Wider tyres run at the same pressure as narrower offerings will deform less as you ride, meaning less energy is needed to return them to their shape. Wider tyres also have a smaller contact patch with the road, and these factors combine to mean that rolling resistance is therefore lower in the wider tyre. (In the picture the tyre on the left is 23mm, while the one on the right is 28mm)
(In the picture the tyre on the left is 23mm, while the one on the right is 28mm)
Cytuj(In the picture the tyre on the left is 23mm, while the one on the right is 28mm)
Z lewej 23mm po prawej 28mm. Widać różnice szerokości pomiędzy poziomymi przerywanymi liniami u góry obrazka.
Aaa, bo to jest ślad na asfalcie widziany z góry, a nie przekrój opony.
Czy znajdzie się jakaś dobra dusza i przeczyta jakie pytanie zadałem na początku tego wątku?
Czyżby na tych samych, na których ja teraz jeżdżę?
Ja raczej potwierdzę spostrzeżenia Alka - na mokrym asfalcie w porównaniu z wersją drutową to niebo a ziemia (na korzyść zwijanych oczywiście).