Czy nie jest tak, że przez słabą wodoodporność piasty, łożyska padają z powodu małego przebiegu?
Cytat: kawerna w 14 Mar 2019, 16:02Czy nie jest tak, że przez słabą wodoodporność piasty, łożyska padają z powodu małego przebiegu?Ja bym prędzej przyjął "losową jakość". Zarówno samych łożysk, jak i precyzji ich osadzenia
Chyba kolega myli Pinarello z Chinarello
Panowie, ale nie przesadzajcie z tym "hejtem"... Hunt nie jest tu wyjątkiem. A cena? Jedni zapłacą, inni nie. Proste. W cenie koła jest też gwarancja, koszt transportu, możliwość zwrotu i takie tam. Ostatecznie i tak liczy się jakość ...potwierdzona przez jeżdżących.] Hunt przecież nie twierdzi, że jest producentem części. Obręcze to w większości najwyższe modele Kinlin a piasty głównie Bitex. Pisania MCsubiego o wartości 30% szkoda komentować, jaką marżę na swoje produkty ma Mavic, Campa, DT Swiss... Ceny Hunta można porównać do naszych rodzimych producentów kół którzy budują je na podobnych komponentach np. Dandy Horse i widać że różnicy dużej nie ma. Kupiłem rok temu najtańszy model Hunta Four Season, kosztowało mnie to ok 1400pln. Koszt podobnego zestawu składanego w zaprzyjaźnionym sklepie oszacowano na ok 1100pln, wygrała ciekawość głównie dot. piasty i bardzo dobre opinie o jakości zaplotu. Koła przez rok działają bardzo dobrze, co przy mojej wadze 100kg nie jest oczywiste. Przy dzisiejszym kursie funta i wyższej cenie kół wybrałbym coś innego.
Panowie, ale nie przesadzajcie z tym "hejtem", bo doprawdy już chyba na palcach jednej ręki można policzyć marki, które nie wykorzystują OEM-owych części z Azji (Chiny, Tajwan)! Nawet już ukochane przez wielu "włoskie" Colnago, to w większości tylko naklejka na produktach wytwarzanych, przez małe, żółte i zgrabne rączki ;-) Specialized, Pinarello, Scott, Felt, Kona ... lista jest bardzo długa i to samo tyczy się marek ram, obręczy, czy piast. Hunt nie jest tu wyjątkiem. A cena? Jedni zapłacą, inni nie. Proste. W cenie koła jest też gwarancja, koszt transportu, możliwość zwrotu i takie tam. Ostatecznie i tak liczy się jakość ...potwierdzona przez jeżdżących.
Bitex to była smoła do podwozi za komuny, a nie żadna piasta
Cytat: Sedymen w 13 Mar 2019, 12:04Ach ten świat dużych szybkości. Jakże inny i fascynujący To nie jest spowodowane wcale większymi prędkościami, takie koła są po prostu mocniejsze. W tylnym kole inaczej się rozkładają siły po stronie napędowej i po przeciwnej - i ten zaplot to uwzględnia. Dlatego popularnym zaplotem w zaawansowanych kołach jest 14 lub 16 szprych na 2 krzyże po stronie napędowej i 7 lub 8 szprych na słoneczko po stronie nienapędowej. I dzięki temu przy 21 lub 24 najczęściej prostych szprychach dostajesz koło równie silne co takie z większą ilością szprych (a często nawet silniejsze), bo dokładanie kolejnych szprych po stronie nienapędowej wiele nie zmienia.
Ach ten świat dużych szybkości. Jakże inny i fascynujący