To różnie bywa. Ja w napędzie szosowym gdy stosowałem tarcze z 9s do napędu 10s - to miałem te problemy, które tu jedna z osób opisywała, przy zmianie na dużą tarczę, łańcuch tańczył po zębatce, zamiast dobrze zaskakiwać. Kombinując z napędem traci się część jakości przerzucania.
Ja mam tył 10s, korbę 8sp (3 rzędy). Niestety sporadycznie zdarzają się problemy.Dokładniej łańcuch potrafi się zaklinować pomiędzy zębatkami, że podchodzi do góry. Czterokrotnie miałem sytuację, że łańcuch zaplątał się o przerzutkę (i we wszystkich tych przypadkach była to pozycja uniemożliwiająca wypięcie się z SPD.. dlatego tak dobrze pamiętam )Takich problemów nigdy nie miałem z napędem 9sp (a wszystkie gleby dlatego, że chciałem mieć kasetę 36, żeby móc podjechać pod górki, pod które i tak nie daję rady podjechać )
Napęd 10s to zło w czystej postaci. Z żadnym innym napędem nie ma tylu problemów. Nie znam się, nie używam i nie potrafię pomóc.
SKąd wnosisz wiec, że same problemy? Nie używasz, więc skąd możesz wiedzieć?
3) Przesuń lekko konusy na tylnej piaście aby kaseta poszła nieco bliżej ramy.