Autor Wątek: Witajcie, towarzysze!  (Przeczytany 1383 razy)

Offline Mężczyzna Stradovius

• Miasto: Królewska Huta
  • Na forum od: 29.11.2016
    • patriota pejzażu
Witajcie, towarzysze!
« 13 Gru 2016, 18:25 »
Korzystając z historycznej okazji przedstawię się narodowi z rozmachem,  jak Jaruzelski 35 lat temu :)

Jeżdżę krajoznawczo na rowerze równo od 20 lat. Zaledwie od 7 lat prowadzę jakiekolwiek statystyki, które od pocz. 2016 r. wpisuję na bikestats.pl. Zameldowałem się tamże już kilka lat temu, ale charakter portalu długo mnie odstręczał. 2 lata temu przemogłem się także w zaliczgmine.pl. Na koniec przyszedł czas na podróżerowerowe.info – choć ten adres jest mi znany najdłużej… Krową jak widać nie jestem, raz na jakiś czas modyfikuję poglądy dokonując objawienia swego jestestwa, tu i ówdzie.

Wszędzie występuję pod jednym nickiem, bo moje rowerowe korzenie wyrastają z jednego miejsca. To na Ponidziu - gdzie leży Stradów - nabawiłem się takich zboczeń jak zainteresowanie sztuką sakralną, ornitologią, fotografią i szeroko pojętym krajoznawstwem. Rower (stary grat) był moim sposobem na odkrywanie świata. Tak mi zostało do dziś.

Zmienił się – na przestrzeni lat - jedynie zakres moich eksploracji. Poza ukochanymi do dziś wyżynami (Śląska, Krakowska, Małopolska) zacząłem pojawiać się też na niżu i w górach. Także poza granicami Polski, ale wielkim egzotofilem nie jestem. Niczym Tetmajer „wolę polskie gówno w polu, niż fijołki w Neapolu”.

Główną motywacją jest dla mnie zawsze chęć poznania czegoś nowego. Może być tuż za rogiem. Nawet w mojej rodzinnej Królewskiej Hucie, którą miłośnicy politykowania przezwali kiedyś Chorzowem (chyba jedyny przypadek w dziejach Świata by miasto przechrzcić na cześć włączonej do niego wsi, w dodatku wyłącznie z powodu jej "lepszego" politycznie rodowodu).

Moje główne wady:
- Nie cierpię jeździc treningowo. Zawsze mam wtedy poczucie marnowania czasu. Zdaję sobie jednak sprawę, że cel – lepsza forma, większy zasięg – uświęca środki.