Finalnie udało się! Patent z montażem bagażnika podpatrzyłem u Jacka z United Cyclists w jego level B8...
Rower świetny a do tego jaki odważny właściciel, który niezrażony opiniami doświadczonych użytkowników (w tym również Księgowego - dealera Krossa) sprawdzić chce empirycznie wytrzymałość tylnego trójkąta w rowerze, który został stworzony do ścigania. Brawo.
Osobiście (chyba trochę bardziej asekuracyjny jestem) stawiałbym (jeżeli rzeczywiście to ten jeden i jedyny jawi się jako rower wyprawowy) na przednie sakwy (w sieci mnogość rozwiązań instalacji bagażnika na amortyzatorze) a tył obciążyłbym podsiodłówką.
Gdyby jednak (niezależnie od rozsądku i fizycznych ograniczeń zastosowanego materiału i konstrukcji) sen z powiek spędzałby mi tylny bagażnik (i inaczej moje życie byłoby szare i jałowe) to jako ostateczną ostateczność zastosowałbym (pewnie zleciłbym to na miejscu jakiemuś ślusarzowi) tak zmodyfikowaną tylną oś 12mm:
https://robertaxleproject.com/shop/12x148-1-75-mm-thread-for-yoke-mount-trailer/ i na tak zmodyfikowaną oś zastosowałbym adapter (lub samoróbkę) Tubusa (który kilka postów wcześniej rozważałeś - oczywiście bez QR).
O użyciu przyczepki nawet nie wspomnę mimo, że w tego typu rowerze wydaje się to najbezpieczniejszą opcją.
Tym samym życzę długich i bezproblemowych wypraw (bez cienia sarkazmu) ponownie doceniając odwagę.