Ja bym jednak nie doszukiwał się idei w szmacie dyndajacej pod tyłkiem. Pablo miał rację, to juz sie stało, bagażnik został odkryty.
i tak jest najczęściej daleki od ideału, bo "wyrzeźbione" mocowania nie zapewniają dobrej sztywności
Cytat: Wilk w 15 Sie 2018, 21:24i tak jest najczęściej daleki od ideału, bo "wyrzeźbione" mocowania nie zapewniają dobrej sztywnościW przeciwieństwie do torby podsiodłowej?
Ej no, bez przesady. Zupełnie inaczej zachowuje się rower, w którym "jakimś cudem" zamocowaliśmy tylny bagażnik, na który wsadziliśmy w sakwy dajmy na to 15 kg gratów, niż rower, w którym, pod siodłem dynda 5 kg w podsiodłówce.
W przeciwieństwie do torby podsiodłowej?
Mnie interesuje porównanie tych dwóch systemów przy tym samym ładunku. Tak jak Pablo zauważył kilka stron wcześniej, lekki bagażnik plus worek nie waży dużo więcej niż podsiodłówka. A zamocowanie go na dowolnym rowerze, może poza karbonem, to żaden problem, szczególnie jeśli wozisz tylko 5 kilo.
Jakiś czas temu dość mocno napchałem zwykłą, chińską podsiodłówkę (3 buteki wody, ciuchy na zmianę, jedzenie, narzędzia, dętka i co tam jeszcze). Serio czujecie to dyndanie na boki? Ja zapominałem o jej istnieniu, a trochę ważyła.
Mnie interesuje porównanie tych dwóch systemów przy tym samym ładunku.
Ograniczenia objętościowe i masowe, które często podnoszone są do rangi ideologii są wtórne. W sakwy można zapakować dużo a nawet bardzo dużo tak masy jak i objętości. W system toreb już nie. Objętości brak, systemy montażu mniej stabilne i często komponenty z ograniczoną wytrzymałością.
Świetnie to widać, jak ktoś zabiera np. 6 kg na wycieczkę po asfaltach rowerem z gniazdami na bagażnik i zawzięcie kombinuje jak to upchnąć w bikepackicg, kiedy może też wrzucić to do jednej małej sakwy i nie kombinować jak koń pod górkę. Oczywiście jak chce to niech tak robi, ale często dorabiana jest do tego cała rzeka ideologii.
Cytat: miki150 w 16 Sie 2018, 11:38Mnie interesuje porównanie tych dwóch systemów przy tym samym ładunku.Ten sam ładunek - ok. 8 kg
Mnie bardzo podoba się projekt który podlinkowałem: Aeropack od Tailfin. Rozwiązuje problem kiepskiego dostępu (jest rolowany od góry), braku stabilności (podpora mocowana na osi koła i przypinana do sztycy), trudności w zakładaniu (sprytne zapięcia). Niestety jest przy okazji bardzo drogi.