Witam wszystkich sakwiarzy i sakwiarki:)
maj to jeszcze trochę za wcześnie, żeby pojechać w wysokie góry, więc planuje zrobić "włoską majówkę"
• jestem Piotrek (Wrocław - 33 lata)
na rowerze jeżdżę od zawsze z sakwami od dwóch lat)
• Planowana trasa - środkowe włochy. Z Bari przez Neapol pod Rzym. Mapa w załaczniku.
• Czas trwania – tydzień +-3 dni
• Skąd lecimy/dokąd wracamy?
bilety z Polski mają już mocno majówkowe ceny, więc na razie planuje lecieć z i wracać do Pragi, ale każdy może lecieć skąd mu bardziej pasuje.
Start – Praga do Bari
Powrót – Rzym do Praga
• Planowany całkowity dystans: ~900 km
• Planowany dzienny dystans: 90 - 130 km/dziennie (zależy od tego kiedy polecimy i kiedy wrócimy
• Gdzie śpimy?
Noclegi na dziko pod namiotami lub na gospodarza. W przypadku niskiego morale można zajechać na kemping, żeby podładować baterie i trochę się ogarnąć.
• Co i gdzie jemy?
Gotowanie we własnym zakresie z tego co zabierzemy z Polski i kupimy na trasie. Okazyjnie można coś tam przekąsić na trasie. W Neapolu warto zjeść pizze neapolitańska
a gdzieś po drodze spagetti
• Koszt wyprawy - myślę, że około 1000 pln, ale jeszcze dokładnie tego nie liczyłem.
• Priorytety - pochłanianie przestrzeni i widoków. Zaliczenie największych atrakcji.
• Filozofia podróży.
Będziemy wstawać wcześnie rano, żeby nie tracić dnia i kręcić do zachodu słońca. Dłuższe przerwy np. na obiad można zaplanować na trasie przy jakimś ładnym widoczku. Generalnie wyznaje zasadę, że lepiej powoli jechać niż stać w miejscu co za tym idzie nie zatrzymujemy się co pół godziny żeby zrobić zdjęcie, wyciągnąć coś z sakwy, wytrzeć nosek Jedziemy, w razie braku sił powoli, ale cały czas jedziemy.
• Podejście do deszczu - jak zapowiada się deszcz na 15 min to można czekać. Jak ma padać cały dzień to jedziemy, bo inaczej nie zdążmy na samolot.
• Po czym będziemy jeździć - w planie 95% jest po asfalcie.