Autor Wątek: BBTour 2018  (Przeczytany 99291 razy)

Offline Mężczyzna Wigor

  • Wiadomości: 1696
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: BBTour 2018
« 3 Paź 2016, 10:54 »
Swoją drogą pomysł z odpłatnym rezerwowaniem noclegów w Iłży jest dobry, jest to o wiele lepsze gdy ma się pewność noclegu niż naprawdę go potrzebować i nie mieć możliwości skorzystania.
Oczywiście powinno to iść w parze z obniżką wpisowego dla niekorzystających z noclegów.

Offline Mężczyzna Hipek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 4866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 18.08.2011
    • Hipcia i Hipek
Odp: BBTour 2018
« 3 Paź 2016, 10:59 »
Jak pewnie większość uważam pomysł startowania wieczorem za kiepski, ale to jest kwestia tylko wygody. Skoro wszyscy (w kategorii) startujemy o tej samej godzinie, to wszyscy mamy równe szanse. Kropka.

Natomiast, w związku z rozmnożeniem kategorii, przydałoby się to, co było dyskutowane w wątku o MRDP: wyraźne odgraniczenie wyników dla każdej z kategorii. W szczególności oddzielenie tych, którzy mieli auto techniczne od tych, którzy jechali bez wsparcia.

martwawiewiórka [14:51]: sól kolarstwa, co to takiego?
Elizium [14:52]: spacer z rowerem po górach

Mijah: (...)przy okazji dowiedziałem się czegoś co zmieni moje życie. Oznaczenie podjazdu HC to nie hardcore, tylko hors catégorie.

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1832
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: BBTour 2018
« 3 Paź 2016, 11:03 »
Daniel, przesadziles. Kto to wszystko później ogarnie. Pietrzysz trudności organizatorowi dla swojej wygody. Rozumiem, że organizator jest dla uczestników ale taka dowolność dopiero zabije imprezę i organizatora.
Nie tylko dla mojej wygody ale też i innych. Przynajmniej można uniknąć niemal dantejskich scen, jakie miały miejsce w Iłży. Ludzie dojeżdżali tam w nadzieji, że wezmą prysznic, prześpią się itd. A co się stało? W moim przypadku chciałem wziąć tylko prysznic, ale: dwa pokoje były zamknięte na klucz ( w jednym spałeś wtedy Ty), w innym pokoju spotkałem się z odmową skorzystania z prysznica, bo Pan rozłożony na łóżku powiexdział, że jest to prysznic Głównego Sędziego.

Przecież to nic trudnego:
1. Lista noclegowa na DPK, klucz do pokoju dostają osoby, które zapłaciły.
2. Kto chce przepak dostaje torbę na przepak i później zdaje go przed startem. Siłą rzeczy kto nie zapłacł za przepak torby mieć nie będzie. Pdobnie z transportem na metę.
3. Kto chce żywienie na PK dostanie kupony w książeczce. Przecież częściwo było to już praktykowane.


dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1832
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: BBTour 2018
« 3 Paź 2016, 11:05 »
Swoją drogą pomysł z odpłatnym rezerwowaniem noclegów w Iłży jest dobry, jest to o wiele lepsze gdy ma się pewność noclegu niż naprawdę go potrzebować i nie mieć możliwości skorzystania.
Oczywiście powinno to iść w parze z obniżką wpisowego dla niekorzystających z noclegów.
Przedstawiając propozycje miałem również na myśli obniżenie kosztów. Poza tym mamy gwarancję, że dostaniemy to za co zapłaciliśmy.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna Waski

  • Kapituła MP
  • Wiadomości: 2874
  • Miasto: Lubin
  • Na forum od: 23.02.2013
Odp: BBTour 2018
« 3 Paź 2016, 11:57 »
3. Kto chce żywienie na PK dostanie kupony w książeczce. Przecież częściwo było to już praktykowane.
No tak, mnie wyrwano jedna albo dwie karteczki na całej trasie bo obsługujący nie mieli czasu na to - w końcu spieszyło się nam na ogół :)

dwa pokoje były zamknięte na klucz ( w jednym spałeś wtedy Ty),

W pokoju było już n+1 osób gdzie n to ilość miejsc a co chwila ktoś właził i wyłaził przez co nie mogłem zasnąć więc osobiście zamknąłem pokój co nie przeszkodziło innym w darciu ryja na korytarzu. Sami sobie jako uczestnicy po prostu przeszkadzamy bo ktoś nie potrafi zrozumieć, że drzeć ryja to sobie może na dole w restauracji a nie tam gdzie inni śpią.
Ja rozumiem wymagania, które stawiamy organizatorowi ale sami też nie uprzykrzajmy komuś życia :)
"Wąski. My nie możemy jechać tam bez rowerów. Jak zwierzęta. :)"
"Kolarsko jesteś taki sobie, [...]" yurek55


Offline Mężczyzna kosola

  • Kosma
  • Wiadomości: 377
  • Miasto: Leszno
  • Na forum od: 05.01.2016
Odp: BBTour 2018
« 3 Paź 2016, 12:29 »
nie korzystałem z noclegów ale potrafię sobie wyobrazić jakie to musi być wnerwiające gdy za drzwiami hałasy a chce się choć na chwilę zdrzemnąć.
Jak coś jest ogólnodostępne to musi to być słabej jakości. Dodatkowa opłata obniżyłaby popyt i zniechęciłaby do korzystania z noclegu osoby które tego aż tak bardzo nie potrzebują.

Offline Mężczyzna wiecho

  • Wiadomości: 250
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 01.01.2016
Odp: BBTour 2018
« 3 Paź 2016, 12:58 »
To czy ktoś potrzebuje noclegu, to wiadomo dopiero na miejscu. Ja w Iłży nie skorzystałem, ale tego pożałowałem niedługo potem, gdy obudził mnie wyprzedzający samochód na środku jezdni. Także spokojnie z tym deklarowaniem, czy tego noclegu potrzebuję czy nie, bo tego na starcie się nie wie. Zachowanie na samym noclegu, i dostęp do pryszniców to inna sprawa.
Rower... to dla mnie już obowiązek... stał się pasją...i chyba filozofią życia...

Offline Mężczyzna Robert1008

  • Wiadomości: 129
  • Miasto: Świękitki
  • Na forum od: 08.01.2015
Odp: BBTour 2018
« 3 Paź 2016, 14:13 »
Start w nocy może być dobrym pomysłem i fajnie jeśli udałoby się go połączyć ze wspólnym startem wszystkich 300 zawodników. W nocy na drodze chyba tak bardzo przeszkadzać nie będziemy, ludzie tylko musieliby sami się pilnować by nie tworzyć peletonów większych niż 15 osób, ale to pewnie byłby problem tylko na pierwszych kilkudziesięciu kilometrach - ale można załatwić jakiś zaprzyjaźnionych motocyklistów co będą jeździć na odcinku do pierwszego PK i obserwować te kolumny, jeśli będą za duże to powinni mieć możliwość ich rozdzielania.

Tylko są zasadnicze różnice pomiędzy TCR, gdzie był taki start a BBT, różnice dla których właściwie nie ma takiej opcji wspólnego startu 300 osób. Wszyscy jadą tą samą trasą (a nie jak na TCR, gdzie zaraz za pierwszym miastem peleton rozbił się na wiele różnych wariantów). Trasa na starcie jest dość płaska - co też nie wpłynie dobrze na podział grupek, w większym peletonie jedzie się dużo szybciej i nikt chętnie z tego nie zrezygnuje . No i to o czym wspomniał Robert na FB - na pierwszych punktach byłyby straszne zatory; ludzie kumulowaliby się znacznie mocniej niż się kumulują teraz, gdy start jest rozłożony na kilka godzin.

Poza tym TCR trwał 12-15 dni, a BBT trwa góra 2-3 dni. Przy 12 dniach - straty z zarwania jednej nocy więcej już nie mają większego wpływu na wynik, przy 2-3 dniach mają wpływ znaczący, średnio rezultaty będą gorsze - i to jest na 100% pewne, bo 12h więcej bez snu ma znaczenie.

Dla mnie podstawowa sprawa, by zachować dotychczasowy charakter wyścigu - to wprowadzenie limitu miejsc na poziomie góra 250-300 i twarde owego limitu pilnowanie. Kategorie solo - może to i dobry pomysł, lepiej zerwać z fikcją, niech osoby jadące ze wsparciem maja osobną klasyfikację, zamiast oszukiwać jak to jest obecnie.

Przyznawanie miejsc - IMO dobrą propozycją byłoby wydzielenie jakiejś puli miejsc dla weteranów, a reszty miejsc dla wszystkich z zasadami kto pierwszy ten lepszy.



TRASA
Opracowywałem z pomocą paru osób taki wstępny wariant nowej trasy, warto żebyś się z nim zapoznał Robercie. Tutaj jest porównanie obu wariantów:

Stary wariant - 331km i 1668m w pionie:
https://ridewithgps.com/routes/16121831

Nowy wariant - 335km i 2083 w pionie.
https://ridewithgps.com/routes/16121799

Można go też przerobić tak, by od Sanników (za Gąbinem) wjeżdżał na trasę Maratonu Północ-Poludnie, asfalty na odcinku do Rawy Mazowieckiej były dobrej jakości. A od Rawy Mazowieckiej trasa odbijałaby na tej mój wariant i łączyła się z nim w Nowym Mieście nad Pilicą, wtedy wyeliminowalibyśmy nie tylko DK9 ale i DK50


Warto to rozważyć, bo widać jasno, że dotychczasowa formuła trasy BBT się wypaliła. Od czasu powstania wyścigu zaszły duże zmiany - po pierwsze ruch na krajówkach drastycznie wzrósł, po drugie na boczniejszych drogach bardzo polepszyła się jakość asfaltu.

Do tego nasz wariant jest sporo ciekawszy - jedzie się przez Góry Świętokrzyskie, bardzo przyjemną trasą przez Nową Słupię, Łagów i Staszów, później pogórza. Omijamy dwa bardzo nieprzyjemne do jazdy wielkie miasta - Radom i Rzeszów, więc sumarycznie czasy jazdy będą podobne pomimo 4km i 400m w pionie więcej - bo na przejazd przez te miasta traci się masę czasu stojąc na licznych światłach. No i przede wszystkim będzie zarówno bezpieczniej, jak i przyjemnej, bo jazda wśród tirów na DK9 jest bardzo słaba, szczególnie dla osób jadących wolniej - które trafiają w niedzielę wieczorem na falę powrotów do Warszawy, a w poniedziałek na normalny ruch tirów.

nie korzystałem z noclegów ale potrafię sobie wyobrazić jakie to musi być wnerwiające gdy za drzwiami hałasy a chce się choć na chwilę zdrzemnąć.
Jak coś jest ogólnodostępne to musi to być słabej jakości. Dodatkowa opłata obniżyłaby popyt i zniechęciłaby do korzystania z noclegu osoby które tego aż tak bardzo nie potrzebują.

Ale można też noclegi rozwiązać inaczej. Motele/hotele przy tej liczbie osób słabo się sprawdzają, to sobie można załatwić indywidualnie. IMO lepsze będą np. sale gimnastyczne w szkole czy podobnym budynku z materacami i kocami, z wyraźnym przykazem że na sali tylko i wyłącznie śpimy, a inne sprawy załatwiamy poza salą do spania. Takie coś było w 2014 w Majdanie i całkiem dobrze się sprawdziło. 2-3 takie punkty na całej trasie byłyby niezłym rozwiązaniem.

Dzięki za warianty :-)

10 edycji i argumenty o lepszych drogach czy 24 godzinnych knajpach odeszły na bok. Ogromna część zawodników ma też Garminy więc mogą być boczne drogi.  Łatwiej będzie oznakować trasę dedykowanymi oznaczeniami.
Myślałem o wykorzystaniu odcinka Waszego P-P od Sannik (za Gąbinem) do Końskiego, https://ridewithgps.com/routes/11774411 a dalej dopracowanie wariantu tak aby wylądować w Majdanie. Mamy swoich ludzi i dobre zadatki na przyzwoity DPK. Takich DPK trzeba będzie kilka zamiast nieszczęsnej IŁŻY, (od 2 lat walczę z namiotami, ToiTojkami, ale to chyba nic nie da, poza tym odcinek Sochaczew-Ostrowiec to tragedia. To nie ten ruch co 10 lat temu.

Co do ilości startujących to 300 powinno być górną granicą. Można by zrobić jakieś wstępne zapisy, tylko co zrobimy jak wybuchnie bomba?.
Opłata startowa raczej nie wzrośnie (no chyba że jakaś światowa klapa finansowa)  może tylko inny podział jej na rejestracyjną i startową część, oraz szybszy termin wpłaty zasadniczej. Tylko dlatego aby w razie czego chętni mogli wejść na ich miejsce;-)

Przywileje dla klubowiczów jak najbardziej. Przecież to cała zabawa z klubem , kolorkami i "przywilejami" ;-) Mam pewien pomysł z przywilejami dla klubowiczów, ale trzeba wcześniej zrobić symulację

Rozbicie opłaty startowej (jak najbardziej) na : ze strojem (w razie nieukończenia zawodnik otrzyma strój Fan Klub BBT , lub bez stroju a wtedy w ciągu 7 dni po BBT może zamówić w cenie promocyjnej sklepu klubu 1008 lub po 7 dniach zamawia jako normalny klubowicz :-) To było ważne jak robiliśmy wręczanie w Świnoujściu. A jako że dociera tam zawsze taka sama ilość zawodników, to większości trzeba i tak wysyłać ciuchy do domu.

Co do startu wieczornego to: pierwszy DPK wypadł by nam wtedy w Dębie Polskim, a tam można położyć wszystkich :-) w/g standardu pokój - z łazienką lub sala klubowa lub pawilon z prysznicami.
Start wieczorny to gratka dla mediów, TV, światła. ;-) Może dla niektórych nieważne, ale miło jest stać na starcie przy błyskach fleszy

Wyniki tych Teamów z Autem lub Dobieranych Teamów bez auta, to zupełnie inne wyniki, inna kategoria i znaczek na stroju przy czasie :-)

Najbardziej prestiżową kategoria powinna być: wchodzimy na Mount Everest bez pomocy Szerpów, bez tlenu i najlepiej SOLO ; a na koniec Turystyka górska gdzie Szerpowie wloką tlen, części na wymianę i fizjoterapeutę ;-)

Offline Mężczyzna pff

  • Wiadomości: 396
  • Miasto:
  • Na forum od: 10.01.2013
Odp: BBTour 2018
« 3 Paź 2016, 14:40 »
Trasa na powrocie przez Czaplinek wcale nie była taka zła, jak to niektórzy pisali; może po prostu mieli luźne szprychy. Mi się podobało. Jak szaleć to szaleć, widoki na całego :)

Jedni straszą 7-ką, inni 9-ką, ale najtragiczniejszy jest odcinek 50-tką. W końcu to obwodnica dla tirów. Na każdym przewężeniu bez pobocza truchlałem, dokładnie w takim miejscu został najechany w tym roku zawodnik. Na szczęście nie przez tira.

Gdzie była informacja o wręczaniu strojów? Warto ujednolicić komunikację, bo część jest na forum, część na stronie, część na fb, część na zamkniętej grupie. Nie idzie się połapać, a osobom bez fb szczególnie.

Offline Mężczyzna KiESWY

  • Wiadomości: 242
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 27.05.2012
Odp: BBTour 2018
« 3 Paź 2016, 15:07 »
No i przede wszystkim będzie zarówno bezpieczniej, jak i przyjemnej, bo jazda wśród tirów na DK9 jest bardzo słaba, szczególnie dla osób jadących wolniej - które trafiają w niedzielę wieczorem na falę powrotów do Warszawy, a w poniedziałek na normalny ruch tirów.

Mała uwaga co do odcinka za Mielcem - jeśli Robert będzie potrzebował punktu w Majdanie to niesamowicie skomplikuje sprawę bo albo nowy most w Połańcu i kręcenie przez Baranów albo znów DK9 w całej okazałości.

Edit, coś źle na Twoją trasę popatrzyłem. Wykasowałem uwagi.
« Ostatnia zmiana: 3 Paź 2016, 15:15 KiESWY »

Offline Mężczyzna tomek

  • Moderator
  • Wiadomości: 2832
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: BBTour 2018
« 3 Paź 2016, 15:23 »
Robert,
W tzw międzyczasie wrzuciłem w excela czasy przejazdów BBT2014 i BBT2016 i dodałem symulację dla startu wieczorem.

W tej chwili około 20-30% zawodników zahacza o trzecią noc.
Po zmianie startu na wieczorny będzie ich aż 80%

Zmiana jest zauważalna na tyle, że warto ją jeszcze przemyśleć ;)



Offline Mężczyzna Elizium

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6061
  • Miasto: Bnin
  • Na forum od: 17.03.2013
    • Klasyka w niedzielny poranek
Odp: BBTour 2018
« 3 Paź 2016, 15:50 »
I to się nazywa rzeczowa dyskusja ;D
Absurdalny Eli

Hipek: "Starość to wg mie coś takiego że marudzisz jak to jesteś słaby i w ogóle, a potem wciągasz na lajcie podjazdy 25% i elo"

Offline Mężczyzna vuki

  • Wiadomości: 1018
  • Miasto: Rawicz
  • Na forum od: 16.04.2014
Odp: BBTour 2018
« 3 Paź 2016, 15:58 »
Symulacja Tomka powinna zakończyć dyskusję nad startem wieczornym.
To mocny argument i niech zwycięży stary system startu.
MiRowerDajePower

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1832
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: BBTour 2018
« 3 Paź 2016, 16:20 »
Kategorie ze wsparciem mogą wyruszyć w piątek wieczorem. Im raczej nie grozi trzecia noc w trasie.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: BBTour 2018
« 3 Paź 2016, 16:23 »
Mogliby nawet ruszyć w sobotę o 20ej. :-)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum