Autor Wątek: Zmiana napędu w rowerze  (Przeczytany 6235 razy)

Offline Kobieta anja

  • Wiadomości: 617
  • Miasto: Żory / Wrocław
  • Na forum od: 21.04.2009
    • http://picasaweb.google.pl/ania.jaskulska
Zmiana napędu w rowerze
« 19 Paź 2009, 18:41 »
Przed kolejnym sezonem chciałabym (w końcu...) zmienić sobie napęd w rowerze.
Obecnie posiadam Giant Boulder KLIK z '03/'04 [nie pamiętam dokładnie]
Manetki: SRAM 3.0 ESP, 21-biegowe
Przerzutka przód: SRAM 3.0/Shimano FD-C051
Przerzutka tył: SRAM ESP 3.0
[co do reszty napędu to nie wiem...]
Ergo... niczego wypasionego w nim nie mam, a chciałabym 9-biegową kasetę, zmianę przerzutek, manetek itd. itp. ... generalnie cały [lub prawie cały] napęd...
czekam na propozycje, bo ja sie kompletnie nie znam ... ;)

Offline Mężczyzna atlochowski

  • Andrzej
  • Wiadomości: 581
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 22.04.2009
Zmiana napędu w rowerze
« 19 Paź 2009, 18:48 »
Jak byś mogła to napisz czy nadal chcesz gripshifty (obrotowe manetki) czy manetki typu rapid fire też wchodzą w grę ? Oraz budżet jaki chcesz na to przeznaczyć.

Offline Kobieta anja

  • Wiadomości: 617
  • Miasto: Żory / Wrocław
  • Na forum od: 21.04.2009
    • http://picasaweb.google.pl/ania.jaskulska
Zmiana napędu w rowerze
« 19 Paź 2009, 18:59 »
No więc gripów nie chcę już, bo przez to nie mogę sobie zamontować rogów na kierownicy.. (za mało miejsca).
Jeśli chodzi o budżet to najlepiej nie więcej niż 1000 zł za wszystko...

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Zmiana napędu w rowerze
« 19 Paź 2009, 20:06 »
no to grubsza operacja....
zmiana na 9 to przynajmniej: tylna piasta (czyli w zasadzie całe koło, chyba że masz jakąś hyper obręcz w super stanie), kaseta, łańcuch, manetki i być może korba (może nie przyjąć nowego łańcucha) Jeśli chcesz zapakować się w manetki/klamkomanetki Shimano, to dochodzi do tego tylna przerzutka....

EDIT: A jak rogi to jedyny powód zmiany z gripów, to może po prostu kupić szerszą kierę  :wink:

Offline Mężczyzna rafalb

  • Wiadomości: 1998
  • Miasto: Łuków/ Gdynia
  • Na forum od: 26.03.2008
    • Wciąż w drodze...
Zmiana napędu w rowerze
« 19 Paź 2009, 20:16 »
Jeżeli teraz masz 21 biegów to sądzę, że z tyłu jest 7 i z przodu 3. Jeżeli się mylę to popraw. Jeżeli chcesz zmienić napęd na taki z kasetą 9rz. z tyłu to bardzo prawdopodobne, że będziesz musiała wymienić też koło/ piastę. Chyba, że masz teraz kasetę 7rz i podkładki na bębenku. Najlepiej podaj jaką masz piastę. To pierwsza sprawa.
Teraz do rzeczy. Napęd na poziomie Shimano alivio jest trwały, dość precyzyjny i także dość ciężki. Do turystyki wystarczy. Jeżeli zdecydujesz się na coś wyżej: deore albo lx to pójdziesz głównie w zbicie masy.
Od siebie proponuję tak:
Przerzutka tylna- shimano lx
http://allegro.pl/item753501209_przerzutka_tyl_lx_rd_m581_od_ciclo_sport_jj.html
przerzutka przednia- shimano deore
http://allegro.pl/item772900964_deore_fd_m531_down_swing_od_centrumrowerowe.html
kaseta- deore
łańcuch- deore
http://allegro.pl/item766750993_kaseta_lancuch_deore_box_na_9_centrumrowerowe.html
korba- deore
http://allegro.pl/item780524865_korby_deore_175_44_32_22_korba_fc_m590_bikestacja.html
manetki- lx
http://allegro.pl/item751443215_manetki_shimano_lx_sl_t660_trekking_3x9_bikestacja.html
piasta tył- shimano lx
http://allegro.pl/item766095170_nowa_piasta_tylna_deore_lx_2009_tylko_u_nas.html

Do tego dojdzie zaplecenie koła (jeżeli wymienisz samą piastę), linki i pancerze:
http://allegro.pl/item770986702_xtr_pancerze_i_linki_hamulcowe_od_centrumrowerowe.html

http://allegro.pl/item784176440_zestaw_linki_panczerze_shimano_xtr_przerzutka.html

Wszystko wychodzi 844zł plus koszty zaplatania koła i ewentualne koszty wysyłki.

fortipianek

  • Gość
Zmiana napędu w rowerze
« 19 Paź 2009, 20:47 »
A nie myślałaś o nowym rowerku?
Gdybym miał włożyć 1000zł w remont mojego bika, to bym się grubo zastanowił...
W MTB masz spory wybór, w cenie np 1500zł powinnaś znaleźć coś z kasetą 9rz i osprzętem min. ALVIO. Może warto pomyśleć o tym?
pzdr

Offline Mężczyzna robertrobert1

  • Wiadomości: 701
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.04.2009
Zmiana napędu w rowerze
« 19 Paź 2009, 20:53 »
Cytat: "skolioza"

EDIT: A jak rogi to jedyny powód zmiany z gripów, to może po prostu kupić szerszą kierę  :wink:


Nie koniecznie. Wystarczy tylko zakupione chwyty odpowiednio skrócić i wszystko będzie ok, gdyż pamiętaj, że wszystkie chwyty praktycznie są dostosowane do manetek cynglowych a dopiero przez ich skracanie dopasowuje się do gripów.

Offline Kobieta anja

  • Wiadomości: 617
  • Miasto: Żory / Wrocław
  • Na forum od: 21.04.2009
    • http://picasaweb.google.pl/ania.jaskulska
Zmiana napędu w rowerze
« 19 Paź 2009, 21:10 »
Cytat: "rafalb"
Jeżeli teraz masz 21 biegów to sądzę, że z tyłu jest 7 i z przodu 3. Jeżeli się mylę to popraw. Jeżeli chcesz zmienić napęd na taki z kasetą 9rz. z tyłu to bardzo prawdopodobne, że będziesz musiała wymienić też koło/ piastę. Chyba, że masz teraz kasetę 7rz i podkładki na bębenku. Najlepiej podaj jaką masz piastę. To pierwsza sprawa.

zgadza się- tył 7, a przód 3
moja piasta nie zmiesci kasety 9-rzedowej... a ze zmianą samej piasty z tego co widzę to dużo roboty jest... chyba faktycznie najlepiej całe koło wymienić... [tylko na jakie? (26'')]

Cytat: "fortipianek"
A nie myślałaś o nowym rowerku?
Gdybym miał włożyć 1000zł w remont mojego bika, to bym się grubo zastanowił...

ano myślałam... tylko jakbym już sobie kupowała zupełnie nowy rower ze sprzętem takim, jaki bym chciała, to raczej nie zmieściłabym się w cenie 1500 zł...

Cytat: "robertrobert1"
Wystarczy tylko zakupione chwyty odpowiednio skrócić i wszystko będzie ok

nie do końca... ja już mam skrócone chwyty, a gdyby dodać jeszcze rogi, to z tych chwytów niewiele by zostało.. ;)

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Zmiana napędu w rowerze
« 19 Paź 2009, 21:43 »
Cytat: "rafalb"
Jeżeli teraz masz 21 biegów to sądzę, że z tyłu jest 7 i z przodu 3. Jeżeli się mylę to popraw.


Rafał wybacz drobną złośliwość - przy 21 nie ma innej sensownej kombinacji z liczb naturalnych  :P

Cytat: "robertrobert1"
Nie koniecznie. Wystarczy tylko zakupione chwyty odpowiednio skrócić i wszystko będzie ok, gdyż pamiętaj, że wszystkie chwyty praktycznie są dostosowane do manetek cynglowych a dopiero przez ich skracanie dopasowuje się do gripów.


 Widzę że ta kwestia już została rozwiana przez właścicielkę bolidu, jednak na swoją "obronę" napiszę że przy domniemaniu oryginalności całego roweru z góry założyłem że chwyty będą albo dedykowanymi albo fabrycznie dociętymi do gripów
Ale.... można jeszcze próbować dorwać jakieś archaiczne rogi montowane do środka rury kierownicy, wtedy miejsca na łapki nie tracimy  :P
A poważnie - jeśli chcesz założyć rogi, to zmiana manetek może nie być wystarczającą jak chodzi o miejsce - gripshift + krótkie gripy zajmują na kierownicy "pi razy drzwi" tyle samo miejsca co rapidfire i normalne chwyty....

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Zmiana napędu w rowerze
« 19 Paź 2009, 22:29 »
dodam od siebie, że te gripshifty chodzą tak topornie że nie ma co przy nich zostawać, komfort musi być ;)

co do propozycji to celowałbym w ten zestaw co podał rafalb, najrozsądniejszy stosunek jakość/cena wg mnie

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
Zmiana napędu w rowerze
« 19 Paź 2009, 22:30 »
Cytat: "skolioza"

Rafał wybacz drobną złośliwość - przy 21 nie ma innej sensownej kombinacji z liczb naturalnych


1) 21 z tyłu?
2) 7 z przodu 3 z tyłu?

wiem wiem "sensownej kombinacji" :D
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline Mężczyzna atlochowski

  • Andrzej
  • Wiadomości: 581
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 22.04.2009
Zmiana napędu w rowerze
« 19 Paź 2009, 22:33 »
Jest jeszcze jedna opcja, rączki zintegrowane z rogami.
Tak jak napisał Michał osprzęt deore będzie wystarczająco dobry. Według wyliczeń Michała wychodzi 586zł więc spokojnie całe nowe tylne koło złożysz.

Ja z zestawu rafałab bym wyrzucił pancerze XTRa jest to niepotrzebne podnoszenie ceny. Menetki deore nie będa w niczym gorsze od Lxa.

Offline Mężczyzna rafalb

  • Wiadomości: 1998
  • Miasto: Łuków/ Gdynia
  • Na forum od: 26.03.2008
    • Wciąż w drodze...
Zmiana napędu w rowerze
« 19 Paź 2009, 23:15 »
Pancerze XTR-a są świetnie uszczelnione, a to w przeciągu czasu zapewnia lepszą pracę tylnej przerzutki. Syf nie włazi do środka tak ja w zwykłych pancerzach.
Cytat: "skolioza"
Rafał wybacz drobną złośliwość - przy 21 nie ma innej sensownej kombinacji z liczb naturalnych :P
Wybaczam...tak napisałem żeby post wydawał się dłuższy :lol:

Offline Mężczyzna tomzoo

  • Wiadomości: 1747
  • Miasto: Poznań / Niepruszewo
  • Na forum od: 19.08.2009
    • Moje zdjęcia
Zmiana napędu w rowerze
« 20 Paź 2009, 08:05 »
Jeszcze dochodzi jedna kwestia - czy gripshifty są zintegrowane z klamkami hamulcowymi, czy nie. Jeśli tak, to dojdą jeszcze klamki...

Jeżdżę szlakami, gdy mi z nimi po drodze...
Zdjęcia z moich wyjazdów i nie tylko    Trochę słowa pisanego

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Zmiana napędu w rowerze
« 20 Paź 2009, 11:42 »
Cytat: "tomzoo"
czy gripshifty są zintegrowane z klamkami hamulcowymi, czy nie.

nie są

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum