...A "super" przetwornice dostępne na rynku powyżej 150e.. można sobie zrobić za znacznie mniejsze pieniądze w tej samej funcjonalności. Muszę sobie kupić słoik żelkotu i w końcu wyjść z jakimś projektem poza fazę "wersji wiecznie testowych"
E, tamRaptem godzina w plecy na BBT
Cytat: tomek w 30 Sty 2018, 16:04 E, tam Raptem godzina w plecy na BBT Jaka godzina? Jak przy włączonych światłach tracisz między 3,5 a 6 minutami na 100km - to najwięcej stracisz 60min, a przecież nie cały czas będzie te 6minut, więc średnio pewnie 4-5 minut. Ale to wszystko przy założeniu, że cały czas masz włączoną lampkę, a przecież jazda nocą to może ze 25-30% całej jazdy, więc maksymalnie będzie to 20-25min. No i to nie jest tak, że na zwykłych lampkach się czasu nie traci, wszelkie operacje wymiany baterii też czas zajmują. Na BBT to jeszcze można dyskutować, który system jest wydajniejszy, ale na dłuższym ultra wygra już dynamo.
E, tam Raptem godzina w plecy na BBT
Dynama są fajne, można ładować aku, ale można też rozładowywać Wystarczy zmodyfikować elektronikę i zamiast tracić te kilka min. na 100km, można je odzyskać/zyskać.
Moim zdaniem do turystyki i właśnie długich, wielodniowych maratonów warto w to iść. Nie można oczywiście całkowicie uzależniać się od samej prądnicy, bo jej awaria w skrajnym przypadku może oznaczać jednoczesny brak oświetlenia, zasilania telefonu oraz nawigacji. Ja mimo wszystko wożę awaryjnie małą czołówkę, z której mogę skorzystać także podczas innych nieplanowanych zdarzeń, jak wymiana czy łatanie dętki nocą itp.
Jeżeli chodzi o przydatność dynama w górach w terenie. Mam dynamo SP EKSREME założone w góralu. Ładuje już przy 8 km/h i jestem w stanie ładować nawet jadąc pod górę.
Cytat: wiecho w 31 Sty 2018, 09:51Jeżeli chodzi o przydatność dynama w górach w terenie. Mam dynamo SP EKSREME założone w góralu. Ładuje już przy 8 km/h i jestem w stanie ładować nawet jadąc pod górę.To akurat kwestia rozmiaru koła, dla dynama nie jest ważna prędkość jazdy, tylko prędkość obrotowa, a koło 26 na tym samym dystansie musi zrobić więcej obrotów niż koło 28, więc do ładowania wystarczy mniejsza prędkość niż przy 28