Autor Wątek: Budowa koła 28  (Przeczytany 2073 razy)

Offline Mężczyzna Baloni

  • Wiadomości: 126
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 15.10.2016
Budowa koła 28
« 20 Lis 2016, 10:42 »
Witam
Gdzie (można  kupić i zapleć) i jakie najlepiej wybrać części do zbudowania tylnego  koła pod sakwy ,co polecacie??? Budżet do 400zł

Koło 28
9,10 rzędów
36 szprych
Opona 1,75-21
Hamulce tarczowe

Z góry dziękuję

Offline Mężczyzna tomek

  • Wiadomości: 2832
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: Budowa koła 28
« 21 Lis 2016, 09:23 »
Na przykład:
-- obręcz DT Swiss 545
-- szprychy DT champion
-- piasta Shimano XT FH-M785
Akurat w budżecie.
Przy 36 szprychach wyjdzie z tego klocek na 1200g ale chyba nie do zajechania.
Ewentualnie możesz wybrać piastę novatec na maszynowych (ale ja wole kulki, więc takie polecam)

Offline Mężczyzna Baloni

  • Wiadomości: 126
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 15.10.2016
Odp: Budowa koła 28
« 21 Lis 2016, 20:40 »
Spoko, tylko teraz znaleźć sklep gdzie będzie wszystko dostępne i będzie można tam saplesc koło

Offline Mężczyzna wallace

  • Wiadomości: 446
  • Miasto: okolice otwocka
  • Na forum od: 13.11.2012
Odp: Budowa koła 28
« 21 Lis 2016, 22:05 »
Jeżeli chodzi o sprawdzony sklep-serwis, to polecam ''tandem-sport'' Warszawa-Miedzeszyn. Mogę podać nr. telefonu, zadzwonisz spytasz czy maja takie części, jak nie to kup sam, a oni Ci zaplotą. 

Offline Mężczyzna tomek

  • Wiadomości: 2832
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: Budowa koła 28
« 22 Lis 2016, 08:20 »
Ewentualnie daj pw, to ja Ci takie koło zaplotę, gratis.

Offline Mężczyzna JUREK

  • Wiadomości: 1194
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 21.11.2011
Odp: Budowa koła 28
« 28 Lis 2016, 20:47 »
czy takie szprychy sprawdzą się w trekingu?

http://www.bikeatelier.pl/kola-i-komponenty/szprychy-i-nyple/szprycha-dt-swiss-alpine-iii-2-0-1-8-2-34-czarna

ten model wskazał Wojtek na giełdzie,
ale nigdy nie stosowałem cieniowanych i nie mam wiedzy na ten temat.
Sprzedawca odradzał.
« Ostatnia zmiana: 28 Lis 2016, 20:53 JUREK »

Offline Mężczyzna JUREK

  • Wiadomości: 1194
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 21.11.2011
Odp: Budowa koła 28
« 28 Lis 2016, 21:01 »
Też tak myślałem, dziękuję.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Budowa koła 28
« 28 Lis 2016, 21:03 »
W tym sklepie są tylko rozmiary dla kół 26", dla 28" z tematu wątku są za krótkie.

Nie ma chyba mocniejszych szprych na rynku.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Robert

  • Wiadomości: 4821
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 03.12.2007
Odp: Budowa koła 28
« 28 Lis 2016, 21:05 »
Znajomy, a konkretnie #:-)gps, radził mi unikać cieniowanych szprych. Sam miał takowe od DT i mówił, że mu pękały, właśnie na zawężeniu. Po przejściu na klasyczne DT, problem ustąpił. Sam też korzystam z Championów i jeszcze żadna mi nie pękła.

Offline Mężczyzna Robert

  • Wiadomości: 4821
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 03.12.2007
Odp: Budowa koła 28
« 28 Lis 2016, 21:19 »
Nie teorie, tylko czyjeś doświadczenie. A "słaby zaplot" to standardowy, wyświechtany kontrargument. Akurat swojego plecionkarza gps chwalił i co wykazała praktyka, nie był on źródłem problemu. Przy czym owa relacja o pękających cieniówkach jest sprzed kilku lat, więc skoro DT zmienili konstrukcje, możliwe, że wada została wyeliminowana. Przy czym ja o tym nie mam zamiaru się przekonywać i w czekającym mnie niedługo zakupie szprych postawię na sprawdzone Championy.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Budowa koła 28
« 28 Lis 2016, 21:22 »
szansa na pękanie szprychy po środku jest wtedy, jak ktoś ją przeora łańcuchem :P

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Dusza

  • ✫ ♪ ✯ ♫ ✬ ♬ ✰
  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Opole
  • Na forum od: 23.02.2010
Odp: Budowa koła 28
« 29 Lis 2016, 02:18 »
Nie jest wyświechtany, tylko najczęściej tu tkwi przyczyna

Nie obwinialbym slabego zaplotu o powodowanie pekania szprych w srodku, wyglada to na jakis feler produkcyjny. Cieniowane sa raczej mocniejsze niz te proste. Grunt, ze przestaly pekac po zmianie.
Caly wic cieniowanych szprych polega na tym, ze srodek bedac bardziej gietkim lepiej pracuje, a tym samym zmniejsza obciazenie na najbardziej wrazliwych czesciach szprychy, tj. glowce i gwincie.

A tak nawiasem, to pekajace szprychy sa oznaka zbyt ciezkiego roweru ;)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Budowa koła 28
« 29 Lis 2016, 04:10 »
Spotkałem się z opinią, że problemem cieniowanych szprych jest ich większa tendencja do skręcania podczas zaplatania. Jeśli odpowiednio się nie zadba, z czasem koło oczywiście zrobi zbyt luźne, a potem już wiadomo.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Dusza

  • ✫ ♪ ✯ ♫ ✬ ♬ ✰
  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Opole
  • Na forum od: 23.02.2010
Odp: Budowa koła 28
« 29 Lis 2016, 06:11 »
Jeśli odpowiednio się nie zadba, z czasem koło oczywiście zrobi zbyt luźne

Nawet wtedy chyba powinno predzej strzelic na kolanku niz po srodku (?)

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2810
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Odp: Budowa koła 28
« 29 Lis 2016, 07:20 »
Szprychy cieniowane są bardziej gietkie, to się czuje przy zaplataniu. W czasie "pracy" to chyba nie ma znaczenia, przecież one pracują w tym miejscu (w środku) na rozciąganie. Zaleta cieniowanej to tylko mniejsza masa.
Do pancernych kół (np. do DH) stosuje się szprychy 2.2. tak że to cieniowanie osłabia szprychy, wykonane z tego samego materiału.
Co do tendencji do skręcania, może i racja, ale zaplatałem ostatnio 2 koła na cieniowanych i nie zauważyłem z tym jakichś większych problemów.
Inna sprawa, że jak zaplatam nowe koła to pierwsze 100-200km to "dotarcie" koła. Kontroluję naciąg i zwykle dociagam szprychy. Niestety, fabryczne koła i zaplatane przez mechaników lubią popuszczać, po prostu mechanik stara się zrobić koło tak by klient mu nie przychodził z reklamacją i dociąga maksymalnie szprychy. Nie zawsze się to udaje, czasem któraś popuści i póżniej są takie efekty że pękają. Szprychy muszą się ułozyć, są próbne jazdy i kontrola równomierności naprężenia, to zajmuje czas ale są później efekty. Z reguły, jak się samemu zaplata, to później nie ma problemu z pękającymi szprychami.
« Ostatnia zmiana: 29 Lis 2016, 07:26 sinuche »

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum