Autor Wątek: [trekking] rama 22/23 cale (wzrost 193 cm)  (Przeczytany 5689 razy)

Offline Mężczyzna Art

  • Wiadomości: 37
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 10.12.2016
Cześć,

   Szykując się na swą I podróż (Litwa), zmuszony jestem zmienić rower, gdyż mój wysłużony (zasłużony?) Nothtec Cayon nie nada się na wyprawę, a poza tym jest zwyczajnie za mały (17 cali).

    Mam zapytanie o rozmiarówkę, gdyż wstępnie prowadzę selekcję wśród dostępnych modeli trekkingowych, jednakże większość z nich kończy się na wielkości ramy 21 cali. Mój wzrost to 193 cm, zmierzona długość nogi to 92 cm. Ogółem jakby nie spojrzeć są to 23 cale.

     Rowery do których się przymierzam (od razu zaznaczę, że samodzielne składanie nie wchodzi w grę, jako, że nie mam na to po prostu ani czasu, ani wiedzy, ani umiejętności - z biegiem czasu tak, ale nie na pierwszy ogień  ;) ) i są dostępne do przynajmniej wstępnej przejażdżki, najczęściej kończą się na 21 calach. Pytanie brzmi czy taka wielkość ramy będzie odpowiednia czy jednak będzie tej ramy trochę "brakować"?

    Wyjazd 1-miesięczny, ok 2-3k km, w miarę płaska trasa (Litwa jest płaska po prostu  :D ), głównie drogi utwardzane - asfalt, szutr, także leśne dukty, z sakwami, namiotem. To na początek, potem chciałbym rozwinąć skrzydła i jechać dalej :)

      Nad czym sie zastanawiam:

http://www.kross.pl/pl/2016/trekking/trans-global

http://www.kross.pl/pl/2016/trekking/trans-solar

http://www.romet.pl/Rower,WAGANT_5,10,716,717,14592,2017.html (choć przyznam szczerze, że tak trochę na siłe się tu znalazł, by powiększyć grono)

http://www.unibike.pl/atlantisgts.html

http://nrowery.pl/2017/trekking/bergon-lx

kilka też ze względu na ramę do 21 cali odpadło i tu już nie gości.

 
      Dodatkowe pytanie brzmi, czy powyższe rowery mają sens. Ogółem, w zasadzie chcę pozostawić całość specyfikacji, niemniej na pewno do zmiany pójdą hamulce, zmiana z db na vb. Całkiem sensownie wygląda Bergon LX, niemniej nic nie można o nim w sieci znaleźć niestety, choć ja akurat od 9 lat na innym ich rowerze jeżdżę i sobie chwalę ;) . Drugie miejsce dumnie dzierży trans global, którego można w bardzo przyjemnej cenie złapać. Jeśli o cenie mowa to w tej granicy 3k bym chciał zakończyć poszukiwania.
 Mile widziane podpowiedzi i wskazówki dla początkującego.

      Z góry dziękuję! :)


« Ostatnia zmiana: 12 Lut 2017, 23:03 Art »
"Oho, Artur bierze dziewczynę na spacer" - rzekł mój Ojciec widząc mnie wyciągającego po zimie rower :)

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy


Całkiem sensownie wygląda Bergon LX, niemniej nic nie można o nim w sieci znaleźć niestety, choć ja akurat od 9 lat na innym ich rowerze jeżdżę i sobie chwalę ;) .
Więcej jak sensownie, najlepsza grupa osprzętu względem stawianych oczekiwań. Wydaje mi się, że już wybrałeś.
Tylko dlaczego szukasz w sieci opinii osób trzecich, skoro osobiście wystawiasz marce dobrą opinię?

Gdybyś takowej potrzebował... jako odpowiedzi na potrzebę efektu potwierdzenia to:
Kolega z forum Art na Bergamonie jeździł i jak najbardziej markę sobie chwalił.



#Steel is Real

Offline Mężczyzna WujTom

  • Administrator
  • Wiadomości: 2181
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.10.2016
    • Wuj Tom w podróży
...wielkości ramy 21 cali. Mój wzrost to 193 cm,

Jestem trochę niższy bo mam 192cm, wcześniej jeździłem na rowerach 21" i wydawało mi się że jest ok. Trzy lata temu przy zmianie roweru kupiłem Speca Crosstrail 23" i już wiem że wcześniej byłem w błędzie. Nagle się okazał że kolana przestały dokuczać na długich trasach ;) a i siodło nie sterczy tak do tyłu (ale tu była też inna geometria ramy)
Co prawda ja nie lubię pozycji na garbuska bo brzuch mi przeszkadza przy pedałowaniu i musiałem kupić kosmiczny mostek, ale to już inny temat.
Wolność kocham i rozumiem
Wolności oddać nie umiem ...


Offline Mężczyzna Art

  • Wiadomości: 37
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 10.12.2016


Całkiem sensownie wygląda Bergon LX, niemniej nic nie można o nim w sieci znaleźć niestety, choć ja akurat od 9 lat na innym ich rowerze jeżdżę i sobie chwalę ;) .
Więcej jak sensownie, najlepsza grupa osprzętu względem stawianych oczekiwań. Wydaje mi się, że już wybrałeś.
Tylko dlaczego szukasz w sieci opinii osób trzecich, skoro osobiście wystawiasz marce dobrą opinię?

Gdybyś takowej potrzebował... jako odpowiedzi na potrzebę efektu potwierdzenia to:
Kolega z forum Art na Bergamonie jeździł i jak najbardziej markę sobie chwalił.

    Dobre spostrzeżenie. Jednakże jeżdżę na innym sprzęcie, z inną ramą itp., stąd mimo, że to dobrze mi znany Northtec, to jednak opinie, testy zawsze są mile widziane.  ;)
    Drugi problem jest taki, że we Wrocławiu nie ma żadnego dystrybutora, w którym ów rower mógłbym obejrzeć przed zakupem...
"Oho, Artur bierze dziewczynę na spacer" - rzekł mój Ojciec widząc mnie wyciągającego po zimie rower :)

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10707
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Te klasyczne stery w Bergonie LX to mi się niezbyt podobają.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
@Art
Zwróć jeszcze uwagę, że w żadnym z linkowanych rowerów tarcz na V-brake nie wymienisz. Ramy/widelce nie mają pivotów pod ramiona V-ek.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna tomek

  • Wiadomości: 2832
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Ogółem, w zasadzie chcę pozostawić całość specyfikacji, niemniej na pewno do zmiany pójdą hamulce, zmiana z db na vb.
W zalinkowanych przez Ciebie rowerach wszystkie oprócz Bergona mają tarczówki.
W razie zakupu chcesz je przerabiać na V ?
PS: jeszcze A|ex zwrócił uwagę na piwoty.

A do samego Bergona to mam 2 zastrzeżenia: ani z takim bagażnikiem (regulowany wspornik w dolnym mocowaniu) ani z oponami Kenda bym się na dłuższą wyprawę nie wybierał.
No i jeszcze amor taki...

Ja bym chodził wokół Krossa tutaj.

Offline Mężczyzna Art

  • Wiadomości: 37
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 10.12.2016
@Art
Zwróć jeszcze uwagę, że w żadnym z linkowanych rowerów tarcz na V-brake nie wymienisz. Ramy/widelce nie mają pivotów pod ramiona V-ek.

Łoooo...faktycznie teraz zwróciłem na to uwagę. Ani widelec (zawsze można wymienić) ani rama... Dzięki za tę uwagę! Spawać nowych ram przecież nie będę...

Faktycznie z VB zostaje bergon, niemniej tam koła będą do zmiany na bardziej pancerne (to już wiem z doświadczenia z innym modelem).

Bagażnik też można by zmienić od biedy. 

Akurat amortyzatora bym się nie czepiał. Santoura sobie chwalę :)

Z Krossem mam ten problem, że te 21 cali mnie trochę boli...

EDIT: Napisałem do producentów zapytanie o ramy w piwotami, aczkolwiek nie spodziewam się sukcesów. Pozostaje mieć dodatkowe pytanie - a może te tarcze nie są takim złym pomysłem?
« Ostatnia zmiana: 13 Lut 2017, 09:56 Art »
"Oho, Artur bierze dziewczynę na spacer" - rzekł mój Ojciec widząc mnie wyciągającego po zimie rower :)

Offline Mężczyzna jgkmarcin

  • Wiadomości: 1111
  • Miasto: Jelenia Góra
  • Na forum od: 01.04.2015
Ja,przy swoich 190 cm wzrostu, na Krossa bym się nie decydował ze względu na zbyt krótką górną rurę TT.


"..z tylu różnych dróg przez życie,
Każdy ma prawo wybrać źle..."

Offline Mężczyzna marszy

  • Wiadomości: 452
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 23.07.2013
Art, a dlaczego wybrałeś Atlantisa, skoro celujesz w v'ki? Różnica między Expeditionem sprowadza się do v'ek zamiast tarcz i nowego trekingowego Alivio 3x9 vs. stare Deore 3x10. Atlantisem jeździłem, Expeditiona posiadam, jeśli nie zależy ci na tarczach, to bym się nie zastanawiał zbytnio. Jak się pospieszysz, to dostaniesz jeszcze modele z 2016 w bardzo dobrej cenie. Polecam wątek:
http://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=15594.0

Krossa bym odpuścił w ogóle. Stosunek cen do osprzętu mają w ostatnich latach mocno nieadekwatny. Z czegoś Włoszczowską utrzymać trzeba.

Główne zastrzeżenia do Northteca wymieniono - stery, amor, bagażnik. Mi najmniej podoba się ten ostatni, wygląd sugeruje miejskie przeznaczenie raczej niż dłuższe wyprawy z sakwami. Do tego dorzucę chłyt marketignowy z korbą (to jest model pozagrupowy), dziwne piasty, o których cisza w internetach i brak dynama, który w trekingu uważam za obowiązek. Nie ma cudów, cenę gdzieś trzeba zrobić, a napęd na przerzutkach się nie kończy.



Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10707
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Łoooo...faktycznie teraz zwróciłem na to uwagę. Ani widelec (zawsze można wymienić) ani rama... Dzięki za tę uwagę! Spawać nowych ram przecież nie będę...
A zdradzisz o co chodzi z tymi hamulcami?
Dlaczego chcesz tarcze zamieniać na v-brake?

Faktycznie z VB zostaje bergon, niemniej tam koła będą do zmiany na bardziej pancerne (to już wiem z doświadczenia z innym modelem).

Bagażnik też można by zmienić od biedy. 

Akurat amortyzatora bym się nie czepiał. Santoura sobie chwalę :)
Jeśli wystarcza to OK, mnie chodziło nie o słabą amortyzację w tym modelu, tylko o to że standard jest już archaiczny, przez co wybór jest marny, a będzie gorszy.

A tak w ogóle to jeśli chcesz zmieniać hamulce, koła, bagażnik to czy jest sens kupować nówkę i wybebeszać?

Offline Kobieta magda

  • Wiadomości: 3334
  • Miasto: Tröjmiasto
  • Na forum od: 19.12.2011
    • Przejażdżkowe zapiski
To już może lepiej zajechać to co daje fabryka i wtedy pomału wymieniać? Np bagażnik - sama z podobnym jeździłam przez rok (w tym Bieszczady, Norewgia) i nic a nic mu się nie stało, a teraz słuzy (chyba bez szwanku?) komu innemu.


Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Napisał, że ma ramę za małą więc to chyba wystarczalny powód do zmiany.  :)

Offline Mężczyzna fikołek

  • Wiadomości: 79
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.05.2015
Ja proponuje rozejrzeć się na allegro za jąkąś używką, do 2500 PLN moża wyłapać rower z dobrym osprzętem.Sam tak kupowałem trekinga dla siebie 2 lata temu a parametry mam podobne 193x91.Rowerek leży jak ulał a wyglądał jak nówka nieśmigany ;)
Oczywiście minus taki,że przed zakupm raczej nie można się do takiego sprzętu przymierzyć.Na teraz to jakiegoś super wyboru nie ma ale jeżeli zamienić kowadlo na sztywny wideł to ilość propozycji rośnie ;)...wkleiłbym linka ale nie wiem jak :(

   


Offline Mężczyzna Art

  • Wiadomości: 37
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 10.12.2016
Łoooo...faktycznie teraz zwróciłem na to uwagę. Ani widelec (zawsze można wymienić) ani rama... Dzięki za tę uwagę! Spawać nowych ram przecież nie będę...
A zdradzisz o co chodzi z tymi hamulcami?
Dlaczego chcesz tarcze zamieniać na v-brake?

A tak w ogóle to jeśli chcesz zmieniać hamulce, koła, bagażnik to czy jest sens kupować nówkę i wybebeszać?

VB są dużo prostsze w konserwacji, naprawie, a także są zdecydowanie tańsze, stąd chce dokonać wymiany. Chyba, że mnie ktoś przekona inaczej :) .

Obręcze w Northtecu nie są najwytrzymalsze z mojego doświadczenia, stąd proponowałem wymianę.


Główne zastrzeżenia do Northteca wymieniono - stery, amor, bagażnik. Mi najmniej podoba się ten ostatni, wygląd sugeruje miejskie przeznaczenie raczej niż dłuższe wyprawy z sakwami.

Na bagażnik, wy zwróciliście mi uwagę, tutaj zdaję się na wasze doświadczenie. Choć ten w unibike'u też ma regulowany bagażnik, co zostało wskazane jako potencjalne źródło problemów.
"Oho, Artur bierze dziewczynę na spacer" - rzekł mój Ojciec widząc mnie wyciągającego po zimie rower :)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum