Autor Wątek: Moje podsiodłówki - zrób to nie całkiem sam ;)  (Przeczytany 13602 razy)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Dziękuję za uwagi ;) Zamówiłem już materiały, w sumie będzie 9 wersji kolorystycznych. Ostatecznie wybór wybrałem CORDURĘ 500D w celu zachowania niskiej wagi. Ze względu na liczne wzmocnienia grubsza byłaby chyba jednak sporą przesadą.

Ze zmian: wybiorę cieńsze kółka do montażu pasków na ramię. W torbie z szarymi wzmocnieniami (np. czerwonej) jasnoszary nylon zostanie zastąpiony ciemniejszym, który dużo lepiej komponuje się ze wspomnianymi wzmocnieniami i lamówkami. Jestem jeszcze na etapie wyboru taśm - staram się znaleźć takie, które będą jak najbardziej odporne na ścieranie i promieniowanie UV. Czarne planuję zastąpić pancernymi poliestrowymi, szare, jeśli kolor pozwoli, będą nylonowe.

Niezbyt mi się podoba połączenie delikatnych, niklowanych elementów z topornymi, plastikowymi klamrami i karabinkami. To i kilka innych rzeczy bym, jako producent, starał się poprawić.
Jakieś sugestie? Mógłbym zamiast metalowych elementów dać plastikowe, ale ze względów praktycznych nie ma to sensu. Ewentualnie mógłbym zmienić zatrzaski, ale tu nie wiem na co.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Ruszyłem z tematem, spora część półproduktów przygotowana. Pierwszą torba z prawdziwe Cordury już jest częściowo uszyta. Poniżej zdjęcia jednej z próbnych.

Trochę eksperymentowałem z ulepszeniami i uczyłem się obsługi nowej maszyny do szycia - w tym momencie już sobie nie wyobrażam szycia maszyną bez przynajmniej podwójnego transportu ząbkowego - w końcu da się szyć równo!! Efektem jest nowa konstrukcja małej torby (duża była pierwsza i nie ma się czym chwalić :P).





Finalnie kolory mogą się różnić, bo będę używał innych materiałów, pasków, lamówek, a nawet klamr zatrzaskowych. Zgodnie z sugestiami użyłem plastikowych d-ringów - tak jest teraz i tak zostanie - wyglądają bardzo solidnie, więc nie ma powodu żeby upierać się przy metalowych. Jako ciekawostkę napiszę jeszcze, że wszystkie plastikowe elementy są od tego samego producenta co w torbach Swift Industries 8)
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Przegapiłem dwa ostatnie posty.
Bardzo fajne. O taki efekt (chodzi o ujednolicenie uszek i klamerek) mi chodziło.
Kolorystkę chyba też będziesz musiał tworzyć metodą prób i błędów, bo nie wszystko można sobie wyobrazić.
Gdybym był takim początkującym producentem toreb, to czym prędzej wypożyczyłbym kilka sztuk znajomym do intensywnego użytkowania. Sam chyba nie jesteś w stanie zebrać odpowiednio dużej liczby informacji, żeby wyeliminować niedociągnięcia, a przyjmowanie reklamacji od klientów nie jest przyjemne.

Offline Mężczyzna furman

  • Wiadomości: 2257
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 02.09.2010
    • http://www.szybkitowar.pl
Trzymam kciuki.
Rowery i kobiety to moje podniety
Podjazdy i dziewczyny to moje dyscypliny

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Dzięki

Właściwie nie napisałem dokładnie jakie zmiany zostały wprowadzone. Tereaz piszę:
- plastikowe elementy
- paski od zamykania klapy nie dyndają się (dodałem ramki, które trzymają w miejscu)
- szersze główne wzmocnienie - uprościłem sobie konstrukcję, a jest też przy okazji mniej szycia
- na zdjęciu jeszcze nie ma, ale będzie odblaskowe mocowanie tylnej lampki

Z drobnych ulepszeń zmieniona będzie linka polipropylenowa na ładną poliestrową. O taka:

Polipropylenowa jest mniej odporna na ścieranie i pojawiają się drobne włoski. Nowa na żywo wygląda świetnie.

Starałem się też w podwijać/zakładać taśmę kaletniczą, żeby w miarę możliwości nie było widać ciętych krawędzi.

Wprowadziłem też zmiany, które powodują, że szycie będzie prostsze / szybsze - ale chyba niewielu obchodzi, że np. kieszeń będzie 2 cm niżej, więc to pominę ;)
« Ostatnia zmiana: 9 Mar 2018, 00:34 worek_foliowy »
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Trochę się męczyłem z odblaskiem i z szyciem nylonu, ale już opracowałem technologię

Wrzucam zdjęcie torby na wiosenne wycieczki (o ile będę miał czas jeździć.. :|) ;)

[Torba jeszcze ubrudzona kredą]
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Wyjdę na marudę i takiego, co się do wszystkiego próbuje przyp...lić, ale trudno... Takiej torbie dałbym tło w innym kolorze :)
Poza tym, się podoba.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Mam już pewien zapas granatowych i dwie zielone


CORDURA faktycznie różni się w zależności od fabryki. Zielona zakupiona w Polsce w porównaniu do tej z Niemiec jest bardzo miękka. Powiedziałbym, że różnica jest nawet większa niż pomiędzy 500 a 1000D.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1932
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
@Worku: nie przemyśliwałeś może przypadkiem tematu  bardzo lekkich sakw?


Grzebałem w necie, ale nie znalazłem niczego dla siebie. Cały mój ekwipunek wakacyjny teraz to ok. 10 kg. więc nie potrzeba mi hiper wytrzymałych sakw ale zależy mi na wygodzie i zapasie objętości jaki dają.
Myślisz, że dało by się zrobić 50 litrowy zestaw dwóch sakw poniżej 800-900 g?
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

jendrzych

  • Gość
10kg i 50L? W lekkich sakwach celowałbym w 30~35kg góra.

Online Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10706
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
A to nie jest tak że 10kg mieści się w  zakresie "góra 35kg"?

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
A to nie jest tak że 10kg mieści się w  zakresie "góra 35kg"?

Jest tu chyba pewne pomieszanie jednostek ale wszak każdy wie co to jest "sto gram", hę? ;D

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
A to nie jest tak że 10kg mieści się w  zakresie "góra 35kg"?

Tak. I to ze trzy razy z hakiem  ;)

Małe Crosso dają 30l, ale są ciężkie. Tyle tylko, że jak ktoś szuka oszczędności rzędu 1000g (czyli dziesięć setek), to nie szuka lżejszych sakw, bo sakwy muszą mieć pewną odporność na rozdarcia i szlify. Chyba.
Chociaż może dałoby się zrobić lekkie sakwy z lekkiej szmaty i jakiegoś np. węglowego usztywnienia. Temat dla dociekliwych.




Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Dałoby się oszczędzić na masie, robiąc konstrukcję samonośną i eliminując bagażnik. W poziomie mialem weglowo-kevlarowy bagaznik-owiewkę ok. 50l i miesciła się w 2 kg pomimo bardzo skomplikowanego kształtu.
Na tkaninie wiele już się nie oszczędzi bez obniżenia wytrzymałości.
A małe Crosso wg specyfikacji są najlzejszymi sakwami na rynku,czy cos pokręciłem tobiąc rozeznanie rok temu?

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Ostrzegam, że jestem zaspany.

@Worku: nie przemyśliwałeś może przypadkiem tematu  bardzo lekkich sakw?
Oczywiście, że myślałem [; Widzę kilka problemów.

Problemem jest usztywnienie i system mocowania. Można by sporo zejść z wagą gdyby zrobić sakwy pod konkretny bagażnik. Przykładowo Ortlieb / MSX są bardzo uniwersalne, mają twarde usztywnienie i solidne mocowania. Crosso Dry mają większe tendencje do bujania i bez odpowiedniego bagażnika mogą wpaść w szprychy. Za to współczynnik pojemność / waga w przypadku tych drugich wygląda dużo lepiej.

Na materiale też można trochę oszczędzić, ale to chyba już mniej istotne

Grzebałem w necie, ale nie znalazłem niczego dla siebie. Cały mój ekwipunek wakacyjny teraz to ok. 10 kg. więc nie potrzeba mi hiper wytrzymałych sakw ale zależy mi na wygodzie i zapasie objętości jaki dają.
Myślisz, że dało by się zrobić 50 litrowy zestaw dwóch sakw poniżej 800-900 g?
Wygląda na to, że się da, ale to już jest na granicy rozsądku
https://backpackinglight.com/forums/topic/50709/

Z tego co pisze ~200g/sztuka.


Jeszcze analizując dostępne sakwy

https://www.arkel-od.com/en/dry-lites.html
Zdają się być uszyte z lekkiego materiału, mają 28 litrów i ważą 550 g. Brak usztywnienia powoduje spadek masy, ale zmusza do używania bagażnika ważącego 600 g, czyli tak jakby sakwy ważyły 750 g.

Teraz dla porównania moja podsiodłówka ma 22 litry + ile da się wpakować pod klapę, i waży ~500 g. Używam z bagażnikiem ważącym około 440 g. Wychodzi mniej więcej na jedno

Mam wrażenie, że zmniejszenie wagi wyraźnie poniżej tego co oferuje Crosso Dry jest realne gdy:
1. zastosuje się materiały typu włókno węglowe, Cuben itp.
2. używa się razem z dostosowanym bagażnikiem / podpórką mocowaną na stałe
3. stawia się wagę ponad wygodę (i wygląd)
im więcej spełnionych punktów, tym niższa waga
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum