Autor Wątek: Ramy pod rowery wyprawowe z barankiem  (Przeczytany 7482 razy)

Offline Mężczyzna Pedro

  • Wiadomości: 143
  • Miasto:
  • Na forum od: 19.01.2014
http://www.planetx.co.uk/i/q/FRPXKBD2/planet-x-kaffenback-2-frameset - kiedyś mi się podobała. W sumie nadal mi się podoba :)
Teraz na wyprzedaży wychodzi po 800 zł za frameset :)

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
No to niezle. Taniej nie bedzie, mysle ze warto zaryzykowac :)

Offline Mężczyzna Pedro

  • Wiadomości: 143
  • Miasto:
  • Na forum od: 19.01.2014
Tylko kolor niestety nie czarny a niebieski, którego jak widać nikt nie chce. Będzie taniej jak funt jeszcze spadnie ;)
London Road też powinien się nadać - ma otwory na bagażniki i przyjmie opony wg opisu do 40 mm: http://www.planetx.co.uk/i/q/FRPXLONROD/planet-x-london-road-frameset
Cena również 800 zł :) Alu + karbon
« Ostatnia zmiana: 29 Cze 2016, 10:46 Pedro »

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Uh. Rzeczywiscie obrzydliwe malowanie ;)

Offline Mężczyzna lunatyk

  • Wiadomości: 656
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 20.03.2012
Ja się właśnie zastanawiam na ile "terenowy" rower można złożyć na szosowej ramie. Ostatnio wybrałem na Kudłacze i postanowiłem skrócić pieszym - przyznam, że zjeżdżałem ze śmiercią w oczach ;)

https://www.dropbox.com/s/hpibpx58fjckaam/DSC01299_1.jpg?dl=0

Myślicie, że jest szansa, złożyć rower który będzie świetnie śmigał po szosie (ultra maratony itp.), wrzuci się na niego sakwy, ale też skróci się drogę na przełaj? Niestety często jak coś jest do wszystkiego to... ale jednak kończy mi się miejsce na rowery. Chciałbym zostawić MTB i właśnie jakiś taki twór szosowo-przełajowy. Nie do końca przemawiają do mnie te stalowe ramy, ale tu pewnie problem leży w psychice :)

Poszukiwania zaczynam od ramy, stąd pytanie w tym (niezwykle przydatnym) wątku :)
Better days are coming
They are called Saturday and Sunday

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
No właśnie około-przełaje są idealne w tym temacie, jako że prawie szosową geometrię łączą z miejscem na grubszą gumę. W kwestii prędkość / przyczepność poza drogą dużo więcej ma do powiedzenia sam kapeć... Powiedzmy, że jeśli rama szosowopodobna mieści opony 35mm, to rozważania powinny przenieść się właśnie w tym kierunku.

Offline Mężczyzna lunatyk

  • Wiadomości: 656
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 20.03.2012
Powiedzmy, że jeśli rama szosowopodobna mieści opony 35mm, to rozważania powinny przenieść się właśnie w tym kierunku.

Okej, czyli to przyjmę jako wypadkową, a co z materiałem? Dobrze rozumiem, że "hopla" na punkcie stali spowodowane jest trochę lepszym tłumieniem drgań i mniejszymi przekrojami rur, dzięki czemu możemy więcej w niej upchnąć?
Better days are coming
They are called Saturday and Sunday

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Niekoniecznie. Mam jeden rower stalowy (na Reynoldsie 725) i dwa alu. Myślę że wolę ten stalowy, ale przewaga jest głównie psychologiczna - mam wrażenie że zniesie więcej i posłuży dłużej. Również mam wrażenie że tłumi nieco lepiej drgania, ale to zapewne przez konstrukcję, nie materiał.

Offline Mężczyzna lunatyk

  • Wiadomości: 656
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 20.03.2012
Rozumiem. Będę miał możliwość śmignąć kawałek na awolu więc zobaczę jak z tą stalą. Dawno temu miałem sztywnego górala na cro-mo, pamiętam, że jeździłem w terenie i że ręce piekły po dziurawych zjazdach, ale nic więcej.

A czy na coś szczególnego w geometrii zwracać uwagę?
Będę miał jeszcze pytania do kierownic (niedawno się dowiedziałem, że jest kilka typów baranków  :icon_redface:), osprzętu - mogę pisać na priv, żeby nie zaśmiecać wątku? Skoro przerabiałeś temat to pewnie już potrafisz doradzić w co się nie pakować :)

Better days are coming
They are called Saturday and Sunday

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10707
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
E, no, zaraz!
Forum z wymianą informacji o technice przez PW?
Tu zostawimy tylko dyskusje o uchodźcach i 500+?

Offline Mężczyzna lunatyk

  • Wiadomości: 656
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 20.03.2012
W sumie racja, to najwyżej założymy wątek "budowa szoso-przełaja z możliwością montażu bagażnika" :D
Better days are coming
They are called Saturday and Sunday

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
O gravelach już wątek jest. ;-)

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Kierownica - bardzo osobista rzecz. Mi pasuja tzw. compact, czyli z mala roznica miedzy chwytem dolnym a gornym, oraz nie za bardzo wyciagniete do przodu, ale to indywidualna sprawa.

Na oko ciężko wyczaić jak prowadzić się będzie dana geometria, nawet analizując kąt widelca nie wiadomo jaki będzie rzeczywisty "trail", który sprawia że rower prowadzi się stabilnie lub narowiście.

Wysoką rurę sterową (headtube) stosuje się często w rowerach wyprawowych - podnosi to standardowe ustawienie kierownicy w porównaniu z rowerami wyścigowymi i sprawia że nieco wygodniej się jeździ na długich dystansach, lub jeśli ktoś nierozciągniety do szosówki. Dobrze to widać porównując AWOLa z takim wyscigowcem

Offline Mężczyzna Pedro

  • Wiadomości: 143
  • Miasto:
  • Na forum od: 19.01.2014
Fajne koła w tym wyścigowcu... Tak naprawdę można dać mostek na "+" i podkładki i mamy to samo co długa rura sterowa.

Offline Mężczyzna Pedro

  • Wiadomości: 143
  • Miasto:
  • Na forum od: 19.01.2014
Mój typ na dziś na budżetowy gravel/przełaj/adventure/endurance*: http://www.planetx.co.uk/i/q/FRPXLONROD/planet-x-london-road-frameset
Po co przepłacać za napis na ramie?
* Jeden czort.
PS. Mogliby dać jeszcze odkręcane piwoty...

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum