Zasady Ogólne
1. Ni to wyprawka ni to maraton, to impreza o niskim poziomie sformalizowania, bez wpisowego, bez nagród.
2. Spotykamy się wieczorem w piątek 31 marca 2017 roku nad Zalewem Koronowskim na miejscu biwakowania, współrzędne: 53°21'40.6"N 17°57'51.3"E. Ostatnie zakupy można dokonać w Koronowie, jest tam "Żabka" czynna do godziny 23.00.
3. Start w sobotę 1 kwietnia o godzinie 8.00 rano. W uzasadnionych przypadkach, na wniosek uczestnika możliwy jest start o innej godzinie.
4. Meta znajduje się na Pojezierzu Brodnickim, nad jeziorem Zbiczno, w okolicy wsi Rytebłota, współrzędne: 53°21'17.3"N 19°23'21.7"E
5. Uczestnicy mają obowiązek pokonać odcinki obowiązkowe, zwane segmentami. Uczestnicy mają obowiązek dotrzeć do punktów oznaczonych jako Punkty Kontrolne. Pozostały wybór trasy i dróg jest dowolny, według uznania uczestników. Lista segmentów i Punktów Kontrolnych wraz z krótkim opisem znajduje się poniżej.
S1 - niebieski szlak pieszy, 14,1 km, wzdłuż Brdy:
https://ridewithgps.com/routes/16006228S2 - zielony a później też żółty szlak rowerowy, 18,0 km, wzdłuż jez. Wdzydze:
https://ridewithgps.com/routes/19321557S3 - brak szlaku, za to będzie kawałek bruku, 8,6 km,
https://ridewithgps.com/routes/16014365S4 - brak szlaku, 10,6 km - koniec przy kamieniu Św. Wojciecha,
https://ridewithgps.com/routes/16014682S5 - szlak czarny rowerowy, 16,6 km, wiślana skarpa,
https://ridewithgps.com/routes/16015516S6 - szlak pieszy zielony (Świecie - Ostrowite) + szlak żółty pieszy (Ostrowite - Rytebłota), 32,7 km, brzegami jezior,
https://ridewithgps.com/routes/16015604PK1 - nieczynny most kolejowy na Zalewie Koronowskim - wschodni brzeg (jest ogrodzony, ale można swobodnie po nim przejść). współrzędne: 53°26'46.4"N 17°53'28.0"E
PK2 - Mylof - Zapora na Brdzie. współrzędne: 53°46'28.2"N 17°42'53.1"E
PK3 - Pętla Lipnickiego - znajdująca się obok leśnego traktu oznaczonego czarnym szlakiem rowerowym. Obok drogi znajdują się dwa wejścia zlokalizowane na obu końcach pętli. współrzędne: 53°48'58.6"N 17°33'56.6"E
PK4 - Kaszuba, współrzędne: 53°56'35.6"N 17°38'58.3"E
PK5 - Kasparus, współrzędne: 53°44'28.0"N 18°21'41.7"E
6. Potwierdzenie zaliczenia segmentów i punktów odbywa się poprzez zarejestrowanie śladu GPX lub poprzez dokumentację fotograficzną. Uczestnicy mogą zostać poproszeni o udowodnienie prawidłowości pokonania trasy.
6a. Do wszystkich punktów obowiązkowych należy dotrzeć z rowerem. Oznacza to, że nie można zostawić roweru np u podnóża góry albo po drugiej stronie mostu. Obowiązek ten nie dotyczy bagaży.
7. W przypadku gdy przebieg segmentu nie znajduje odzwierciedlenia w rzeczywistości, lub istnieją rozbnieżnosci (np wspomniany wyżej szlak poprowadzoy jest inaczej niż segment), decyzja co do obranej drogi należy do uczestnika. Uczestnik powinien wówczas dochować najwyższego starania by obrana trasa była jak najbardziej zbliżona do przebiegu segmentu.
8. Uczestnicy będą klasyfikowani w dwóch kategoriach: tradycyjnej oraz turystycznej.
9. Klasyfikacja tradycyjna układana jest według czas przejazdu. Od czasu przejazdu odejmowane są bonusy wynikające z klasyfikacji turystycznej.
10. Klasyfikacja turystyczna układana jest na podstawie punktów zdobytych za odwiedzenie nieobowiązkowych miejsc według poniższego wykazu:
T1 - Piła Młyn, górnicza wioska +20 pkt, współrzędne: 53°30'25.8"N 17°52'50.1"E
T2 - okolice Legbądu, zapomniany leśny akwedukt +20 pkt, -10 minut, współrzędne: 53°42'09.6"N 17°58'08.8"E
T3 - Dąb Bartuś +20 pkt, współrzędne: 53°49'00.1"N 17°31'59.3"E
T4 - Kurhan i Kamienne Kręgi +20 pkt, -10 minut, współrzędne: 53°55'36.7"N 17°41'24.3"E
T5 - Złe mięso +20 pkt, współrzędne: 53°49'37.5"N 18°06'29.6"E
T6 - Krzywe Koło +20 pkt, -20 minut, współrzędne: 53°42'49.2"N 18°21'31.6"E
T7 - Wysadzony Most, dowolna strona +20 pkt, współrzędne: 53°40'03.1"N 18°20'02.0"E
T8 - Wiadukt kolejowy (u góry) +20 pkt, współrzędne: 53°29'19.4"N 18°22'50.3"E
T8a - Wiadukt kolejowy (na dole) +20 pkt, współrzędne: 53°25'12.0"N 18°22'26.6"E
UWAGA, Bonus! Za zdjęcie wiaduktu z przejeżdżającym pociągiem dodatkowe +10 pkt.T9 - Punkt widokowy, +20 pkt, współrzędne: 53°24'46.1"N 18°28'20.6"E
T10 - Zamek krzyżacki +20 pkt, -20 minut, współrzędne: 53°23'17.8"N 18°56'06.5"E
11. Dodatkowe bonusy:
- zdjęcie 5 różnych pomników przyrody, 10 pkt, -20 minut
- zdjęcie z tabliczkami 5 różnych rezerwatów przyrody, 10 pkt, -10 minut
- zdjęcie z figurą Świętego Rocha lub Świętego Wawrzyńca, 20 pkt, -30 minut
- zdjęcie strony ze sportem z Tygodnika Tucholskiego, 10 pkt
- wizyta w muzeum, 20 pkt, - 20 minut
- przygotowanie i opublikowanie na forum (do niedzieli 9 kwietnia godziny 20.00) fotorelacji z imprezy składającej się z minimum 30 zdjęć z podpisami, 20 pkt
12. Nagrody za klasyfikację turystyczną:
1 miejsce: -8 godzin czasu jazdy
2 -7 godzin
3 -6 godzin
4 -5 godzin
5 -4 godziny
6 -3 godziny
7 -2 godziny
8 -1 godzina
9 -1 godzina
10 -1 godzina
13. W przypadku równej liczby punktów w klasyfikacji turystycznej, o wyższym miejscu decyduje czas przejazdu netto (bez żadnych redukacji).
14. Uczestnicy mają obowiązek wypełnić sprawozdanie z przebytej trasy w formie formularza udostępnionego na forum, nie później niż do soboty 8 kwietnia.
15. Kto oszukuje ten menda i fujara i wypada z zabawy.
=============================
Poprzednia treść posta w spoilerze.
Długi czas w różnych miejscach forum pojawiały się hasła by zrobić maraton terenowy. Gdzieś od sierpnia szukałem jakiejś ciekawej formy, pomyslu, jakby to zrobić. Stwierdziłem, że nie chcę się bawić w organizację, wpisowe, medale, lepiej pójść w stronę wyprawki. Czyli bez napinki, integracyjnie, turystycznie, ot zabawa i coś nietypowego. Oczywiście będzie dużo terenu, bo w tych rejonach asfaltowych dróg nie ma dużo, a obowiązkowe punkty poustawiane są tak by nie jeździć asfaltami. Natomiast proporcja terenu do asfaltów zależeć będzie od uczestników. To też aspekt turystyczny - trzeba sobie jakoś ten przejazd wcześniej zaplanować.
Trochę poplanowałem i wyszło mi coś takiego:
co to właściwie jest: nie wiadomo, trzeba to jakoś nazwać
termin: ustalimy wśród chętnych, ale wczesna wiosna (marzec?) to moja propozycja
miejsce startu: nad Zalewem Koronowskim, 30 km na północ od dworca PKP w Bydgoszczy na miejscu biwakowania. Wiąże się to z tym, że trzeba będzie jechać z jakimś bagażem (namiot, śpiwór etc.)
trasa: poza obowiązkowymi segmentami i punktami kontrolnymi dowolna, całkowicie w gestii uczestników. odwiedzimy Park Narodowy Borów Tucholskich, Parki Krajobrazowe: Wdzydzki, Wdecki, Brodnicki, do tego inne ładne okolice. Taka mniej więcej optymalna trasa, bez zaliczania wszystkich punktów klasyfikacji turystycznej ma ok 330-340 km. Jeżeli dla kogoś będzie to za dużo, bo za długi dystans, weekend to za mało, to możemy się umówić na metę skróconej trasy w Laskowicach Pomorskich, łącznie będzie to ok 230 km, skąd odjeżdżają pociągi dalekobieżne.
limit czasu: brak, każdy jedzie jak długo chce, jak ktoś ma chęć to poleci non stop bez spania, inni zrobią sobie po drodze biwak lub dwa, pełna dowolność, dla wszystkich starczy miejsca.
meta: miejsce biwakowania, Pojezierze Brodnickie, ok. 45 km od dworca PKP w Iławie, ok 25 km od dworca PKP w Jabłonowie Pomorskim
klasyfikacja:
a) tradycyjna - czas przejazdu
b) turystyczna - zdobywanie punktów za odwiedzenie dodatkowych, ciekawych turystycznie miejsc. Jak będzie wola to można w tej kategorii zmieścić wszystko, włącznie z dodatkowymi punktami za gotowanie na ognisku i forsowanie rzeki wpław. Najlepsi w klasyfikacji turystycznej dostaną bonus w postaci redukcji czasu przejazdu.
Generalnie pomimo, że dużo czasu temu poświęciłem to trasa i punkty ciągle są w opracowaniu. W chwili obecnej wygląda to następująco:
- 6 obowiązkowych segmentów, które trzeba przejechać
- 5 obowiązkowych punktów kontrolnych, gdzie trzeba się zjawić
- 12 nieobowiązkowych punktów klasyfikacji turystycznej
(wszystko może ulec zmianie
)
Potwierdzenie obowiązkowych segmentów i punktów kontrolnych to najlepiej ślad GPX, jak nie to zdjęcia, zresztą, jak ktoś będzie oszukiwał znaczy, że jest głupi i się nie umie bawić
Byłby ktoś w ogóle na takie wygłupy chętny?
https://drive.google.com/open?id=1_4iv9AQC7jr-jhUg8mbSMGW5rCk&usp=sharing=========wstępna rozpiska segmentów i punktów ==============
S1 - niebieski szlak pieszy, 14,1 km, wzdłuż Brdy:
https://ridewithgps.com/routes/16006228S2 - czarny szlak pieszy, 21,1 km, wzdłuż pięknego Jeziora Wdzydze, zwanego Morzem Kaszub :
https://ridewithgps.com/routes/16006913S3 - brak szlaku, za to będzie kawałek bruku, 8,6 km,
https://ridewithgps.com/routes/16014365S4 - brak szlaku, 14,8 km,
https://ridewithgps.com/routes/16014682S5 - szlak czarny rowerowy, 16,6 km, wiślana skarpa,
https://ridewithgps.com/routes/16015516S6 - szlak pieszy zielony + szlak żółty pieszy, 32,7 km, brzegami jezior,
https://ridewithgps.com/routes/16015604