Autor Wątek: Crosso vs Ortlieb  (Przeczytany 10567 razy)

rado

  • Gość
Crosso vs Ortlieb
« 16 Gru 2009, 20:13 »
Myślę, że ta ilość pozytywnych wibracji w zupełności mi wystarczy.

Dziękuję za pomoc i ruszam na świąteczne zakupy  :D

Offline Mężczyzna marek.dembowski

  • Wiadomości: 1653
  • Miasto: Ogrodzieniec
  • Na forum od: 06.04.2007
Crosso vs Ortlieb
« 16 Gru 2009, 20:21 »
Cytuj
Jest wart. :D


Nie jest wart :D

Różnica w cenie między porównywanymi sakwami Ortlieba i Crosso to 102,35 zł (lub 229,85zł dla Dry). Elementy systemu nośnego QL1, a taki jest w sakwach Classic Ortlieba, można kupić jako części zapasowe np. w Cykloturze dla pary za 90 zł :D
Tak w ogóle, to porównywane sakwy Crosso są: 9% lżejsze, 25% tańsze, równie trwałe i funkcjonalne i mają b. dobry serwis :D
...prawie wszyscy pytają: "Ile przejechałeś?" a ja wolałbym usłyszeć np. "Co ciekawego zobaczyłeś?"... - Michał Sitarz

Offline Mężczyzna marek.dembowski

  • Wiadomości: 1653
  • Miasto: Ogrodzieniec
  • Na forum od: 06.04.2007
Crosso vs Ortlieb
« 16 Gru 2009, 20:45 »
Cytuj
w nowej serii bardzo skopali kieszenie, wygląda to okropnie, a i z praktycznością marnie, lepiej było zostawić kieszenie nieodporne na wodę bądź zrobić sztywne mocowanie jak w Ortliebach, a nie te kiepściutkie paseczki.


Fakt. Te torebko-kieszenie są do niczego :? Też ich nie używam.
...prawie wszyscy pytają: "Ile przejechałeś?" a ja wolałbym usłyszeć np. "Co ciekawego zobaczyłeś?"... - Michał Sitarz

Offline Mężczyzna Keto

  • Wiadomości: 329
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 10.06.2009
Crosso vs Ortlieb
« 16 Gru 2009, 22:21 »
Potwierdzam, że według mnie to "legendarne" wypinanie sakw Crosso jest mocno przesadzone. Jak dobrze się naciągnie gumową taśmę przy systemie mocowania za pierwszym razem i okresowo sprawdza naciąg to mnie się jeszcze nigdy coś takiego nie zdarzyło.
Faktycznie dolny hak w nowych Crosso z tego roku przy ich zdejmowaniu stale haczy i zdejmowanie sakwy z bagażnika robi się problematyczne. Prawie nigdy nie udaje mi się to bez problemów za pierwszym razem. Ale pomimo tego i tak kupiłbym je jeszcze raz.
             


Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
Crosso vs Ortlieb
« 16 Gru 2009, 22:35 »
Cytat: "Keto"
Faktycznie dolny hak w nowych Crosso z tego roku przy ich zdejmowaniu stale haczy i zdejmowanie sakwy z bagażnika robi się problematyczne.


A ja myślałem, że to mi tylko nie szło z tym hakiem. Teraz kojarzę, że w starszych sakwach (jeszcze z tym workiem na rzepy) to sam wychodził, jak się z góry odpięło.
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Re: Crosso vs Ortlieb
« 17 Gru 2009, 08:12 »
Cytat: "Michał Wolff"


Po pierwsze Ortlieb City kosztuje 349zł, a więc tylko 50zł więcej od Experta. I po drugie - parametry pojemności są mylące, tylne Ortlieby są wyraźnie większe od przednich Crosso, parametry pojemności nie uwzględniają możliwości innego rolowania, znacznie zwiększającego pojemność Ortliebów - tutaj widać jedne i drugie obok siebie:
http://wyprawyrowerowe.neostrada.pl/nordkapp/galeria/zdjecie47.html


Jedna uwaga do Roller City - rolują sie na boki a nie tak jak Classic, i to moim zdaniem nie jest za wygodne...

Offline vooy.maciej

  • Wiadomości: 2612
  • Miasto: Pogórze Wielickie
  • Na forum od: 04.07.2008
Crosso vs Ortlieb
« 17 Gru 2009, 09:19 »
Cytat: "rado"
Postanowiłem postawić na Crosso, tym bardziej, że mają teraz wyprzedaż.
Przykładowo: Dry Small - 152,15.
Zastanawiam się jednak, czy nie zdecydować się na model Twist (220,00) z (jak twierdzi producent) legendarnej cardury.
Jak wiadomo prawie wszystko teraz jest legendarne i kultowa... Warto dopłacić?

na dry trzeba uważać, albo kleić po otarciach

Cytat: "filip"
Używam crosso (starsze modele). Na przód zakładam classic small (30l) zaś na tył dry small (35l). Nie wdając się w szczegóły, taki zestam sprawdza się w moim przypadku znakomicie na dwutygodniowych wyjazdach jak i krótszych.

wg mnie takie rozwiązanie jest troche dziwne

Zwiększasz sobie niepotrzebnie opór na przodzie, zyskując lepiej posegregowane rzeczy, i lzejszy tył.

Moim zdaniem nie opłaca się :)

Offline filip

  • Wiadomości: 37
  • Miasto: Wroclaw/Poznań
  • Na forum od: 08.05.2008
Crosso vs Ortlieb
« 17 Gru 2009, 12:57 »
mk, mówisz o oporach aerodynamicznych? Jeździłem również tylko z sakwami z tyłu - duże dry. Jeśli chodzi o opory powietrza to nie zauważyłem różnicy.

Zyskuję lepiej wyważony rower. Tylne koło jest mniej obciążone co generuje mniejsze opory toczenia (być może dlatego zwiększony opór powietrza jest dla mnie nie odczuwalny), mniejsza potencjalnie awaryjność etc.

Co najważniejsze rower dużo lepiej się prowadzi. Może kwestia mojego roweru tak wpływa na jazdę ale różnica jest ogromna! Dodam, że to moje subiektywne odczucie. Każdy powinien sam wybrać najwygodniejszy dla niego system.

Moim zdaniem opłaca sie  :D

Offline Mężczyzna Miciek

  • SAC
  • Wiadomości: 1298
  • Miasto: Hawana, Kuba
  • Na forum od: 08.05.2009
    • Moje wyprawy
Crosso vs Ortlieb
« 17 Gru 2009, 19:43 »
Cytat: "mk"
Cytat: "filip"
Używam crosso (starsze modele). Na przód zakładam classic small (30l) zaś na tył dry small (35l). Nie wdając się w szczegóły, taki zestam sprawdza się w moim przypadku znakomicie na dwutygodniowych wyjazdach jak i krótszych.

wg mnie takie rozwiązanie jest troche dziwne
Dziwne, ale mnie zaciekawiło. Spróbuję się tak spakować, bo właśnie sobie dokupiłem z wyprzedaży dry small, gdyż miałem dość wilgotnych ubrań po deszczu.

Offline filip

  • Wiadomości: 37
  • Miasto: Wroclaw/Poznań
  • Na forum od: 08.05.2008
Crosso vs Ortlieb
« 17 Gru 2009, 19:56 »
Z przodu pakuję z reguły namiot, śpiwór i jakieś graty, których nie używam w dzień czyli razem będzie jakoś 6-7 kg. Reszta do tyłu co daje chyba bardzo dobry rozkład ciężaru.

Znajomy na wycieczce przesiadł się na mój rower (san woził duze experty) i również stwierdził, ze lepiej się jedzie, więc coś w tym jest.

Rzecz jasna nie twierdzę, że to jedyny, słuszny sposób. ;)

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Crosso vs Ortlieb
« 17 Gru 2009, 20:15 »
Wyważenie roweru o którym piszecie to fajna sprawa (ja lubię generalnie jeździć z kompletem F+R), ale - ja przynajmniej - zakładając przód odczuwam znaczny wzrost oporów
Miałem także okazję porównać na wyjazdach (bardzo subiektywnie, ale jednak) te opory - rowery na znacznie gorszych, ciężej się obracających kołach (klasa sprzętu oraz jego zużycie) śmigały koło mnie na zjazdach aż miło A nikt korbami nie kręcił  :twisted:

rado

  • Gość
Crosso vs Ortlieb
« 18 Gru 2009, 14:50 »
Pochwalę crosso.
Sakwy i bag. zamówione w środę wieczorem, dziś (w piątek) rano dostarczone.
W dodatku dokładnie takie jakie zamawiałem!  :D

Offline Mężczyzna marek.dembowski

  • Wiadomości: 1653
  • Miasto: Ogrodzieniec
  • Na forum od: 06.04.2007
Crosso vs Ortlieb
« 18 Gru 2009, 14:59 »
Cytuj
W dodatku dokładnie takie jakie zamawiałem!

O kurcze! Ale porządna firma :mrgreen:
...prawie wszyscy pytają: "Ile przejechałeś?" a ja wolałbym usłyszeć np. "Co ciekawego zobaczyłeś?"... - Michał Sitarz

Offline Mężczyzna ehwj

  • Wiadomości: 324
  • Miasto: Krościenko Wyżne
  • Na forum od: 21.03.2010
Re: Crosso vs Ortlieb
« 22 Mar 2010, 19:07 »
Cytat: "skolioza"


Jedna uwaga do Roller City - rolują sie na boki a nie tak jak Classic, i to moim zdaniem nie jest za wygodne...


Jak oglądam zdjęcia w powiększeniu nie widze różnicy w rolowaniu. Proszę o dokładniejsze wyjasnienie, ponieważ mam zamiar nabyć model City, zwłaszcza,  że cena jest porównywalna do Crosso Expert.

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Crosso vs Ortlieb
« 22 Mar 2010, 21:22 »
to przypatrz się uważnie:


w city klamry masz na stałe na worku po bokach (mniejsza możliwość adiustacji pojemności), nie mają dodatkowego paska "doszczelniającego"
classic możesz zrolować zarówno do góry łącząc rolowane części ze sobą, jak i za pomocą dodatkowego paska do dołu (jak na foto) Niezależnie od sposobu masz do dyspozycji wspomniany już pas "doszczelniający" i dający możliwość dodatkowego troczenia

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum