Autor Wątek: Pomoc w wyborze roweru  (Przeczytany 1372 razy)

Offline Mężczyzna gkeb

• Miasto: Kórnik
  • Na forum od: 11.08.2016
Pomoc w wyborze roweru
« 11 Sie 2016, 12:43 »
Zastanawiam się nad zakupem odpowiedniego roweru dla siebie. Mam już swoje lata (prawie 40) i prawdę powiedziawszy, chciałbym trochę zadbać o zdrowie. Rower niewątpliwie przyczyniłby się do tego. W temacie rowerów jestem totalnym laikiem. Miałem rower typu holenderskiego, który kiedyś kupiłem i czasami jeździłem. Ale nie było to dla mnie zbyt wygodne. Kupując go nie miałem pojęcia, jak rower dobiera się pod siebie. Na początku tego roku okazało się, że rower jest dla mnie po prostu za duży. Ja mam wzrost 165 cm a rama miała 54 cm, siodełko obniżone do minimum. Do tego rower sporo ważył (powyżej 20 kg) więc znoszenie i wnoszenie na piętro w bloku bez windy powiększało frustrację związaną z samym rowerem. Postanowiłem go sprzedać (co się udało) i poszukać czegoś bardziej odpowiedniego dla mnie.

Nie dysponuje wielkim budżetem, ale też nie chcę kupić typowo marketowego produktu, o niewiadomym pochodzeniu i jakości. Na początku zastanawiałem się nad którymś z rowerów B'Twin z Decathlonu (Rockrider 340). Gdzieś na forum albo na Youtube usłyszałem o modelu Hexagon. Zastanawiam się czy poszczególne modele zbudowane są na tej samej ramie? Czy też różni się ona wraz ze wzrostem modelu? Wiadomo, że wraz ze wzrostem modelu zmienia się osprzęt na lepszy. Wiadomo też, że wraz z większym zaangażowaniem się w rower i z większą wiedzą, przyjdzie czas (prawdopodobnie) na modyfikacje. Dlatego też myślę, że Hexagon byłby lepszą bazą do modyfikacji niż Rockrider. Jak myślicie? Tylko nie wiem czy brać ramę z hamulcami tarczowymi, czy z v-break. Pewnie na początek najlepszą opcją byłoby mieć V-ki ale mając już ramę i koła przystosowane pod tarcze łatwiej byłoby z czasem to zmodyfikować na lepsze (o ile zajdzie taka potrzeba i chęć).