Autor Wątek: SURLY Long Haul Trucker  (Przeczytany 13014 razy)

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
SURLY Long Haul Trucker
« 22 Mar 2010, 08:10 »
mogę się mylić, ale wydaje mi się, że siły działające na pancerze przy współczesnych przerzutkach są na tyle duże, ze takie coś na zwykłej plastikowej obejmie może nie dać rady i się po prostu przesuwać :>

Offline MaciekPaciek91

  • Wiadomości: 36
  • Miasto: Bolesławiec
  • Na forum od: 02.03.2008
SURLY Long Haul Trucker
« 22 Mar 2010, 11:54 »
dudi_, nie, nie, nie- znów nieporozumienie- te z powyższego zdjęcia to mają tylko za zadanie trzymać pancerz/ przewód hydrauliczny przy ramie, co by był porządek. Czasami linki prowadzi się w pełnym pancerzu i wtedy taka pół-objemka tylko go trzyma przy rurce ramy. Na nią nie działają prawie żadne siły. Dlatego to mi nie jest potrzebne. Tak jak napisałem wyżej- ja mam takie kontrujące pancerz. Jak teraz jest niejasne, to ja już nie wiem jak to powiedzieć- później wrzucę zdjęcia :wink:
Każdy człowiek, którego spotykam, jest ode mnie w pewien sposób lepszy. Tak postrzegam ludzi./ Ralph Waldo Emerson

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
SURLY Long Haul Trucker
« 22 Mar 2010, 16:09 »
A, tak to rozumiem:) mialem tak w meridzie poprowadzone do przerzutek

Offline Mężczyzna TatOR

  • Wiadomości: 123
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 08.09.2009
SURLY Long Haul Trucker
« 27 Mar 2010, 22:10 »
No gratulację rowerku! Wypasiony ma się rozumieć i kiedyś może taki sobie kupię :)

No, ale kolor to dobry jest na amfibię a nie na rower :)
Pozdrawiam
TatOR

Offline eRMD

  • Wiadomości: 54
  • Miasto: Włodawa
  • Na forum od: 14.05.2010
SURLY Long Haul Trucker
« 18 Maj 2010, 18:58 »
tej klasy rower ma jeździć a nie wyglądać. Co do przelotki to wygląda ona identycznie jak te montowane przy ramach szosowych. Moja orginalna przy treku jest identyczna do tej z fotki wklejonej przez Miki.

Offline Mężczyzna Robert

  • Wiadomości: 4821
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 03.12.2007
SURLY Long Haul Trucker
« 21 Cze 2010, 15:10 »
odkopię temat
pytanie do Cinka i Mikiego - dlaczego wybraliście na przód Tubusa Ergo, a nie 'od siedemnastu lat znany jako totalny i niezniszczalny hit Tubusa - Tarę'? Na czym polega różnica miedzy tymi modelami?

no i wiecie o co chodziło Robbowi?
Cytat: "robb"

Cytat: "Mateusz"
   
Czy sakwę back roller można wozić z przodu?


jak najbardziej tylko nie na lowrider'ze bo sie za bardzo wyginaja

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
SURLY Long Haul Trucker
« 21 Cze 2010, 16:42 »
Ja kupiłem, bo arkadoo sprzedawał swój używany. Serio. Nie zastanawiałem się zbytnio. Przeczytałem, że ma uniwersalne mocowanie pasujące do wielu widelców, tzn. że będę mógł go przyczepić do każdego roweru ze sztywnym widelcem (26, 28"; z otworami lub bez) i już.
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline Mężczyzna arkadoo

  • Wiadomości: 2767
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 22.11.2006
    • http://www.rower.fan.pl
SURLY Long Haul Trucker
« 21 Cze 2010, 18:01 »
Cytat: "vagabond"

no i wiecie o co chodziło Robbowi?


Obstawiam, że szyna (i sama sakwa) w tylnych sakwach jest zbyt długa w stosunku do szerokości low-ridera i sakwa wygina się.
Watch out where the huskies go,
And don't you eat that yellow snow

Offline Mężczyzna matwest

  • Wiadomości: 70
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.07.2010
SURLY Long Haul Trucker
« 21 Lip 2010, 21:25 »
cinek88 Rowerek trochę już chyba przejechał ,więc ciekaw jestem jak Ci się spisują te korby ze zintegrowaną osią na wyprawach?

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
SURLY Long Haul Trucker
« 22 Lip 2010, 08:34 »
Ten rower przejechał dopiero około 1500km (w tym roku wybieram się na trekking z plecakiem i skupiam się raczej na chodzeniu niż jeżdżeniu :-) ).
Z w miarę ciężkimi sakwami przejechał  niecałe 200km. Nic obiektywnego nie mogę powiedzieć o korbach. Po prostu się kręcą.

Na korbach tego typu dużo przejechał aard, zdaje się że po kilkunastu tysiącach musiał wymienić łożyska.

Natomiast cieszy stabilność konstrukcji (również po załadowaniu). Mój poprzedni rower nie pozwalał na swobodną jazdę bez trzymanki, a ten prowadzi się się jak po sznurku. Pozwala jechać z górki, balansując tylko ciałem, można puścić kierownicę i jechać tak całymi minutami, pokonując po drodze zakręty!
Można wstać i depnąć pod górę i tył się "nie majta", a rama sztywno trzyma korby.
Pewnie każdy porządny rower tak ma, ale dla mnie po przesiadce różnica jest wyraźnie odczuwalna.
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline Mężczyzna matwest

  • Wiadomości: 70
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.07.2010
SURLY Long Haul Trucker
« 22 Lip 2010, 15:13 »
Cytat: "cinek88"

Na korbach tego typu dużo przejechał aard, zdaje się że po kilkunastu tysiącach musiał wymienić łożyska.

Ze względu na specyficzną budowę - łożyska na zewnątrz - jakoś nie mam przekonania do tego systemu. Aard też pytałem, ale zdaje się jest aktualnie na jakiejś wyprawie. Czytałem opinie, że wjechanie w większy piasek lub zostawienie roweru "outdoor" powoduje już trzaski w łożyskach, bo są mizernej jakości. Ale to temat na osobny wątek :)

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
SURLY Long Haul Trucker
« 22 Lip 2010, 23:23 »
problemem w systemie z zewnętrznymi łożyskami jest PONOĆ to, że po dłuższej eksploatacji (w terenie) ze wg na brak jakichkolwiek przekładek oś/łożysko wycierana jest ta pierwsza A że jest zintegrowana to cały suport można sobie w takim wypadku w kosz wsadzić

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
SURLY Long Haul Trucker
« 23 Lip 2010, 07:29 »
Cytat: "skolioza"
A że jest zintegrowana to cały suport można sobie w takim wypadku w kosz wsadzić

Masz na myśli, że cała korba jest do wywalenia?
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
SURLY Long Haul Trucker
« 23 Lip 2010, 08:15 »
no tak - prawą korbę masz na stałe połączoną z osią tak?

na osi pracują łożyska Więc jeśli łożyska w owej osi wyżłobią wgłębienia to nie jesteś w stanie zmienić samego środka
Podobno do którejś z korb (XT? ale nie jestem pewien) dodawane są plastikowe przekładki zabezpieczające przed wycieraniem Niektóre "sfaniaki" ze sklepów i serwisów sprzedają same te podkładki i robią dodatkowy biznes  :roll:

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
SURLY Long Haul Trucker
« 3 Sie 2010, 22:00 »
Ostatnio znów mi coś "cyka" w suporcie i to po byle 5 czy 6 kkm :/ Ale możliwe, że to w pedale, bo PD-A520 to wyraźnie nie był hitowy zakup.

Natomiast wybór tubusa ergo wziął się stąd, że był w dobrej cenie w globtroter.de, kiedy sprowadzałem sakwy. Nawet nie pamiętam, czy rozważałem Tarę - wiedziałem, że ma być Tubus i wziąłem, co było :)

Zaś opisywane powyżej przez Cinka zalety ramy Surly w pełni potwierdzam. Dodam tylko, że konstrukcja jest szczególnie stabilna po załadowaniu, o czym przekonałem się w Dolomitach :)
http://aard.bikestats.pl/index.php?did=341265
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum