Autor Wątek: Tania, wygodna i solidna alternatywa dla klamkomanetek szosowych  (Przeczytany 6429 razy)

Offline Mężczyzna Leszek57pyrka

  • Wiadomości: 19
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 14.09.2015
Cześć wszystkim :)



Chciałbym zaprezentować Wam rozwiązanie, które testuje już prawie 8tys. kilometrów. Co tu dużo pisać, zapraszam do obejrzenia filmu: https://youtu.be/5EGrKnKArzQ
Myślę, że to fajna opcja m.in. do roweru wyprawowego ze względu na prostotę i cenę. komplet składa się z klamek Alhonga HJ-272AQ, manetek SunRace M90 i mocowań manetek wykonanych w technologii druku 3D. Cenowo wychodzi dużo taniej niż klamkomanetki szosowe, komplet 1x8 i 1x9 to ok. 150zł a 2/3x8/9 200zł. Dajcie znać co o tym myślicie o takim rozwiązaniu
Pozdro
Jeżeli ktoś by chciał być na bieżąco to zapraszam:
https://www.facebook.com/pyrkiewicz/
http://leszekpyrka.wixsite.com/pyrkiewicz
« Ostatnia zmiana: 2 Paź 2016, 12:34 Leszek57pyrka »

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1932
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Z wygodą tego rozwiązania to bym polemizował. W miejscu gdzie naciskam klamkę akurat znajduje się manetka, więc mnie zupełnie to nie pasuje. Hamulec osiągalny tylko z dolnego chwytu?
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Kolega takie ma (samorobne), sam nawet planowałem z ciekawości takie kiedyś wystrugać. Z hamowaniem w chwycie na klamkach nie miałem problemu.

Dla mnie główna wada to konieczność zmian biegu trzymając dłonie na klamkach. Z tego powodu wolę bar-endy, sporo ludzi jednak tylko sporadycznie jedzie w dolnym i dla nich retroshit/gevenalle itp. może być dobrym rozwiązaniem.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Leszek57pyrka

  • Wiadomości: 19
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 14.09.2015
Z wygodą tego rozwiązania to bym polemizował. W miejscu gdzie naciskam klamkę akurat znajduje się manetka, więc mnie zupełnie to nie pasuje. Hamulec osiągalny tylko z dolnego chwytu?
Cześć, ciekawe spostrzeżenie. Raczej nie miałem problemu z brakiem miejsca, żeby nacisnąć klamkę - naciska się ją poniżej sworznia, gdzie jest wydaję mi się, że wystarczająco miejsca

https://www.facebook.com/pyrkiewicz/videos/300405933669177/ - tu filmik, który z grubsza to pokazuje

Offline Mężczyzna Medawc

  • Wiadomości: 679
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 02.12.2010
A ja możliwe, że byłbym chętny na kupno modelu 2x9 lub 3x9, bo planuję zakup szosówki i możliwe, że zamiast kupować sobie poskładam.
Zakładam że:
1. Klamka hamulcowa ma uciąg pod v-brake?
2. Prawa manetka jest pod przerzutki Shimano 8-9 biegowe?

Offline Mężczyzna Leszek57pyrka

  • Wiadomości: 19
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 14.09.2015
Cześć.
1. nie, klamka ma krótki ciąg (czyli do hamulcy szosowych, mini v-brake i cantilever),
myślałem nad takim zestawem z długim ciągiem - wtedy musiałbym zastosować klamki Tektro RL520, które są droższe, to może niebawem
2. Są dwie manetki do wyboru - albo 8 albo 9 biegowa

Offline Mężczyzna Medawc

  • Wiadomości: 679
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 02.12.2010
Jak krótki ciąg to jak na razie dziękuję. Taka klamkomanetka DIY właśnie pod v-brake by zrobiła furorę wg mnie, bo takiego rozwiązania brakuje i jak ktoś chce mieć baranka w trekkingu, to własnie zaczyna się kombinowanie albo z cantileverami, albo z jakimiś adapterami zmieniającymi ciąg linki.
« Ostatnia zmiana: 20 Wrz 2016, 19:34 Medawc »

Offline Mężczyzna jgkmarcin

  • Wiadomości: 1111
  • Miasto: Jelenia Góra
  • Na forum od: 01.04.2015
Jak krótki ciąg to jak na razie dziękuję. Taka klamkomanetka DIY właśnie pod v-brake by zrobiła furorę wg mnie, bo takiego rozwiązania brakuje i jak ktoś chce mieć baranka w trekkingu, to własnie zaczyna się kombinowanie albo z cantileverami, albo z jakimiś adapterami zmieniającymi ciąg linki.
Potwierdzam


"..z tylu różnych dróg przez życie,
Każdy ma prawo wybrać źle..."

blondas

  • Gość
Jak krótki ciąg to jak na razie dziękuję. Taka klamkomanetka DIY właśnie pod v-brake by zrobiła furorę wg mnie, bo takiego rozwiązania brakuje i jak ktoś chce mieć baranka w trekkingu, to własnie zaczyna się kombinowanie albo z cantileverami, albo z jakimiś adapterami zmieniającymi ciąg linki.
Do tego potrzebujesz tylko np klamki tektro RL520. Jedną parę nowych mam, mogę odsprzedać po cenie rynkowej+przesyłka. Wtedy tylko koszt tych adapterów od kolegi Leszka.

Offline pajak

  • Wiadomości: 1846
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 22.06.2010
Na rynku pojawia się coraz więcej tourerów.. z którymi jest problem "co by tu zrobić". Barendy nie wszystkim pasują, na ramie to już trochę archeo, mostek i okolice zawalony jest GPSami i innymi licznikami..

Ostatnio RL520 pojawiły się na allegro (ktoś zgłaszał w "okazjach").

Odnośnie patentu.. Zastanawiam się nad wygodą rozwiązania.
Kiedyś miałem takie "klamkomanetki" z manetkami od środka (na osi klamki). Nie pamiętam (raczej nawet nie wiem?) co to w ogóle było ani czyjej produkcji (a grafiki googla milczą). W "dół" rozwiązanie było idealne (praktycznie obsługa kciukiem), w drugą stronę jednak było znacznie gorzej.

Jak byś porównał ergonomię obu rozwiązań?
Trole są samotnikami i unikają słońca.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline pajak

  • Wiadomości: 1846
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 22.06.2010
Te moje były podobne do tych na górze, jedynie nie takie "wylajtowane" i z innym podziałem ramion (mniej symetryczne). Całość była umieszczona na osi hamulca (czyli inaczej niż rozwiązania). Ramiona zresztą były z alu (zaokrąglone, z "kropkami" na krawędzi, a klamki były dość mocno perforowane.. może to coś komuś podpowie). Korzystałem z tego na największym sukcesie polskiego producenta rowerów.. ale był to pierwszy rower który przestał być moją własnością bez mojego przyzwolenia..

A wracając do tematu patentu Leszka.. Oglądając grafiki znalazłem to rozwiązanie w wielu wersjach (z identyfikowalnymi nazwami: gevenalle, retroshift). Czyli jednak ludzie z tego korzystają :)
Patrząc na filmikach, ja osobiście do hamowania używam palców wskazującego i serdecznego.. co niestety dyskwalifikuje to rozwiązanie. A już chciałem negocjować :P
Trole są samotnikami i unikają słońca.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Retroshift = Gevenalle, zmienili dobrą nazwę na taką, której nie mogę zapamiętać ;]
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Jechałem niedawno na Awolu kolegi, w którym miał założone "retroshifty". Da się hamować górną częścią klamki - palce mieszczą się pod manetką.

@Leszek57Pyrka w Twoich manetkach zamiast trzpienia jako oś obrotu (jak to jest we wszystkich manetkach na ramę/thumbach/bar-endach) używasz mocno skręconej śruby i nakrętki?
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Leszek57pyrka

  • Wiadomości: 19
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 14.09.2015
@worek_foliowy - tak to mniej więcej wygląda.

https://www.facebook.com/pyrkiewicz/videos/312945605748543/ - mam nadzieje, że widać jak moje grube paluchy mieszczą się pod manetką i hamuje w chwycie "na łapach":)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum