Autor Wątek: Pierwszy sprzęt ,,touringowy,,.  (Przeczytany 6543 razy)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8991
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Niekoniecznie. Piszą też dla siebie.
To może być emanacja wizji roweru idealnego.

Ja nie.
(Przemarzłeś na tych 25 oC? ;))
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Kruki

  • Wiadomości: 37
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 02.01.2017
Dziękuję Łatoś ale kolega może w jednym mieć rację, szukamy roweru idealnego dla mnie, skoro każdy ma swój pomysł i się dzięli to chyba o to chodzi, czy się mylę :D ?

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8991
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Dziękuję /.../

Nie mylisz się: to sinuche - zawsze racji przynajmniej ma trochę. Tak i teraz.
(We własnym imieniu o 'rowerze idealnym' bym pisał, bym konkretnie wskazał inną ramę.)

Aha: i domyśl, czy? pozostaniesz przy 1ym bicyclu (1ym wszystko myślisz móc obskoczyć), czy? też będzie to ledwie 1wszy, potem 2gi, 3ci, 4ty - przynajmniej 4. Dobrze, byś to wiedział już teraz. :)
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Ha ... a jak już się przejdzie przez te wszystkie mniej lub bardziej racjonalne rozważania, to zawsze jest szansa, że się człowiek zakocha ;-)

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2878
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Ja nie.
Nie? :'( (dla wizji);D

Dziękuję Łatoś ale kolega może w jednym mieć rację, szukamy roweru idealnego dla mnie, skoro każdy ma swój pomysł i się dzięli to chyba o to chodzi, czy się mylę :D ?
Musze się więc odnieść do tematu. :)

Co do konkretnych wymagań:
-Rama Cr-Mo
-Sztywny widelec
Co do materiału jestem za (Cr-Mo). Generalnie, są wytrzymalsze i odporne na warunki atmosferyczne (w dłuższym okresie użytkowania). Konstrukcje z początku lat 90, wytrzymują w dobrej kondycji do teraz i spokojne mógłbym takie ramy polecić (sam użytkuję).
Problem tylko z wyborem/dostępnością. Współczesne ramy  (stal) są albo drogie, albo cięższe. Waga określa trochę sztywność takiej ramy. Cięższe (3kg+) mogą być wykonane z niecieniowanych rur, ale prościej takie połączyć (spawy). Te lżejsze (2kg) lepiej tłumią drgania, ale wymagają  staranności przy produkcji (cena).

-Koła 26cali (tylko ze względu,że są chyba wytrzymalsze jeśli jestem w błędzie to mnie uświadomcie :)) opony będą raczej zmieniane w zależności od pomysłu na wyprawę :D
Rozmiar koła nie ma znaczenia, jeżeli chodzi o wytrzymałość.
Ramy pod koła 26” były/są przeznaczone  raczej do MTB, i tutaj łatwiej znaleźć ramy (te starsze) z większym prześwitem.
A prześwit zawsze lepiej mieć większy, jako że zwykle montuje się w wyprawówkach błotniki. Ale chyba jest większa dostępność (współczesnych) ram stalowych pod koła 28”.

-Hamulce V-brake
System hamulców V-brake trochę wymusza stosowanie prostej kierownicy. Baranka (dobrze się sprawdza przy długich trasach) ciężko z nim pożenić (oczywiście, da się, ale trzeba kombinować). Ale V-brake to prosty, łatwy w obsłudze system.

-Miejsca na montaż sakw za równo z przodu(low rider) jak i z tyłu
Widelec i rama, ważne by były oczka dolne,  z górnym mocowanie (również w ramie) można sobie zawsze jakoś poradzić.

-generalny minimalizm może nie jednorzędowa korba ale wydaje mi się,że im mniej w rowerze rzeczy tym mniej się może popsuć :D
Jednorzędowego napędu bym raczej nie polecał. :)
Generalnie, czym więcej biegów (z tyłu) tym większe wymagania (precyzja) dla pracy przerzutki. A na długich wyprawach różnie bywa (deszcze, wywrotki) skrzywi się hak, woda (błoto) w pancerzu i często trzeba regulować przerzutkę (bo biegi nie wchodzą).

« Ostatnia zmiana: 9 Sty 2017, 12:35 sinuche »

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8991
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Nie? :'( (dla wizji);D

E-e.

System hamulców V-brake trochę wymusza stosowanie prostej kierownicy. Baranka (dobrze się sprawdza przy długich trasach) ciężko z nim pożenić (oczywiście, da się, ale trzeba kombinować). Ale V-brake to prosty, łatwy w obsłudze system.

Pod jednymi klamkomanetkami mam v-brake'a - łatwi-, prościzna (nawet lamnie). Odrębną sprawą może być/jest np. 44cm szer. baranka przy dużym obciążeniu bagażem (do tego w trudnym terenie) w stosunku do szerszej kiery prostej.

Jednorzędowego napędu bym raczej nie polecał. :)
Generalnie, czym więcej biegów (z tyłu) tym większe wymagania (precyzja) dla pracy przerzutki. A na długich wyprawach różnie bywa (deszcze, wywrotki) skrzywi się hak, woda (błoto) w pancerzu i często trzeba regulować przerzutkę (bo biegi nie wchodzą).

Dobre biegi w tylnej piaście - 1 rząd, no [fon. noł] hak, zupełnie nic regulacji nie wymaga (tralalala biegi niezmiennie jaktalala).  :)
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4896
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
albo gotowiec VSF TX400 jako albo zakup tak jak stoi albo jako wzorzec dla kół 26
https://www.fahrradmanufaktur.de/en/katalog/expedition?product_id=668

albo też dla 28
https://www.fahrradmanufaktur.de/en/katalog/expedition-2017/tx-800

albo też same ramy:
https://www.on-one.co.uk/c/q/frames/mountain-bike-frames

ram jest od cholery, tylko wiedzieć czego się chce i mieć kasę.

Więc wybór ram stalowych jest jakby ktoś miał wątpliwości i to dla różnych kół. A podałem tylko część i często pojawiających się przykładów z tego forum.

Offline Mężczyzna Kruki

  • Wiadomości: 37
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 02.01.2017
Co do ilości planowanych rowerów wystawowych to 1szy ma być w miarę uniwersalny, jeśli portfel pozwoli to następny marzy mu się przeznaczony do hardych warunków, błoto śnieg itp itd kolejny bardziej szosowy ahhaa i tak mógłbym sobie wymieniać :D Jednak w myśl ,,one step at the time,, chcę po prostu zacząć. Czy będzie z tego miłość to bardziej niż pewne. Propozycja Easyridera niemieckiego 26'  intensywnie muska mój gust i wizję przyszłego zakupu :o

Offline Mężczyzna Kruki

  • Wiadomości: 37
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 02.01.2017
Wyprawowych* autokorekta się często lepiej   :-[

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10364
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Nie warto moim zdaniem pchać się w 26", chyba, że chcesz składać rower z używanych części. Zaleta to szersze opony niż w 28', ale jeśli trzeba szerokich kapci, to dla mnie 29" zdecydowanie wygrywa. Może w Afryce opony 26" są lepiej dostępne, gdzie indziej takie opony nie będą tej przewagi.

Rowery zmienia się na tyle często, że "zmęczenie" aluminiowej ramy jest bardzo mało prawdopodobne. Nie warto tylko z tego powodu wozić kowadła. Raczej decydujący powinien być wygląd i [podobno] lepszy komfort (podobno, bo mam dwa stalowe rowery, ale trudno porównać z innymi, bo wiele jest czynników mających większe znaczenie niż materiał ramy).

Optymalnym napędem moim zdaniem będzie 2x9 lub 2x10. Trzecia tarcza może się czasem przydać do dokręcania na stromych zjazdach, czyli niezbyt często / prawe nigdy. Pod 10 rzędów można jeszcze używać systemu SIS. W rowerach z prostą kierownicą zamiast manetek Dyna-Sys założyć szosowe na prostą kierownicę.

Obręczowym hamulcom bym podziękował. Na wyprawie canti spisywały się bardzo dobrze (szosa), ale poza okresem letnim szkoda na nie nerwów.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna menel

  • Wiadomości: 3311
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2012
Rowery zmienia się na tyle często,

Może to Ty zmieniasz często rowery. Ja na swoim mam zamiar podróżować do końca życia.

Optymalnym napędem moim zdaniem będzie 2x9 lub 2x10.

Obstawiam że na Bałkanach jest koło tuzina sklepów które zrobią ci coś takiego od ręki.

albo gotowiec VSF TX400 jako albo zakup tak jak stoi albo jako wzorzec dla kół 26
https://www.fahrradmanufaktur.de/en/katalog/expedition?product_id=668

Mocno bym się zastanowił nad hamulcami Magury.
« Ostatnia zmiana: 9 Sty 2017, 20:01 menel »

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8991
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013

Dopisz, proszę, dlaczego?
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna menel

  • Wiadomości: 3311
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2012
Bo tą nową wersję udało mi się rozwalić w 2 lata. Oba.

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Nie warto moim zdaniem pchać się w 26", chyba, że chcesz składać rower z używanych części. Zaleta to szersze opony niż w 28', ale jeśli trzeba szerokich kapci, to dla mnie 29" zdecydowanie wygrywa...

... Na wyprawie canti spisywały się bardzo dobrze (szosa), ale poza okresem letnim szkoda na nie nerwów.
Jeśli można, dorzucę trzy grosze.
Ja bym średnicę kół dobierał do zastosowania roweru oraz wzrostu jeźdźca (jeśli chodzi o wybór pomiędzy 26, 27,5 i 29).
Nie zauważyłem w treści informacji o wzroście autora wątku, a może to być istotne, bo jeśli jest niski, to 29 będzie dla niego bardzo niewygodne. Pomijam ceny oraz mizerną dostępność szpeju dla 29.
Jak na asfalt, to oddaję głos na 28, ale jak ma być też teren, to moim zdaniem wygrywa 26 i to głównie ze względu na zwrotność oraz przystosowanie ramy do przełożeń górskich.
A jeśli chodzi o kanty, to nie są to złe hamulce, ale wymagają odrobiny uwagi. Przede wszystkim muszą być zgrane ze sobą trzy elementy:
- rama - rozstaw piwotów
- obręcze - szerokość
- ustawienie szczęk
Nie każda rama i nie każda obręcz będzie działać ze sobą tak samo dobrze. Inną niezmiernie ważną sprawą jest jakość klocków. Na kiepskich klockach nie uda się nam poznać zalet kantów. No i trzeba się bardzo przyłożyć do ich ustawienia.

Są jeszcze V-ki.
Nie lubię mechanicznych tarczówek.

Na miejscu Kruki (choćby dlatego, że nie ma sprecyzowanych potrzeb i preferencji) kupiłbym dwa tanie, używane rowery - jeden 26, a drugi 28. Pierwszym bym jeździł w trasy głównie terenowe, drugim po asfalcie. Po paru wyjazdach wiedziałbym czego oczekuję i wtedy dopiero robiłbym listę warunków, które musi spełnić mój idealny rower.

I tak wiadomo, że skończy się na kilku :)

Offline Mężczyzna Kruki

  • Wiadomości: 37
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 02.01.2017
Hahahah bardzo możliwe że na jednym rowerze się nie skończy :D Jestem raczej niewysoki ok. 177cm wzrostu, jeżdżę i na 26' i na 28' głównie po Warszawie :p  Coraz bardziej przekonuje się do kół 28' o dość szerokiej obręczy i  na oponie bez bieżnika na jej środku -semislick. Skoro na wytrzymałość wyraźnie nie wpływa rozmiar koła to wydaje się to złotym środkiem :D

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum