Autor Wątek: Pierwszy sprzęt ,,touringowy,,.  (Przeczytany 6123 razy)

Offline Mężczyzna Daniel-san

  • Wiadomości: 341
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 15.01.2014
Odp: Pierwszy sprzęt ,,touringowy,,.
« 13 Sty 2017, 13:02 »
Zajrzałeś do mojego wątku? Zapomniałem wspomnieć, że zmieściłem się w twoich widełkach - surly, naped slx, opony mondiale,  nawet siodlo Brooks! ;)
Tylny bagaznik mozesz wziac od crosso, przedni raczej Tubus.
Książka: Bike'owa podróż - z Sydney do Szczecina

Offline Mężczyzna Kruki

  • Wiadomości: 37
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 02.01.2017
Odp: Pierwszy sprzęt ,,touringowy,,.
« 13 Sty 2017, 16:30 »
Drodzy kochani pomocni koledzy i koleżanki forumowicze. Na 99%  wybór zapadł, Kona big Rove ST. Hamulce wymieniam od razu na mechaniczne i z modyfikacji to na tyle :D Zostały sakwy, namiot śpiwór i coś pod spód :D

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1036
  • Miasto: Chorągwica k. Wieliczki k. Krakowa
  • Na forum od: 12.07.2011
Odp: Pierwszy sprzęt ,,touringowy,,.
« 13 Sty 2017, 17:31 »
Tak z ciekawości - a czemu tak i gdzie zamierzasz tym jeździc?

Offline Mężczyzna Włod

  • Wiadomości: 758
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 04.04.2011
Odp: Pierwszy sprzęt ,,touringowy,,.
« 13 Sty 2017, 20:40 »
Ta kona prezentuje się sympatycznie. A hamulcami bym się nie przejmował bo inwestycja w zakup mechanicznych to marny interes z punktu ekonomicznego.
Póki co bym korzystał z tego w co wyposażył producent a potem gdyby były problemy to szukał alternatywy. Jednak każdy robi jak uważa.

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: Pierwszy sprzęt ,,touringowy,,.
« 13 Sty 2017, 20:43 »
Wg mnie nie warto tyle płacić za coś w czym chce się od razu coś zmienić. Wg mnie rynek jest tak bogaty, że na pewno da się coś spodziewać do swoich potrzeb.

Offline Mężczyzna Kruki

  • Wiadomości: 37
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 02.01.2017
Odp: Pierwszy sprzęt ,,touringowy,,.
« 13 Sty 2017, 21:14 »
Tak z ciekawości - a czemu tak i gdzie zamierzasz tym jeździc?
Hmmm... na tyle rzetelnie na ile potrafię na tyle odpowiem. Tak ponieważ przemawiają do mnie koła 700 z możliwością włożenia grubszej oponki, stalowa rama która też powinna znieść te koła, napęd 2x10, oczka na montaż bagażników,  miejsca na bidony ewentualne, prosta kierownica i rzekłbym, że to na tyle generalnie cały rower mi się podoba i spełnia moje oczekiwania w tym cenowe. Oczywiście wiem, iż da się taniej a jak nie to lepiej i rozwiązań jest mega dużo i nie wszytko czego ja oczekuje jest za pewne bardzo potrzebne i podziwiam serio mega ludzi którzy robią wszystko po swojemu i dają radę ale ja muszę jeszcze nabrać umiejętności i doświadczenia.Na razie jestem młody troszkę sobie odkładam i bardzo chcę i oprócz tego i zapału dużo więcej podobno nie trzeba :D  A chcę Tym jeździć wszędzie gdzie nie utknę w błocie po pachy, nic trudniejszego od ścieżek leśnych,korzeni, polan i szutrówek na razie nie planuję :D Może kiedyś do bardziej ,,terenowej,, formy wypraw przygotuję sobie inny rower albo i przezbroję ten, zobaczymy co los przyniesie :)
Na wywody filozoficzne i serio pogawędki na temat tego czemu ten a nie inny ciężko inaczej mi odpowiedzieć, może każdy kto poszukuje odpowiedzi napisać wiadomość prywatną dać sugestię cokolwiek co mogłoby mi pomóc, pogadamy pomyślimy coś wspólnie coby miło było :D Pamiętać proszę, że 99% to nie 100  ;)

Koledzy Włod i Yoshko, hamulce będę miał za darmo więc chcę zmienić na mechaniczne jako, że podobno mniej awaryjne i łatwiej naprawić. Nie mniej nie zamykam się na sugestie ani co do rodzaju hamulców ani co do konkretnych modeli(tutaj akurat z pokorą proszę o doradzenie czy to modelu czy firmy).   ;D
« Ostatnia zmiana: 13 Sty 2017, 21:26 Kruki »

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Pierwszy sprzęt ,,touringowy,,.
« 13 Sty 2017, 23:46 »
Fee. Nie bierz tego ;D Aluminiowy sztywniak z prostą kierownicą? Na asfalcie czołg, do tego niewygodny (brak baranka). W terenie znowu brak amortyzatora, z aluminiowym widłem pogubisz zęby i resztki funduszy zostawisz u dentysty. Ulepszenie też nie będzie łatwe - główka nietaperowana, brak sztwnej osi też podnosi koszt ewentualnego unowocześnienia.

Lepiej się zdecyduj gravel albo prawdziwe mtb. To jest taki niewypał w sytylu fitness.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Pierwszy sprzęt ,,touringowy,,.
« 13 Sty 2017, 23:53 »
Czy ja wiem? Cienki aluminiowy sztywniak moim zdaniem lepiej pracuje niż niewycieniowane crmo.
Co do reszty racja, albo w kierunku MTB, albo utartych duktów.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Kruki

  • Wiadomości: 37
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 02.01.2017
Odp: Pierwszy sprzęt ,,touringowy,,.
« 14 Sty 2017, 01:55 »
Fee. Nie bierz tego ;D Aluminiowy sztywniak z prostą kierownicą? Na asfalcie czołg, do tego niewygodny (brak baranka). W terenie znowu brak amortyzatora, z aluminiowym widłem pogubisz zęby i resztki funduszy zostawisz u dentysty. Ulepszenie też nie będzie łatwe - główka nietaperowana, brak sztwnej osi też podnosi koszt ewentualnego unowocześnienia.

Lepiej się zdecyduj gravel albo prawdziwe mtb. To jest taki niewypał w sytylu fitness.

to jest stalowe :D Kona Big Rove St

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1036
  • Miasto: Chorągwica k. Wieliczki k. Krakowa
  • Na forum od: 12.07.2011
Odp: Pierwszy sprzęt ,,touringowy,,.
« 14 Sty 2017, 08:17 »
Fee. Nie bierz tego ;D Aluminiowy sztywniak z prostą kierownicą? Na asfalcie czołg, do tego niewygodny (brak baranka). W terenie znowu brak amortyzatora, z aluminiowym widłem pogubisz zęby i resztki funduszy zostawisz u dentysty. Ulepszenie też nie będzie łatwe - główka nietaperowana, brak sztwnej osi też podnosi koszt ewentualnego unowocześnienia.

Lepiej się zdecyduj gravel albo prawdziwe mtb. To jest taki niewypał w sytylu fitness.

Właśnie, po pierwsze - to stal. Zakładając, że rzeczywiście ma to jakieś znaczenie ;)

Po drugie - Worek, nie mierz wszystkich swoją miarą, co dla jednego jest fajne, dla drugiego być nie musi. Ja - przykładowo - także wolę baranka na wyprawę, bo siedząc dzień w dzień 7-8h w siodełku drętwieją mi ręce. Większość ludzi nie ma jednak takich problemów - więc oni niech biorą prostą kierę śmiało ;) Generalnie jedni wkładają do szosy proste kiery, inni znowu baranki do MTB - co komu wygodnie.

Z jednym się zgodzę - skoro rower ma być terenowy, to przydałby mu się porządny amor.

Kruki naprawdę pytam przez ciekawość :D Już dawno wyleczyłem się z szukania "jednego słusznego rozwiązania", bo wiem, że jest takie multum sprzętu na rynku/tras do wyboru/ludzkich potrzeb, że rozwiązania takiego nie ma.

A tak w ogóle to ja pewnie nowego roweru już nigdy nie kupię - choć rozumiem przeciwników używek. Dla mnie możliwość spokojnego testowania sprzętu przez dowolny okres czasu, a później możliwość w miarę bezstratnej sprzedaży, jest na wagę złota. Na przykład coś takiego:
http://allegro.pl/rower-gorski-rama-cr-mo-shimano-xt-i6670818585.html

I ładny, i trwały, i wygodny ;) No ale to już takie moje małe zboczenie...

PS
A tej Kony bym nie kupił, bo...
Jeśli się komuś marzą wycieczki do egzotycznych / mało rozwiniętych krajów, to warto pomyśleć o rowerze pod kątem dostępności ewentualnych części zamiennych lub ewetualnej naprawy. Tutaj zaletę mają zwykłe V-brake, napędy 7 lub 8 rzędowe czy koła 26 cali.

Ale jeśli zamierzasz jeździć po Europie Zachodniej, Japonii, Iranie czy USA - śmiało bierz tą Konę! Choć pamiętaj, że już nawet w Rumunii poza największymi miastami dostanie oponki 29 będzie niemożliwe.

PPS Właśnie się zorientowałem, że jednak odpowiedziałeś na moje pytanie - a myślałem, że nie odpowiedziałeś :D Pytając "gdzie będziesz na tym jeździł" - chodziło mi o kraje, nie o rodzaj terenu.
« Ostatnia zmiana: 14 Sty 2017, 08:26 Rolf »

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2808
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Odp: Pierwszy sprzęt ,,touringowy,,.
« 14 Sty 2017, 09:44 »
Choć pamiętaj, że już nawet w Rumunii poza największymi miastami dostanie oponki 29 będzie niemożliwe.
Koła do 29er są na obręczach 622. Pasują do nich również  opony 28" (700c). Nie ma żadnego problemu z zamianą, co najwyżej (przy małych szerokościach) rower obniży się o kilka mm.

Offline Mężczyzna poziom

  • Wiadomości: 848
  • Miasto: ELW
  • Na forum od: 11.12.2016
Odp: Pierwszy sprzęt ,,touringowy,,.
« 14 Sty 2017, 09:54 »
A ja się nie zgodzę absolutnie, że w teren to już musi być amor. Oczywiście zależy w jaki teren. Jak góry i kamory to tak, ale jakieś 70-80% naszego kraju da się spokojne pokonać duktami, szutrami itp. bez amora. Sam, jako mieszkaniec środkowej Polski, nabyłem przełaja w tym celu. Amor to m.in. waga i pochłanianie energii.
Jak widać ile ludzi, tyle pomysłów ;).
"Never argue with idiots"

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1036
  • Miasto: Chorągwica k. Wieliczki k. Krakowa
  • Na forum od: 12.07.2011
Odp: Pierwszy sprzęt ,,touringowy,,.
« 14 Sty 2017, 10:06 »
Koła do 29er są na obręczach 622. Pasują do nich również  opony 28" (700c). Nie ma żadnego problemu z zamianą, co najwyżej (przy małych szerokościach) rower obniży się o kilka mm.

Tak, wiem, właśnie opony 28 sa na Rumunii trudniej dostępne od 26, a szerokich 28, czyli tak zwanych twenty ninerów, ze świecą szukać. Może za słabo znam Rumunię, byłem tam tylko raz, ale akurat wtedy kolega rozwalił sobie 28" maratona i właśnie w najbliższym sklepie opon 26 było sporo, sporo było "niewymiarowych (prawie 28, ale jednak trochę mniejszych), a jedyna 28", jaka była w wiosce, znajdowała się na rowerku właściciela serwisu rowerowego. Sprzedał nam ją za ciężkie pieniądze, ale była badziewnej jakości, stara i zużyta - co wiązało się z częstszym łapaniem kapci. A jakby kolega miał 26, to spokojnie by sobie coś odpowiedniego wybrał.

Poziom zgadza się, że teren terenowi nie równy. Miałem właśnie na myśli poważniejszy teren, niż ubite leśne dukty i polne drogi. Worka podejrzewam o to samo ;) Ale jeśli mowa o taki terenie, o jaki Ty mówisz, to faktycznie amor sensu nie ma, a przełajówka/gravel zdaje się być OK. A może coś takiego?
http://www.planetx.co.uk/i/q/CBUBPXFMULT6800/planet-x-full-monty-shimano-ultegra-6800-disc-gravel-adventure-bike-(special-build)
« Ostatnia zmiana: 14 Sty 2017, 10:23 Rolf »

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Pierwszy sprzęt ,,touringowy,,.
« 14 Sty 2017, 11:04 »
Odnośnie amortyzatora mam na myśli to, że on w porównaniu do opon 50c prawie nie spowalnia. Wcześniej nie byłem przekonany, ale teraz pojeździłem i wiem jak duża jest różnica, a sam w trudnym terenie w ogóle nie jeżdżę. W dodatku okazuje się ta rama jest pod krótki wideł, więc o amortyzacji można zapomnieć.

Kolejna sprawa to bardzo długa podsiodłówka / bardzo krótka górna rura. Rozmiar M to 22 czasie i 59 cm górnej rury. Przekrok będzie bardzo wysoki lub złe się będzie skręcało i zjeżdżało w terenie.

Prosta kierownica? Jeśli taka jest preferencjach, czemu nie. Tylko odebrałem, że jest to wybór podyktowany lepszą kontrolą w terenie - właściciel wątku wcześniej poważnie rozważał Fuji z barankiem - a ten rower w teren zbytnio się nie nadaje i baranek byłoby to najmniejszym ograniczeniem.

No i na koniec, lepiej kupić mtb, a potem gravela (a nawet lepiej w odwrotnej kolejności), niż brać coś co łączy wady, potem może okazać się, że i tak trzeba będzie kupić dwa kolejne rowery Oczywiście jeśli autor jest przekonany, że chce trekkinga z prostą kierownicą, to może być dobry wybór.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Pierwszy sprzęt ,,touringowy,,.
« 14 Sty 2017, 11:33 »
Alu, baranek, Sora 9rz., napęd turystyczny, mocowania pod bagażniki, BB7, opony 40c ...
https://www.evanscycles.com/en-pl/cannondale-touring-2-2016-touring-bike-EV254007

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum