Autor Wątek: stajenka mamusza  (Przeczytany 1310 razy)

Offline Mężczyzna Raphael

  • lubię płynąć pod prąd i jechać pod wiatr...
  • Wiadomości: 281
  • Miasto: Garbatka-Letnisko
  • Na forum od: 07.10.2014
stajenka mamusza
« 13 Lis 2016, 17:00 »
W tym roku do użytku oddałem stajenkę w której zamieszkują obecnie trzy rowerki...
1. Specialized Allez 2009 (LIZA)



Kupiony okazyjnie w 2012 roku. Był w kiepskim stanie. Z tamtego roweru została jedynie rama, widelec i sztyca.
Rama - trochę za duża, ale poprzez dużo krótszy mostek jest ok. Sprawdziła się na długich dystansach.
Rower był na 9-rzędowej sorze, którą zastąpiłem 10-rzędową 105. Sora obecnie rozkwita w moim drugim rowerze :) Do 105 dostałem w gratisie karbonową kierownicę bodajże MODOLO Curvissima której wszystkie krzywizny ze wszech miar mi spasowały - więc oryginalna aluminiowa kierownica Speca powędrowała do zimówki.
Koła - oryginalne rozjechały się pode mną - kupiłem vision team 30 - tu również tylna obręcz nie wytrzymała trudów i zastąpiłem ją jakąś pancerną dt swiss...
Liza dostała siodełko od Brooksa jednak po dołożeniu lemondki zaczęło mnie nieco uwierać. Brooks poszedł do zimowej Loli, a Liza dostała Adamo. Z ciekawostek rama ma oryginalne otwory do montażu bagażnika co zdarza mi się wykorzystywać. Rower używany przede wszystkim do maratonów i dalszych wycieczek.

2. FOCUS Lost Lagoon (LOLA)




Kupiona używka (crossowy rower na 28 calowych kołach) po to żeby odciążyć Lizę i zastąpić ją przede wszystkim zimą.
Przeszedł gruntowną metamorfozę. Z oryginału została rama, sztyca, korba i przednia przerzutka. Pierwsze co to wywaliłem stalowy uginacz i zastąpiłem sztywnym chińczykiem. Po dokonaniu dokładnych pomiarów wyszło mi że muszę kupić widelec dedykowany do rowerów 29 calowych - wyszło idealnie. Prostą kierownicę których nie lubię zastąpiłem barankiem z klamkami specializeda z poprzedniego roweru. Tu musiała nastąpić inna zmiana: hydrauliczne hamulce musiałem zastąpić mechanicznymi które współpracowałyby z klamkomanetkami. Kupiłem najtańsze zaciski shimano i udało się. Co prawda jakość hamowania spadła ale jest do zaakceptowania :) Koła w tym rowerze również były zajechane. Kupiłem jakieś budżetowe opisane jako pancerne i jest ok. Opatrzyłem je naklejkami własnej produkcji i wymieniłem smar w piastach bo oryginalny zamarzał przy -15 C i sprawiał bardzo duży opór :) Siodło brooksa w spadku po specu. Przerzutka tylna tiagra również ze speca. Rower wykorzystywany jako zimówka i do jazdy z sakwami.

3. Milanetti Padova 1985 (MILA)





photo

hosting

w tej starszej włoszce zakochałem się i niedawno dołączyła do stajenki...
Rower z 1985 roku, stalowa rama i widelec. Osprzęt to pełna grupa shimano golden arrow (poprzednik 105). Rower rozebrałem do ostatniej kulki wyczyściłem i złożyłem. Wymieniłem przednią zębatkę 42z, zużytą oś suportu i szprychy w obydwu kołach (były mocno pordzewiałe) Nieoryginalne była też sztyca i siodełko - jednak zdobyłem epokowe Turbo. Do zdobycia jeszcze jakaś fajna sztyca 26,2... Rower będzie używany do letnich dojazdów do pracy oraz lansowania się w pobliskim Kazimierzu ;-)

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: stajenka mamusza
« 13 Lis 2016, 18:43 »
Jaka tam korba i przerzutka współpracuje z lewą manetka w Loli?
Jakiej szerokością opony?
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Raphael

  • lubię płynąć pod prąd i jechać pod wiatr...
  • Wiadomości: 281
  • Miasto: Garbatka-Letnisko
  • Na forum od: 07.10.2014
Odp: stajenka mamusza
« 13 Lis 2016, 19:04 »
Po dokładnym dobraniu długości linki (brak regulacji przy klamce) przerzutka, korba i lewa klamka działają idealnie. Też miałem wątpliwości czy przerzutka SLX i klamka sory będą współpracować, na szczęście polubiły się.
« Ostatnia zmiana: 13 Lis 2016, 19:14 mamusz »

Offline Mężczyzna Raphael

  • lubię płynąć pod prąd i jechać pod wiatr...
  • Wiadomości: 281
  • Miasto: Garbatka-Letnisko
  • Na forum od: 07.10.2014
Odp: stajenka mamusza
« 13 Lis 2016, 19:12 »
Lola aktualnie obuta jest w Continental X King 42 mm, na dłuższe asfaltowe jazdy w sprzyjających warunkach zakładam 28 mm schwalbe marathon. Zmieszczą się również dużo szersze kapcie, pewnie jednak musiałbym koła zmienić - czego na razie nie planuję.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: stajenka mamusza
« 13 Lis 2016, 20:17 »
Po dokładnym dobraniu długości linki (brak regulacji przy klamce) przerzutka, korba i lewa klamka działają idealnie. Też miałem wątpliwości czy przerzutka SLX i klamka sory będą współpracować, na szczęście polubiły się.
A korba to...? Też slx? Ht2, 2rz, 3rz?
 48-36-26?
Dzięki.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Raphael

  • lubię płynąć pod prąd i jechać pod wiatr...
  • Wiadomości: 281
  • Miasto: Garbatka-Letnisko
  • Na forum od: 07.10.2014
Odp: stajenka mamusza
« 13 Lis 2016, 20:33 »
Cytuj
A korba to...? Też slx? Ht2, 2rz, 3rz?
 48-36-26?

Korba nie zmieniana od nowości podejrzewam że również slx, 3-rzędowa, Ht1, a zębatki tak jak zauważyłeś 48-36-26.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: stajenka mamusza
« 13 Lis 2016, 21:23 »
Cytuj
A korba to...? Też slx? Ht2, 2rz, 3rz?
 48-36-26?

Korba nie zmieniana od nowości podejrzewam że również slx, 3-rzędowa, Ht1, a zębatki tak jak zauważyłeś 48-36-26.
Czyli octalink. Manetka sora jak rozumiem 3 rzędowa
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Raphael

  • lubię płynąć pod prąd i jechać pod wiatr...
  • Wiadomości: 281
  • Miasto: Garbatka-Letnisko
  • Na forum od: 07.10.2014
Odp: stajenka mamusza
« 13 Lis 2016, 22:43 »
Zapewne octalink, zasugerowałem się napisem hollowtech na ramionach. A manetka wcześniej współpracowała z 2 rz aczkolwiek z tego co wiem oznaczana jest jako 2/3 rz.

Wysłane z mojego Monster X5 przy użyciu Tapatalka


Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: stajenka mamusza
« 14 Lis 2016, 10:51 »
Bardzo dziękuję, zawsze to cenna wiedza poparta praktyką.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: stajenka mamusza
« 14 Lis 2016, 13:02 »
Też używam klamkomanetek z przerzutką szosową. W moim przypadku to Shimano 105 9 rz 2/3. Dwa kliknięcia na lewej szosowej manetce odpowiadają jednemu na górskiej - dlatego działa.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: stajenka mamusza
« 14 Lis 2016, 15:11 »
Ale tutaj kolega ma 2/3 Sorę z przerzutka MTB SLX i 3 rzędową korbę.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: stajenka mamusza
« 14 Lis 2016, 15:17 »
A przepraszam, nie doczytałem. Choć też mam korbę 3-rz, tylko, że ze zdemontowanym jednym blatem. W takim razie rzeczywiście nie powinno działać Chyba, że z alternatywnym mocowaniem linki.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Raphael

  • lubię płynąć pod prąd i jechać pod wiatr...
  • Wiadomości: 281
  • Miasto: Garbatka-Letnisko
  • Na forum od: 07.10.2014
Odp: stajenka mamusza
« 14 Lis 2016, 15:43 »
Ja również rozglądałem się już za przerzutką i korbą, ale skoro ta konfiguracja działa bez zarzutu (kilka tysięcy km) to zrezygnowałem z wydawania pieniędzy...

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum