bedzie jeszcze taniej ;)

Rozumiem ze to wersja 1x11?
W sumie racja. Tak wersja 1x 11. Może i przełożenia było by ok ale korba 46-34 była by idealna. Do tego szosowa a raczej z cyclocross więc obylo by się bez kombinacji.

Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka

DO WORKA FOLIOWEGO:
dlaczego uważasz że to nietypowa kaseta przerzutka etc i gorsza na wyprawę? Chodzi o awaryjność? Czy że to sram ;) co do sakw to przecież nie muszę jeździć z przednimi ,no chyba ma możliwość zamontowania tylniego bagażnika? Co do rozmiaru to fakt jest niepewność ale chyba jednak mka
 Poczekam kilka dni przymierze się do Ski i Mki jak bedzie dalej dostępny to wezme. (Co zrobić wszystko wyprzedane i w Polsce i w UK)Nawet dla samej ramy a osprzęt sprzedam. Tu w UK popyt jest spory i każda cena i rzecz znajdzie swojego właściciela :)  była też oferta podstawowego awola za 750 z 2015 roku, no ale cóż to nie jest czarny mat comp-a ;)
« Ostatnia zmiana: 24 Cze 2016, 18:35 wiewiur »

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Jak cokolwiek się posypie, to po wyprawie, bo nigdzie nie kupisz części zamiennych.

Awol ma mało sztywny tył, z czasem robi się jeszcze bardziej wiotki. Trzeba w związku z tym pogodzić się, że sakwy będą z przodu. Taki urok, chyba lepiej nadaje się do bikepackingu i jazdy na lekko.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wiewiur

  • Wiadomości: 57
  • Miasto: UK
  • Na forum od: 27.03.2016
To żeś gwoździa wbił, zaraz będzie wysyp postów obronnych do awola. Piszesz o tym compie z 2016? Czy ogółem? No nie wiem części można wymienić na początku a czy wiotki??skąd mas takie info? To co myślisz nad podstawową wersja awola z 1000 na 750?

Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka


Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 817
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Awol ma trochę bardziej wiotki tył bo tylny trójkąt jest skręcany a nie spawany jak większość ram, ale dzięki temu można założyć zamiast łańcucha pasek Gates'a.

Offline Mężczyzna wiewiur

  • Wiadomości: 57
  • Miasto: UK
  • Na forum od: 27.03.2016
Ok rozumiem. Rower umiem złożyć ale w nowinkach się nie orientuje. Nie wiem czy zamontuje ten pasek, wątpię. Od którego roku to wprowadzili ? Czy jazda z sakwami tylko z przodu ma więcej zalet niż wad? Czy to jakaś nowa moda? Przeglądam zdjęcia na Google i dużo awoli jest tak zaladowanych.

Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: 24 Cze 2016, 21:47 wiewiur »

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19867
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Cytuj
Awol ma mało sztywny tył, z czasem robi się jeszcze bardziej wiotki.

Ze niby dlaczego z czasem?


Cytuj
Mnie nie przekonuje ten system, żadnej przewagi nad załadowanym tyłem nie widzę

A ja widze - przy zaladowaniu tylko na tyl mam wrazenie ze jest jakies opoznienie pomiedzy skreceniem kierownicy a reakcja tylu, jakby ogon sobie machal nieco po swojemu.

Przy zaladowaniu na przod rower staje sie nieco bardziej oporny przy skrecaniu, przez to prowadzi sie jak torpeda ale robi dokladnie co chce.

Jezdze tak na CdF i sobie chwale.

Duzo nie zaladujesz, ale kto zabroni dolozyc tylne sakwy kiedy potrzeba?


Cytuj
Jak jeździłem jeszcze z przednim sakwami - to pamiętam większe opory na wietrze (przy ekstremalnych wiatrach jak na Kubaniu czy Islandii jest z tym problem, bo rzuca na boki kierownicą).

Przy wietrze z przodu opory sa nieco mniejsze na przednich sakwach.

Cytuj
Perhaps more surprising to many, front bags were more aerodynamic than rear ones.
https://janheine.wordpress.com/2012/05/02/aerodynamics-of-real-world-bicycles/

Wierze ze przy bocznym wietrze moga wplywac na prowadzenie, ale jesli zamocuje sie je mniej wiecej na symetrycznie z przednia osia, wplyw ten jest minimalny. Sprawdzone w calkiem wietrznej Irlandii.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10707
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010


Ok rozumiem. Rower umiem złożyć ale w nowinkach się nie orientuje. Nie wiem czy zamontuje ten pasek, wątpię.
Ten pasek to pasek zębaty i założysz go tylko wtedy, kiedy będziesz miał cały napęd do niego. To dość istotna decyzja przy budowie roweru.


Offline maku

  • Wiadomości: 326
  • Miasto:
  • Na forum od: 08.06.2013
Mogę się mylić, ale w nowych rocznikach haki swinger są chyba tylko we framesecie natomiast gotowe awole mają zwykłe haki.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Rzeczywiście na zdjęciu Awola z napędem 1x11 jakby takich haków nie było.

W innym wątku wrzucał Włod, ale jakoś mi umknął. Wczoraj kolega o nim naopowiadał (po sezonie chce kupić dla framesetu) i zaczął mi się bardzo podobać
http://bikepark24.pl/pl/p/Rower-szosowy-Marin-Four-Corners-2016/6969
Bardzo dobra baza do rozbudowy. Na wyprawę 9s to chyba najlepsze możliwe rozwiązania. Wchodzą ponoć opony 2.0. Całość kosztuje grosze, a ma geometria złożoną do Awola. Do codziennego użytku można by założyć hamulce hydrauliczne na linkę polecane przez Alka.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wiewiur

  • Wiadomości: 57
  • Miasto: UK
  • Na forum od: 27.03.2016
Rzeczywiście na zdjęciu Awola z napędem 1x11 jakby takich haków nie było.

W innym wątku wrzucał Włod, ale jakoś mi umknął. Wczoraj kolega o nim naopowiadał (po sezonie chce kupić dla framesetu) i zaczął mi się bardzo podobać
http://bikepark24.pl/pl/p/Rower-szosowy-Marin-Four-Corners-2016/6969
Bardzo dobra baza do rozbudowy. Na wyprawę 9s to chyba najlepsze możliwe rozwiązania. Wchodzą ponoć opony 2.0. Całość kosztuje grosze, a ma geometria złożoną do Awola. Do codziennego użytku można by założyć hamulce hydrauliczne na linkę polecane przez Alka.
Też mi się wydaje że nie ma tych haków w 1x11, framesetu chyba juz nie chce bo po co płacić więcej za pasek którego nie mam zamiaru zakładach i ze względu na ten hak. Do 1x11 też straciłem przekonanie ze względu na pewien artykuł i dodane tu słuszne wnioski. Na razie obstawiam przecene w sklepie uk awola z 2015go za 750 (okolo4000tys zależy od funta po tym brexicie) lub dopłatę 200funa za wersje elitę z tego samego roku. Warto myślicie dołożyć tyle w sumie za Lepsze hamulce 2x bagażniki tubus i błotniki? Bo reszta zdaje mi sie ze jest taka sama. Trochę ta zgnita zieleń mi nie gra w podstawowym awolu ale mze się prEkonam jak go zobaczę na żywo. Widzicie wszystko się zmienia u mnie jak w kalejdoskopie ;)
O tym marinie tez nieśmiało wspomniałem w tym samym wątku co wlado i dobra opcja rozbudowy. Ale jednak kolorystyka awola bardziej mnie przekonuje...

Wysłane z mojego Redmi 3 przy użyciu Tapatalka

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Cytuj
200funa za wersje elitę z tego samego roku. Warto myślicie dołożyć tyle w sumie za Lepsze hamulce 2x bagażniki tubus i błotniki?

Myślę że tak.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19867
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Cytuj
Tylko, że Ty masz rower stalowy, który z natury rzeczy jest bardziej wiotki niż aluminium jakie ja mam w trekingu.

To nie materiał decyduje o właściwościach roweru, tylko konstrukcja - grubość rurek i grubość ich ścianek :)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum