Autor Wątek: Kross trans Global vs. Solar  (Przeczytany 2872 razy)

Offline Mężczyzna Piotr St

  • Wszystko jest tymczasowe
  • Wiadomości: 401
  • Miasto: Nowa Sól
  • Na forum od: 30.06.2016
Kross trans Global vs. Solar
« 26 Sie 2016, 10:04 »
Witam szanownych forumowiczow

Jestem przed podjeciem decyzji o zakupie nowego roweru wyprawowego . Za ok 2800 jest do wziecia Global za ok 3300 Solar . Moje pytanie to czy Solar jest wart tych pieciu dodatkowych stówek ? Moze  ktos cos doradzic ?

pozdrawiam
kolarz wybitny

Offline Mężczyzna Rado

  • Wiadomości: 1487
  • Miasto: Lublin
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Kross trans Global vs. Solar
« 26 Sie 2016, 10:16 »
Ułatwiłbyś zadanie gdybyś podlinkował w/w rowery. Nie każdemu chce się szukać...

Na podjazdach się męczę, na zjazdach odpoczywam, a na płaskim po prostu pedałuję :)

Offline Mężczyzna Piotr St

  • Wszystko jest tymczasowe
  • Wiadomości: 401
  • Miasto: Nowa Sól
  • Na forum od: 30.06.2016
Odp: Kross trans Global vs. Solar
« 26 Sie 2016, 10:29 »
jasne

http://www.kross.pl/pl/trekking/trans-global

http://www.kross.pl/pl/trekking/trans-solar

Widze  roznice w napędzie  , inne hamulce , global 27 biegów Solar - 30 ( chociaz nie wiem czy to nie przesada - 27 mi wystarczało do tej pory )   Amortyzatory tez rózne - Global spręzynowo - olejowy , a
Solar - powietrzny .Reszta to prawie to samo  .Chodzi mi tylko czy warto dopłacac te 500 stów aby miec solara .  TO troche kasy jest jakby nie patrzec .
kolarz wybitny

Offline Mężczyzna Rado

  • Wiadomości: 1487
  • Miasto: Lublin
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Kross trans Global vs. Solar
« 26 Sie 2016, 10:45 »
Jak zauważyłeś, różnica w napędzie jest i to spora: Alivio 48/38/28T oraz Deore 48/36/26T.
500 zł różnicy to dużo... Ja bym raczej poczekał jeszcze ze 2-3 miesiące na wyprzedaże.

Na podjazdach się męczę, na zjazdach odpoczywam, a na płaskim po prostu pedałuję :)

Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 1293
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
Odp: Kross trans Global vs. Solar
« 26 Sie 2016, 11:57 »
Patrząc na ceny katalogowe to chyba już jest cena wyraźnie obniżona. Nie wiem czy warto czekać z zakupem bo może i stanieje a może po prostu zniknie. Większe przeceny można częściej trafić na rowerach damskich, a te pewnie się i tak sprzedadzą w zaproponowanych cenach.
Co do wyboru, jak masz te 500zł to... musisz się zastanowić czy zależy Ci na tych różnicach :) czy też wolałbyś te pieniądze zainwestować w coś innego (sakwy, przedni bagażnik, siodełko Brooksa :) )

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Kross trans Global vs. Solar
« 26 Sie 2016, 13:01 »
Ja bym brał Marin Four Corners - o ile jest gdzieś dostępny. Do jazdy turystycznej nie ma niczego lepszego od baranka. W teren też się spokojnie wyjedzie (szerowkie opony + rozgięty baranek).
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Piotr St

  • Wszystko jest tymczasowe
  • Wiadomości: 401
  • Miasto: Nowa Sól
  • Na forum od: 30.06.2016
Odp: Kross trans Global vs. Solar
« 26 Sie 2016, 17:40 »
Ja bym brał Marin Four Corners - o ile jest gdzieś dostępny. Do jazdy turystycznej nie ma niczego lepszego od baranka. W teren też się spokojnie wyjedzie (szerowkie opony + rozgięty baranek).

Nawet fajny  ale trzeba by bylo jeszcze dokupic osprzęt typu bagaznik , swiatelka , blotniki  , nozka itp itd . Tu juz wszystko mam w cenie .Jesli chodzi o kierownice  to osobiscie  wole sobie lemondke przykrecic   niz   jezdzic na baranku  . Nie  wiem tez jakby wygladała sprawa montazu low ridera na przod w takim rowerze ......

 No i  staram sie wspierac polskich producentow .Mam juz polskie sakwy , namiot , spiwor , brakuje jeszcze rower .
kolarz wybitny

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10711
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Kross trans Global vs. Solar
« 26 Sie 2016, 17:45 »
Dokupienie duperel to naprawdę nie koniec świata. Dasz radę.
Nóżki możesz nie kupować, przynajmniej rower ci się nie przewróci.
Nie namawiam na Marina, ale nie ograniczają się takimi bzdetami.

Offline Mężczyzna Piotr St

  • Wszystko jest tymczasowe
  • Wiadomości: 401
  • Miasto: Nowa Sól
  • Na forum od: 30.06.2016
Odp: Kross trans Global vs. Solar
« 28 Sie 2016, 09:35 »
Tylko czy ten Marin to  jest rower wyprawowy czy bardziej rekreacyjno -  wycieczkowy ? Sam producent reklamuje go jako rower uniwersalny do jazdy rekreacyjnej  i na weekendowe wypady . Czyli do jazdy na lekko .Czy na forum ma ktos takiego marina ?  Ciekaw jestem jak sie na nim  jezdzi  przy  obciazeniu bagazem 20 - 30 kg ?
kolarz wybitny

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10711
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Kross trans Global vs. Solar
« 28 Sie 2016, 11:39 »
Tylko czy ten Marin to  jest rower wyprawowy czy bardziej rekreacyjno -  wycieczkowy ? Sam producent reklamuje go jako rower uniwersalny do jazdy rekreacyjnej  i na weekendowe wypady.
Weekendowe wypady, powiadasz?
Hmm... Ja tam widzę że producent pisze na swojej stronie coś innego:
Cytat: www.marinbikes.com
The Four Corners is perfectly suited to today's commute and tomorrow's touring adventure

Offline Pumpernikiel

  • Wiadomości: 200
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 01.05.2010
Odp: Kross trans Global vs. Solar
« 28 Sie 2016, 11:43 »
Cześć,
zwróć uwagę że Marin jest skrajnie różny od tego nad czym się zastanawiałeś do tej pory. Jak nie jesteś do końca pewien czego chcesz to przemyśl jeszcze do czego będziesz go używać. Co do napędu to dla mnie większe znaczenie od ilości biegów ma zakres przełożeń ciągle jeżdżę na 8. Przy sakwach przód i tył i parodniowym wyjeździe mięśnie są zmęczone i niechętnie kręcą na "twardych" przełożeniach. W górach przy 28 z z przodu - 32 tył było mi czasem ciężko, przy 26 - 34 jest ok. Do trekinga zastanawiałbym się nad korbą górską a nie trekkingową. Zależy wszystko po czym chcesz jeździć i jakie masz warunki fizyczne.

Co do marina i sakw nie powinno być problemu: "4130 butted chromoly steel frame and fork are designed to handle fully loaded touring,...". Widelec ma otwory pod lowridera. http://www.marinbikes.com/us/bikes/description/2016-four-corners

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Kross trans Global vs. Solar
« 28 Sie 2016, 11:58 »
Korba jest rzeczywiście dosyć twarda. Myślę, że na 99% można spokojnie zmienić młynek 30t na 28t. Z 26t może już nie działać zbyt elegancko.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Piotr St

  • Wszystko jest tymczasowe
  • Wiadomości: 401
  • Miasto: Nowa Sól
  • Na forum od: 30.06.2016
Odp: Kross trans Global vs. Solar
« 29 Sie 2016, 18:50 »
Cześć,
zwróć uwagę że Marin jest skrajnie różny od tego nad czym się zastanawiałeś do tej pory. Jak nie jesteś do końca pewien czego chcesz to przemyśl jeszcze do czego będziesz go używać.



No wlasnie , ja chce rower wyprawowo - trekingowy . Wole klockowatego i topornego ale sprawdzonego Krossa niz jakies cacko z Ameryki ktore moze sie sprawdzi a moze nie . Marin jest o niebo piekniejszy od Krossa ale chyba za bardzo szosowy  jak dla mnie .
kolarz wybitny

RDK

  • Gość
Odp: Kross trans Global vs. Solar
« 29 Sie 2016, 19:19 »
Przede wszystkim, te rowery mają inną geometrię. Nie wiem jaka jest potrzebna tobie, ale z tych dwóch MI bardziej by pasował Global, bo mam dość długie nogi. Solar jest niższy i krótszy. Pewnie na globalu sylwetka będzie bardziej sportowa (ale bez popadania w skrajności typu TdP itp. :lol:), a Solar - bardziej siedząca. Powinieneś porównać na żywo. Co do napędu - ten podlega częstym wymianom ;)

Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 1293
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
Odp: Kross trans Global vs. Solar
« 29 Sie 2016, 20:19 »
Przede wszystkim, te rowery mają inną geometrię. Nie wiem jaka jest potrzebna tobie, ale z tych dwóch MI bardziej by pasował Global, bo mam dość długie nogi. Solar jest niższy i krótszy. Pewnie na globalu sylwetka będzie bardziej sportowa (ale bez popadania w skrajności typu TdP itp. :lol:), a Solar - bardziej siedząca. Powinieneś porównać na żywo. Co do napędu - ten podlega częstym wymianom ;)

Nie no, geometria jest ta sama (przynajmniej wg wymiarów na rysunku), po prostu na zdjęciach są inne rozmiary.
A co do Marina to zaiste piękny, ale jednak zupełnie inny. Owszem im więcej się jeździ tym bardziej człowiek jest skłonny do bardziej pochylonej sylwetki, ale można się łatwo zrazić jeżeli zrobi się duży przeskok w geometrii.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum