Autor Wątek: Transcontinental race 2016 - przebieg na żywo  (Przeczytany 43920 razy)

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1535
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Teraz to bym poczytał:
- na jakich oponach jechaliście i jak się sprawowały
- jak wyznaczaliście trasę
- na jakich siodełkach jechaliście
- gdybyście mieli startować w przyszłym roku, to co byście zmienili w swoim wyposażeniu lub planowaniu

O wyższości Wieśmaka nad wątróbką z gęsi strasburskiej i wyższością wina Canon-La Gaffelière z 1985r nad wodą z kranu najlepiej pisać na oddzielnym wątku kulinarnym. Wilk Ryśka nie przekona i vice versa więc szkoda bić pianę.

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Ja  bym jeszcze prosił o wątek odzieżowo/bagażowy. Takiego długodystansowego testu chyba nic nie przebije. Ciekaw też jestem czym Zawodnicy przyświecali sobie jadąc w nocy.

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 819
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Ja jechałem na oponach Continental Gatorskin, zwijane, szer. 28 mm, założyłem przed wyścigiem dwie nowe sztuki, zero problemów, nie miałem żadnego przebicia dętki po drodze. Zapasowej opony nie zabierałem, choć wiem że część osób wiozła zapas, miałem dwie zapasowe dętki i łatki. Siodełko Selle Italia Gel flow.
Z rzeczy które teraz uważam że wiozłem niepotrzebnie to mam chyba tylko dodatkowy t-shirt cywilny który może ze 2 razy użyłem do snu, no i może koszulka termiczna z długim rękawem -akurat jej używałem często, ale dałbym radę bez.
Awarie - chyba już w Belgii padła mi od wstrząsów na ich fatalnych asfaltach przetwornica usb z której miałem ładować telefon i akumulatory do Garmina, nie była to jednak awaria krytyczna, musiałem po prostu kupować baterie, a telefon pobiera na tyle mało prądu że wystarczyło go doładowywać z sieci w restauracjach podczas posiłków.
Bez najmniejszych problemów działało mi oświetlenie - lampka na dynamo Suprenova spisała się znakomicie, ilość światła zawsze wystarczająca. Dobrze jeździło mi się w nocy bo było chłodniej, stąd często kończyłem jazdę o 2 w nocy, mam jednak problem z wczesnym wstawaniem, nastawiałem budzik na 5 a bardzo często udawało mi się wyjechać dopiero o 7-7:30. Takie 2 godz. leżenia w hamaku, ale regeneracja w tym czasie już słaba.
Po dwu deszczowych dniach w Chorwacji już do końca wyścigu suport wydawał z siebie jakieś dźwięki i nie udało mi się ich zlikwidować mimo zalewania go oliwką do łańcucha. Łańcuch i kasetę założyłem nowe dzień przed wyjazdem i pierwsze smarowanie było chyba dopiero w Chorwacji.
Torba Apidury w ramę bardzo fajna z łatwym dostępem do rzeczy w trakcie jazdy.
Chciałbym wystartować za rok bo wyścig bardzo trafił w moje oczekiwania i uważam że to jedne z fajniej spędzonych dwu tygodni na rowerze, jeśli się uda przejść kwalifikacje to chciałbym zabrać mniej bagażu, tylko jeden komplet ciuchów rowerowych i więcej noclegów w hotelach. Raczej nie odważyłbym się na całkowitą rezygnację z ekwipunku do spania (bivy/hamak, śpiwór) bo nie wiem czy przy moim stylu jazdy codziennie wieczorem bym trafił na hotel.

Offline Mężczyzna bikeandfire

  • Wiadomości: 148
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 28.10.2014
    • bike and fire
Awarie - chyba już w Belgii padła mi od wstrząsów na ich fatalnych asfaltach przetwornica usb z której miałem ładować telefon i akumulatory do Garmina, nie była to jednak awaria krytyczna, musiałem po prostu kupować baterie, a telefon pobiera na tyle mało prądu że wystarczyło go doładowywać z sieci w restauracjach podczas posiłków.
Bez najmniejszych problemów działało mi oświetlenie - lampka na dynamo Suprenova spisała się znakomicie, ilość światła zawsze wystarczająca.

Jaką przetwornice stosowałeś ? Który model lampki Supernovej masz? Powoli dojrzewam do dynama i szukam lampki i jakiegoś USB. A tak poza  tym to gratulacje i dla Ciebie i Wilka.
Fajnie było śledzić wasze kropki po całej Europie.

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 819
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Moduł przetwornicy kupiłem na allegro za jakieś 15 zł i wsadziłem w pudełko, lampka Supernova E3, piasta z dynamo Shutter Precision PD-8

Offline Mężczyzna bikeandfire

  • Wiadomości: 148
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 28.10.2014
    • bike and fire
Moduł przetwornicy kupiłem na allegro za jakieś 15 zł i wsadziłem w pudełko, lampka Supernova E3, piasta z dynamo Shutter Precision PD-8
Którą E3 masz? Tą najmocniejszą 640 lumenów czy tą słabszą?

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 819
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
tórą E3 masz? Tą najmocniejszą 640 lumenów czy tą słabszą?
640 lumenów to ma ten model E3 Triple, ja mam tą zwykłą E3 - 205 lumenów. Jeździłem też z tą wersją E3 Triple, ale ona nie daje wcale 3x mocniejszego światła użytkowego, ma inną soczewkę i sporo światła idzie w górę, ładnie rozświetla korony drzew przy drodze ale do jazdy po szosie to zupełnie niepotrzebne, dużo lepszy kolimator ma właśnie ta słabsze wersja i moim zdaniem jest lepsza na szosę.

Offline Mężczyzna bikeandfire

  • Wiadomości: 148
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 28.10.2014
    • bike and fire
640 lumenów to ma ten model E3 Triple, ja mam tą zwykłą E3 - 205 lumenów. Jeździłem też z tą wersją E3 Triple, ale ona nie daje wcale 3x mocniejszego światła użytkowego, ma inną soczewkę i sporo światła idzie w górę, ładnie rozświetla korony drzew przy drodze ale do jazdy po szosie to zupełnie niepotrzebne, dużo lepszy kolimator ma właśnie ta słabsze wersja i moim zdaniem jest lepsza na szosę.

Super, dzięki za konkretną odpowiedź.

Offline Mężczyzna Turysta

  • Wiadomości: 5719
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 15.06.2011
Nie opowiadajmy takich bajek, że lampka 640 lumenów nawet z gorszym rozstawem światła będzie słabsza niż lampka 200 lumenów.

Ja tam wyczytałem, że Ricardo pisze, że ta słabsza będzie jego zdaniem lepsza na szosę, a nie mocniejsza.
Ja zresztą też jestem zdania, że "mocniejsza" w konkretnych warunkach wcale nie musi oznaczać "lepsza".

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 819
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Michał jak zwykle wie najlepiej, chociaż nie używał tych lampek a jedynie czytał jakąś relację. Ja używałem obu lampek, miałem je zamontowane jednocześnie na kierowcy i przelaczalem sobie światło podczas nocnych testów. Zdecydowałem się pozostać przy tej słabszej wersji bo ona na szosie jest moim zdaniem wystarczająca i daje lepszy rozkład światła. Oczywiście że E3 Triple święci trochę jaśniej ale nie 3 razy jaśniej, nawet nie 2 razy jaśniej.

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5174
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Jest spory wybór powerbanków na baterie AA/R6.

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5174
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Testowałem pod kątem ładowania baterii z aparatu. Ani zestawem 4xAA ani powerbankiem z baterią litowo-jonową 2200 mAh nie dałem rady naładować do pełna baterii 1050 mAh 3,7 V - straty faktycznie duże.

blondas

  • Gość
W ogóle jak tak czytam różne doświadczenia z dynamami w kontekście maratonów - to jasno widać, że doładowywanie elektroniki w tym systemie jest mocno zawodne, problemy z tym są notoryczne i dotykają wielu ludzi i to wcale nie tylko z badziewnymi ładowarkami. Lael na TransAm markowy E-Werk padł pierwszego dnia i cały system wziął w łeb, Blondas tego używa i też mówił, że to dalekie od pewności, a wodoodporność naciągana.
Akurat mój jeszcze działa, ale jest zabezpieczony przed wodą. Chodziło mi o to, że wodoodporność z czasem się kończy, uszczelki parcieją itd. Trzeba brać to pod uwagę i wozić w miarę możliwości osłonięte, albo  w czasie ulewnego deszczu nie wystawiać na bezpośrednie działanie wody. Awarie o których mówiłem zdarzyły się w sprzęcie używanym już parę sezonów i wożonym na zewnątrz. Awaria ewerka Leal to raczej przypadek. Garminy (również nowe) też nawalają, ale innej nawigacji raczej bym nie kupił. Aktualnie Dusza jedzie z ewerkiem (Szkocja, Islandia, Kanada - pogoda często nie rozpieszcza) i nauczony doświadczeniem innych swojego wiezie w torbie. Z tego co wiem działa bez zastrzeżeń, a mają co ładować.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8804
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013

I ja zgłaszam zdanie odrębne (różne od odp. Wilka): 6ty sezon mocowane (elektrownia + aku buforujący) bezpośrednio do ram działają bez zarzutu. Wespół z dymankiem SON, odbiorniki skutecznie zasilają energią elektr. generowaną podczas pokonywania odległości.

Wobec cen kempingów np. w Skandynawii, poniesione nakłady zwróciły się z nawiązką.

tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Online Mężczyzna wiki

  • Nie spać! Jechać!
  • Wiadomości: 1725
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 28.01.2016
    • ekstremalna strona rowerowa
Na trasie zostało jeszcze 3 zawodników - 100 km do mety
rowerem na księżyc (100 %);  [wsie woj. łódzkiego - 49%]

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum