Autor Wątek: [trekking] rama 22/23 cale (wzrost 193 cm)  (Przeczytany 5687 razy)

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Poniżej obręcz po przebiegu ponad 25.000km.

Większość obręczy kończy swój żywot w ten sposób w wyniku wytarcia powierzchni hamującej, która zużywając się robi się coraz cieńsza, aż jest na tyle cienka, aby w końcu pęknąć.
Przez 15 lat można robić 1000k rocznie i obręcz będzie cała, nie czas a przebieg jest tu kluczowy.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10707
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
@ Borafu, ale to zwykłe, głupie nieporozumienie i nie ma się co unosić.
Spoko, nie obraziłem się.
Szkoda życia na takie problemy.

Offline Mężczyzna Viracocha

  • Wiadomości: 527
  • Miasto: Piemont
  • Na forum od: 11.04.2007
Ja bym zwrócił uwagę przede wszystkim na ramę. 21'' w trekkingu prawie na pewno będzie na Ciebie za mała. Możesz jeszcze zwrócić uwagę na rowery crossowe. Wg mnie są one bardziej uniwersalne. Dokładasz bagażnik, błotniki i oświetlenie i masz praktycznie to samo, a komponenty te możesz sobie dobrać wedle uznania.

Offline Mężczyzna Viracocha

  • Wiadomości: 527
  • Miasto: Piemont
  • Na forum od: 11.04.2007
Poniżej obręcz po przebiegu ponad 25.000km.

Większość obręczy kończy swój żywot w ten sposób w wyniku wytarcia powierzchni hamującej, która zużywając się robi się coraz cieńsza, aż jest na tyle cienka, aby w końcu pęknąć.
Przez 15 lat można robić 1000k rocznie i obręcz będzie cała, nie czas a przebieg jest tu kluczowy.
Jak chcesz mogę zrobić zdjęcie obręczy o przebiegu powyżej 30.000 km w całkiem przyzwoitym stanie. Mam takie dwie w sprawnym wciąż rowerze i mają się całkiem dobrze :P. I nie jest to przykład jednostkowy, bo mogę go poprzeć obręczami w rowerze żony (przebieg około 27.000 km.). W jednym garażu dwa wyjątki :P.
« Ostatnia zmiana: 13 Lut 2017, 14:54 Viracocha »

Offline Mężczyzna Art

  • Wiadomości: 37
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 10.12.2016
Ja bym zwrócił uwagę przede wszystkim na ramę. 21'' w trekkingu prawie na pewno będzie na Ciebie za mała.

Tak, to już przeanalizowałem i z tego powodu praktycznie odpadają Krossy i Romet. Wysłałem co prawda do nich zapytanie dot. większej ramy, aczkolwiek nie spodziewam się dobrej, pomyślnej odp.
"Oho, Artur bierze dziewczynę na spacer" - rzekł mój Ojciec widząc mnie wyciągającego po zimie rower :)

Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 1293
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
Jak nie można znaleźć gotowca to trzeb złożyć.
Pisałeś, że ogarniasz regulacje VB to i złożyć sam dasz radę, zamów sobie tylko ramę, amor i koła a reszta części to jak przy okresowym serwisie.
Poza tym jak sam złożysz rower to na pewno w trasie będziesz w stanie sam go naprawić.
Samo składanie części do kupy to jest 1 dzień pracy.
Ewentualnie mogę polecić szukanie używki (ale ciężko znaleźć coś fajnego i o wiarygodnym pochodzeniu) a później ewentualnym jej podrasowaniu/dostosowaniu pod siebie.

Offline Mężczyzna Viracocha

  • Wiadomości: 527
  • Miasto: Piemont
  • Na forum od: 11.04.2007
Ja bym zwrócił uwagę przede wszystkim na ramę. 21'' w trekkingu prawie na pewno będzie na Ciebie za mała.

Tak, to już przeanalizowałem i z tego powodu praktycznie odpadają Krossy i Romet. Wysłałem co prawda do nich zapytanie dot. większej ramy, aczkolwiek nie spodziewam się dobrej, pomyślnej odp.
Do pozytywnej też nie przykładałbym dużej wagi, bo jak nie mają większych ram niż 21'', to Ci mogą odpisać, że taka będzie wystarczająca.

Offline Mężczyzna Symfonian

  • Dominik
  • Wiadomości: 1444
  • Miasto: Piekary Śląskie
  • Na forum od: 18.05.2009
Rowery CUBE mają duży wybór rozmiarów, są nawet 24cale Co prawda na v-brekach to praktycznie za dużego wyboru nie ma, teraz każda firma pakuje tarcze do droższych modeli. Ale hamulce hydrauliczne np shimano są bardzo proste w serwisie, jak umiesz wyregulować vbrake to z Shimanowskimi tarczami też sobie poradzisz.

Offline Mężczyzna Art

  • Wiadomości: 37
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 10.12.2016
Cube'a przejrzałem, rowery faktycznie niezłe, choć chyba trochę przekraczają mój budżet, a dodatkowo pewnie bym zmieniał VB na DB.
W tygodniu sobie pojeżdże po Wrocławiu by dokonać jakichś przymiarek do rowerów. Może jeszcze coś wpadnie w oko. Niemniej nie zamykam się na selekcję i propozycję.
"Oho, Artur bierze dziewczynę na spacer" - rzekł mój Ojciec widząc mnie wyciągającego po zimie rower :)

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Art, a dlaczego wybrałeś Atlantisa, skoro celujesz w v'ki? Różnica między Expeditionem sprowadza się do v'ek zamiast tarcz i nowego trekingowego Alivio 3x9 vs. stare Deore 3x10. Atlantisem jeździłem, Expeditiona posiadam, jeśli nie zależy ci na tarczach, to bym się nie zastanawiał zbytnio. Jak się pospieszysz, to dostaniesz jeszcze modele z 2016 w bardzo dobrej cenie. Polecam wątek:
http://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=15594.0
Widzę, że głos @marszy nie został zauważony a wygląda mi na istny głos rozsądku ;)

Offline Mężczyzna Art

  • Wiadomości: 37
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 10.12.2016
Zdecydowanie został wzięty pod uwagę, nie widać na forum, ale intensywna konwersacja między nami jest :)

Unibike Expedition zdecydowanie wygląda dobrze i jest w bdb cenie. Będę chciał go we Wro znaleźć teraz i spróbować przetestować.

Pytania, które mogły się zagubić w toku dyskusji o ścieraniu się obręczy dotyczyły głownie montowania i wytrzymałości bagażnika. Niemiej dostałem odpowiedzi na to mailowo.
"Oho, Artur bierze dziewczynę na spacer" - rzekł mój Ojciec widząc mnie wyciągającego po zimie rower :)

Offline Kobieta magda

  • Wiadomości: 3334
  • Miasto: Tröjmiasto
  • Na forum od: 19.12.2011
    • Przejażdżkowe zapiski
Napisał, że ma ramę za małą więc to chyba wystarczalny powód do zmiany.  :)

chodziło mi o to że jak kolega kupi nowy rower to nie widze potrzeby natychmiast wszystkiego wymieniać tylko można spokojnie po kolei jak się części będą zużywać.


Offline Mężczyzna Art

  • Wiadomości: 37
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 10.12.2016
Napisał, że ma ramę za małą więc to chyba wystarczalny powód do zmiany.  :)

chodziło mi o to że jak kolega kupi nowy rower to nie widze potrzeby natychmiast wszystkiego wymieniać tylko można spokojnie po kolei jak się części będą zużywać.

Magda, zgadzam się w 100%. Nie chcę wszytskiego wymieniać, a jedynie myślałem początkowo o hamulcach :) . A gdybym kupił Bergona LX to tam, zamiast hamulców, które są VB, wyminaiłbym tyl;ko obręcze na mocniejsze i opony ew.
"Oho, Artur bierze dziewczynę na spacer" - rzekł mój Ojciec widząc mnie wyciągającego po zimie rower :)

Offline Mężczyzna Art

  • Wiadomości: 37
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 10.12.2016
Ja bym zwrócił uwagę przede wszystkim na ramę. 21'' w trekkingu prawie na pewno będzie na Ciebie za mała.

Tak, to już przeanalizowałem i z tego powodu praktycznie odpadają Krossy i Romet. Wysłałem co prawda do nich zapytanie dot. większej ramy, aczkolwiek nie spodziewam się dobrej, pomyślnej odp.
Do pozytywnej też nie przykładałbym dużej wagi, bo jak nie mają większych ram niż 21'', to Ci mogą odpisać, że taka będzie wystarczająca.

Ha! Przewidziane co do joty! Przeklejam oficjalną odp. od Krossa:

"Witam,
 
Szanowny Kliencie,
 
Przepraszam za czas oczekiwania na odpowiedź zwrotną – było to spowodowane konsultacjami, aby udzielić Panu jak najbardziej satysfakcjonującej odpowiedzi.
W przypadku modeli Trans Global oraz Trans Solar nie ma możliwości zamontowania hamulców V-brake, gdyż nie posiadają gniazd montażowych.
Jednakże istnieje możliwość zamontowania mechanicznych hamulców tarczowych.
 
Dane modele posiadamy w dwóch rozmiarach ram, największa to 21”, będzie dla Pana jak najbardziej odpowiednia, gdyż jest przeznaczona dla osób o wzroście powyżej 182 cm. Przy Pana wzroście będzie to oznaczało pozycję bardziej wyprostowaną, która przy długich turystycznych wyprawach będzie powodowało swobodę dla kręgosłupa i jazda będzie znacznie przyjemniejsza. Mimo, że modele zostały wyprodukowane jedynie w dwóch wariantach rozmiarowych ram to dostosowane one zostały, aby każdy mógł dopasować model do siebie.
 
Rowery trekkingowe zostały stworzone z myślą o osobach, kochających podróżować na rowerze. Nowe modele gwarantują szybszą i efektywniejszą jazdę nawet na długich dystansach.
 
Obydwa modele są obecnie dostępne w naszej ofercie sprzedaży.
 
http://www.kross.pl/pl/2017/trekking/trans-solar
 
http://www.kross.pl/pl/2017/trekking/trans-global
 
Zamówienie można złożyć przez stronę internetową bądź wiadomość mailową."

No cóż, ja jednak stwierdzę, że jest różnica między 182, a 193 cm ;)
"Oho, Artur bierze dziewczynę na spacer" - rzekł mój Ojciec widząc mnie wyciągającego po zimie rower :)

Offline Kobieta magda

  • Wiadomości: 3334
  • Miasto: Tröjmiasto
  • Na forum od: 19.12.2011
    • Przejażdżkowe zapiski
Ile ważysz i jak dużo masz zamiar wieźć w sakwach?
Ten bergon na moje wygląda wystarczająco zupełnie na wyprawę. Jedynie wymieniłabym pewnie opony i zastanowiła się nad wymianą tylnego koła (albo obręczy ale wtedy też szprychy zapewne będą innej długości).

A jak się dalej zastanawiasz, to napisz do Symfoniana, może coś ci zaproponuje.


Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum