Autor Wątek: nowy góral, najlepiej 29er - pomoc w wyborze  (Przeczytany 4173 razy)

Offline Kobieta magda

  • Wiadomości: 3334
  • Miasto: Tröjmiasto
  • Na forum od: 19.12.2011
    • Przejażdżkowe zapiski
Zwykłą jaskółkę to ja mam do opchnięcia - strasznie niewygodnie mi się na tym jeździło, nie wyobrażam sobie wjechać na tym w teren  :lol:

Sorry olo za zaśmiecanie  ;)


Offline Mężczyzna Dusza

  • ✫ ♪ ✯ ♫ ✬ ♬ ✰
  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Opole
  • Na forum od: 23.02.2010
Zwykłą jaskółkę to ja mam do opchnięcia - strasznie niewygodnie mi się na tym jeździło, nie wyobrażam sobie wjechać na tym w teren  :lol:

Sorry olo za zaśmiecanie  ;)


Nie zasmiecasz, prawde prawisz. Alt bary sprawdzaja sie w lagodnym terenie, przy zjazdach gdy ciezar ciala przechodzi na rece, ustawiaja nadgarstki pod dziwnymi katami i powoduja dyskomfort, o slabej kontroli nad przednim kolem w takiej sytuacji nie wspomne.

Rozejzyj sie czy w sensownej cenie nie ma ram ktore pomieszcza kola 27.5+, wsadzisz sobie 29er a bedziesz gotowy na eksplozje popularnosci nowego rozmiaru ;)

A sztywna oś to nie placebo. Świetnie usztywnia amorek spinajac go od dołu. No i po wyjęciu koła wkładasz je zawsze w to samo miejsce, brak konieczności regulacji hamulca.

Najlepsza rzecz jaka mozesz zrobic aby usztywnic przod.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012


Nie zasmiecasz, prawde prawisz. Alt bary sprawdzaja sie w lagodnym terenie, przy zjazdach gdy ciezar ciala przechodzi na rece, ustawiaja nadgarstki pod dziwnymi katami i powoduja dyskomfort, o slabej kontroli nad przednim kolem w takiej sytuacji nie wspomne.
Zwykle jaskółki montuje się w rowerach z mocno wyprostowana pozycją, trochę inaczej będzie działała kierownica, gdy będzie się siedziało "nad nią".
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Włod

  • Wiadomości: 758
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 04.04.2011
Jeśli chodzi o grubokolowce 27,5 to w Polsce w tym roku można bylo nabyć http://www.marinbikes.com/pl/bikes/description/2016-pine-mountain-11#video-1. Za 3150 zł. Mocowania bagażnika, 3 bidony, stożkowa rura sterowa ramy i sztywny widelec.  Taka ciekawostka

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Najlepsza rzecz jaka mozesz zrobic aby usztywnic przod.
mozna prosic o rozwiniecie tematu?
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

blondas

  • Gość
Najlepsza rzecz jaka mozesz zrobic aby usztywnic przod.
mozna prosic o rozwiniecie tematu?
Chodzi o ośkę 15 mm zamiast typowego QR. Aktualnie nawet w sztywnych karbonowych widelcach stosuje się to rozwiązanie.

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
I te 6mm więcej robi taką odczuwalną różnicę? Serio pytam, bo nie jeździłem z grubszą osią. Na pewno różnica jakaś musi być, ale czy warta dopłacania... obstawiałem bardziej na chwyt marketingowy.
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Wax, czasem trudno nadążyć za zmieniającym się światem ;)

Nie zapominamy, że istnieją inne standardy obok 15x100. Jest jeszcze 20x110 i nowe 15x110, które pozwala na wsadzenie szerzej opony (jakby przy osi 20mm się nie dało). Wkrótce pojawi się jeszcze szosowe 12x100 -  w końcu 15 mm średnicy byłoby zbyt ciężkie..
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

blondas

  • Gość
w jeździe terenowej zmienia dużo. Przy hamowaniu nie skręca widelca. W rowerach enduro tylne piasty też robi się na sztywnych osiach. Zauważ, że nowe standardy poszerzają piasty z przodu i z tyłu. Im dłuższy element i mniejsza średnica tym mniej sztywny. No i wreszcie w DH używają osi 20 mm - nie bez powodu  ;)

Offline Mężczyzna Dusza

  • ✫ ♪ ✯ ♫ ✬ ♬ ✰
  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Opole
  • Na forum od: 23.02.2010
I te 6mm więcej robi taką odczuwalną różnicę? Serio pytam, bo nie jeździłem z grubszą osią. Na pewno różnica jakaś musi być, ale czy warta dopłacania... obstawiałem bardziej na chwyt marketingowy.

Blondas dobrze prawi.Duzo nowinek w mtb to pic na wode, ale oski 15mm warte swojej wagi w zlocie.

 
Jeśli chodzi o grubokolowce 27,5 to w Polsce w tym roku można bylo nabyć http://www.marinbikes.com/pl/bikes/description/2016-pine-mountain-11#video-1. Za 3150 zł. Mocowania bagażnika, 3 bidony, stożkowa rura sterowa ramy i sztywny widelec.  Taka ciekawostka
[/quote
o ten! Za taka cene to niespotykany rower. Tylko gdzie ten haczyk?]

Offline Mężczyzna Włod

  • Wiadomości: 758
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 04.04.2011
Wiem bo interesowałem sie tym tematem i wiem, że  rowery szybko się sprzedaży.  Teraz to  juz trzeba by czekać na kolekcję 2017 a ta juz będzie z napędem 11 biegowym.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Zwykły QR to tylko 5mm realnie, więc różnica jest znacząca, zwłaszcza przy amorze i dużym kole.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
W odróżnieniu od stożkowej rury sterowej - oś 15 mm daje faktycznie odczuwalną zmianę.

Jeszcze dwa: http://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/cross-country-29/author/instinct-29-2016 - ma miejsce na śruby do montowania bagażnika, sztywną oś(ć), piasty z łożyskami kompaktowymi.

http://sklep.coolbike.pl/rower-gorski-kellys-gate-30-rozmiar-m-2016,3,9212,49235 - brak otworów montażowych.
We wszystkim widać jakieś kompromisy, jakieś ukrywane oszczędności czy czy małe braki, dla mnie większość roweró w tym przedziale cenowym jest porównywalna. Gdybym miał coś kupić, pewnie skusiłbym się na Marina z nadzieją, że wejdą większe koła... O tym Marinie już pisałem - piękna rzecz :)

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Stożkowe rury wprowadzano z hasłem "wymiernego wzrostu sztywności" (tak to reklamował Kross) czy "zwiększenia sztywności główki ramy" (Merida). Z początku najwyższej klasy widelców nie było specjalnie dużo, Suntour klepał głównie widelce z większym skokiem (AM/EN)  i do 29erów, Manitou podobnie - tylko minute (to stan z przed powiedzmy 5-6 lat), jeszcze kilak lat temu można było bez trudu kupić Sida WC, Pike czy Lyrika z prostą rurą, teraz - nie ma w ofercie. W ofercie Foxa - kilka lat temu Kashima i co tylko zapragniesz - dziś - nic z prostą sterówką; u Manitou kilka lat temu cała oferta była głównie z prostymi rurami, dziś tylko Dorado i R& (plus jakieś kotwice). Czyli kilka lat temu teza o dostępie do wyższej klasy widelców była fałszywa, a producenci ram i tak forsowali to rozwiązanie. Bo musieli obniżyć położenie kokpitu w 29erach i zrobić więcej miejsca dla spawów w okolicach główki, a przy okazji i  dla nowych produktów.

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Jeśli chodzi o grubokolowce 27,5 to w Polsce w tym roku można bylo nabyć http://www.marinbikes.com/pl/bikes/description/2016-pine-mountain-11#video-1. Za 3150 zł. Mocowania bagażnika, 3 bidony, stożkowa rura sterowa ramy i sztywny widelec.  Taka ciekawostka

Czy do takiego rowerka można bez problemu założyć koła 28'' z oponami 1.75-2''?

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum