Autor Wątek: Moje podsiodłówki - zrób to nie całkiem sam ;)  (Przeczytany 13607 razy)

Offline średni

  • Wiadomości: 1383
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
Te pręty stosował z tego co pamiętam Blondas do Carradica i wymiękają.Gdybym Cię nie znał to bym pomyślał że jakiś Chinol tu szerzy podrabianie czego się da ;D
Kto nie podróżuje nie zna wartości człowieka.
"Góry Uczą Pokory"

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Pręty mają 7 mm, więcej dawać nie ma sensu, bo tyle samo mają pręty siodła. Coś musi się zgiąć pierwsze :| Pewnie jest to bardziej rozwiązanie na szosę.

Kopiuję, sprawdzam, testuję. Niestety na rynku brak rozwiązań dla ludu. Wszystkie adaptery są produkowane z założeniem, że każdy ma Brooksa i dlatego do innych siodeł często nie pasują.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Lepsza rurka niż pręt.

Offline Mężczyzna JUREK

  • Wiadomości: 1194
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 21.11.2011
Worek ma raję, pręt powinien być dobry, zastosuj jednak stal sztywniejszą . Z nierdzewki może być za miękki.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Worek ma raję, pręt powinien być dobry, zastosuj jednak stal sztywniejszą . Z nierdzewki może być za miękki.
Mam już kupione nierwdzewki, więc na nich poeksperymentuję z gięciem, potem poszukam optymalnego materiału. Brzydszą stal można zawsze niklować.

Przy okazji. Jak się ma wytrzymałość spoiny z kleju epoksydowego do normalnej spoiny (aluminium)? Można rzeczywiście bezpiecznie przyjąć, że jest 10 do 15 razu słabsza niż w przypadku normalnego spawania aluminium?
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1932
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Przy okazji. Jak się ma wytrzymałość spoiny z kleju epoksydowego do normalnej spoiny (aluminium)? Można rzeczywiście bezpiecznie przyjąć, że jest 10 do 15 razu słabsza niż w przypadku normalnego spawania aluminium?


Wiele zależy od powierzchni klejenia więc szalenie ciężko to porównywać bo spawanie jest siłą rzeczy na krawędziach a klejenie na przylegających powierzchniach.
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Podpórka prawie gotowa, będę musiał podocinać nadmiar pręta i ustawić na stałe w odpowiedniej pozycji. Kształt zmieniony w porównanou do oryginału, dzięki temu jest odpowiedni odstęp od koła 29" (a siodło mam nisko).

Mam pomysł na jedno fajne rozwiązanie, jeśli się uda, to wkrótce wszystko pokażę na zdjęciu :)
Worek ma raję, pręt powinien być dobry, zastosuj jednak stal sztywniejszą . Z nierdzewki może być za miękki.
Rzeczywiście trochę się ugina. Jeśli jednak włożyć więcej siły, to ugina się i siodło. Wytrzymałości stali nierdzewnej raczej nie brakuje, najwyżej może nieco bardziej się telepać. Trzeba będzie kupić stal węglową dla porównania.

Wiele zależy od powierzchni klejenia więc szalenie ciężko to porównywać bo spawanie jest siłą rzeczy na krawędziach a klejenie na przylegających powierzchniach.
No tak. Wartości w tabeli podają na cm3, więc można porównywać przy spoinie czołowej.

Wykonałem pewien eksperyment. Spaw zastąpiłem długim połączeniem przy pomocy kleju. Czekam aż osiągnie ostateczną wytrzymałość i pochwalę się efektem ;]
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna JUREK

  • Wiadomości: 1194
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 21.11.2011
'Rzeczywiście trochę się ugina. Jeśli jednak włożyć więcej siły, to ugina się i siodło. Wytrzymałości stali nierdzewnej raczej nie brakuje, najwyżej może nieco bardziej się telepać. Trzeba będzie kupić stal węglową dla porównania.'

Jeżeli ugina się w dopuszczalnym przez Ciebie zakresie to jest OK.
Za miękka stal nierdzewna, miałem na myśli że przy obciążeniu założonym, pałąk zmieni kształt, i nie powróci do poprzedniego wymiaru.
W sklepach detalicznych w zasadzie stal nierdzewna jest słabsza, mniej sprężynująca. Sam kiedyś szukalem bardziej sztywnego pręta nierdzewnego i nawet w hurtowniach nie było, koszt sprowadzenia odpowiedniej wytrzymałości był zbyt wysoki.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Zupełnie nie tak miało być ;) Miałem pewien dosyć dobry pomysł, ale wpadłem na inny, aż dziwię się, że dopiero teraz.

Adapter mimo, że testowo zrobiłem z aluminium trzyma się bardzo dobrze i jest dosyć sztywny. Torbę można zamocować bardzo szybko i wygodnie - normalne zapinanie paskami jednak chwilę trwa. To dopiero wersja alpha, trzeba będzie tylko jeszcze popracować nad łatwością powielania i estetyką, z pewnością coś się zmieni.

Dużym plusem jest to, że nie obniża mocowania torby, więc podpórka może być niższa - znajdować się dalej od koła, co bywa krytyczne w rowerach z kołami 29 i dla użytkowników z krótszymi nogami.

Podpórka jednak jest dosyć wytrzymała ;] Opierając się całą masą ciała na jednej części i z całej siły ciągnąć drugą, ledwo byłem w stanie cokolwiek trwale odgiąć.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

blondas

  • Gość
Gdzieś już to widziałem... ;) Na oko trochę waży.
Lepiej pokaż jak zamocowałeś pręty do siodła. Oryginalne mocowanie ma jednak wadę i chciałem je trochę przerobić. Szukam "inspiracji"  ;)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
;)

Bagman ma spłaszczone końce i dokręcane śrubkami po bokach. Tutaj przechodzą na wylot i mają być na stałe zaklejone, więc nie będzie się luzowało - chyba o tę wadę chodzi.

Aha, pręty wchodzone są w górny klocek. Mam taką sztycę, że inaczej doszłoby do kolizji - nie ma miejsca na wystające pręty.

Zdjęcie mogę wrzucić, gdy podocinam co trzeba.

Ciężko? Podpórka (bez adaptera itp.) w tym momencie to 413 g, może trochę ubędzie.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

blondas

  • Gość
U mnie końce nie są spłaszczone tylko nawiercone, ale to niestety łapie luz. Może w jeździe szosowej nie tak szybko, ale w terenie trzeba to poprawiać co jest upierdliwe Myślałem żeby przewiercić na wylot, tak aby pręt wyszedł, nagwintować i dokręcać. Nie chcę tego kleić, opcja rozbierana bardziej do mnie przemawia.
Dla mnie okolice 400 gr to jednak sporo, zwłaszcza, że moja torba jest cięższa  ;)
A z ciekawości czym wzmacniałeś okolice podparcia torby. Nie da się ukryć, że tam pracuje najmocniej i  zwykły materiał będzie się przecierał. Nie bez powodu przy podsiodłówkach stosuje się zupełnie inne materiały w miejscu styku ze sztycą. Ten cotton duck jest trwalszy, ale i sporo cięższy.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Czyli nowsza wersja.

Jakie wymiary ma dolny klocek? Ja u siebie zastosowałem pręt alu 15x15. Nawet bez przykręcania da się tylko lekko przekręcać na boki, samoistny ruch przód-tył jest chyba prawie niemożliwy.

Też myślałem nad nagwintowaniem i obustronnym skręcaniem. Tylko gwintować by trzeba przed gięciem - wtedy też trzeba giąć w sposób bardzo powtarzalny. Obawiam się, że w warunkach domowych gwintowanie narzynką jest praktycznie niemożliwe (z rurkami jest dużo łatwiej), bo nie ma jak utrzymać osiowości i sąsiedni pręt będzie kolidował. Gwinciarka też może mieć poroblem z podejściem do gotowej podpórki.

Torba ma wzmocnienia w postaci dodatkowej warstwy materiału. Jeździłem tylko z torbą z codury/ortalionu kaletniczego (nie chcę brudzić nowej póki nie zrobię wszystkich zdjęć) i ona nie zdradzała objawów przecierania. Tego typu torby raczej nie mają aż tylu okazji do przecierania co zwykłe podsiodłówki.

400 g to może rzeczywiście nie tak mało (za to jak ładnie się prezentuje ;)). Będę próbował się dowiedzieć po ile są pręty tytanowe
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Genialne rozwiązanie. Myślę, że jeśli sztyca pozwala i nie ma się zamiaru często demontować, to taki system jest dużo lepszy. W mojej szycie Specialized by nie podeszło.

Wadą jest jeszcze zmiana wysokości siodła. Po demontażu trzeba wysunąć sztycę o 1 cm!

Zapoznałem się z cenami w hurtowni, za $130 spokojnie mogę sprzedawać tytanową ;)
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
To jest bardzo ciekawa opcja i będę monitorował temat. Zastanawiałem się nad takim weekendowym rozwiązaniem, które pozwoliło, by wydłużyć kilka weekendów.

Gratulacje świetnego projektu. Będę monitorował.


http://store.oceanaircycles.com/products/erlen-saddle-bag-support-presale

Ktoś ostatnio pisał o Panu spod Torunia, który widelec na wymiar poskładał... Coś takiego chyba nie byłoby dla niego problemem ;)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum