Autor Wątek: Touring vs AWOL  (Przeczytany 7811 razy)

Offline Mężczyzna Viracocha

  • Wiadomości: 527
  • Miasto: Piemont
  • Na forum od: 11.04.2007
Odp: Touring vs AWOL
« 1 Mar 2017, 09:51 »
XL
Trochę mi się nie chce sprawdzać, czy aby nie jest dostępny tylko wirtualnie, bo cena jest o 300 Euro wyższa od tej, którą wczoraj wytargowałem w sklepie za ten sam model. Jeśli się zdecyduję, to będę musiał na nowy rower i tak czekać do kwietnia, kupując go u oficjalnego przedstawiciela Speca. Sytuacja wyglądała podobnie na początku stycznia. Rower można "kupić" - odbiór w kwietniu.
Wcześniej byłem już praktycznie zdecydowany na frameset AWOLa, ale właśnie prawie wszędzie był dostępny jedynie na stronie. W jedynym sklepie, w którym rzeczywiście mogłem go kupić od ręki, wchodził w grę tylko odbiór osobisty. Sklep w okolicach Monachium, jeśli dobrze pamiętam. Tak to jest z dostępnością AWOLa.

Offline Mężczyzna Viracocha

  • Wiadomości: 527
  • Miasto: Piemont
  • Na forum od: 11.04.2007
Odp: Touring vs AWOL
« 1 Mar 2017, 10:04 »
Nie rozumiem skąd ten problem z dostępnością Awola, rower raczej popularny a Sequoia to troszkę inny target. Dziwna polityka Speca...
Sequoię mógłbym rozważać "na poważnie", ale przy tej cenie musiałoby wszystko mi idealnie pasować, łącznie z kolorem...

A nikt nie jeździ na tym Cannondalu? Opinii i filmów o AWOLu w necie można znaleźć całą masę, natomiast o Touringu tyle co kot napłakał. Tak w ogóle, to na tego Cannondala trafiłem przypadkiem. Po prostu był w sklepie, do którego przyjechałem po coś zupełnie innego i kłopot gotowy ;).
« Ostatnia zmiana: 1 Mar 2017, 10:25 Viracocha »

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Touring vs AWOL
« 1 Mar 2017, 10:10 »
/.../ Tak to jest z dostępnością AWOLa.

I przynajmniej Sequoi przynajmniej w Niemczech - jak czytam o kol. Niemców.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Touring vs AWOL
« 1 Mar 2017, 10:14 »
Cytuj
Jakby wziąć dwa widelce o identycznym desing i różnych materiałach

Obawiam się że nie istnieją takie ;) Grubość ścianek, długość, profile, konkretny stop, itp - to  wszystko decyduje o tym jak widelec pracuje.

Założe się natomiast że dałoby się skonstruować dwa identycznie pracujące widelce z różnych materiałów. Tylko po co się w to bawić ;)

Offline Mężczyzna Viracocha

  • Wiadomości: 527
  • Miasto: Piemont
  • Na forum od: 11.04.2007
Odp: Touring vs AWOL
« 1 Mar 2017, 16:08 »
/.../ Tak to jest z dostępnością AWOLa.

I przynajmniej Sequoi przynajmniej w Niemczech - jak czytam o kol. Niemców.
Z Niemcami o stali rozmawiasz? Mam nadzieję, że za wiedzą i przyzwoleniem P. Ministra... ;).

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Touring vs AWOL
« 1 Mar 2017, 16:49 »

Czytałem wątek rowerowicza, który Sequoię dostać miał na Boże N. Tuż przed, sztywny termin dostawy przesunięto o miesiąc. Za miesiąc o miesiąc. Za miesiąc znowu. (W międzyczasie pilnie szukał odp. alternatyw.)

'Kiś harcerz 1 szt. na 2gim końcu DE w sklepie wyfilował; szybki zakup. Radości nie było końca.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Viracocha

  • Wiadomości: 527
  • Miasto: Piemont
  • Na forum od: 11.04.2007
Odp: Touring vs AWOL
« 1 Mar 2017, 16:58 »
Spec potrafi uszczęśliwiać ludzi... ;D

Mariobiker

  • Gość
Odp: Touring vs AWOL
« 1 Mar 2017, 16:58 »

Offline Mężczyzna Viracocha

  • Wiadomości: 527
  • Miasto: Piemont
  • Na forum od: 11.04.2007
Odp: Touring vs AWOL
« 1 Mar 2017, 17:02 »
Jak ktoś był by zainteresowany  :icon_arrow:
https://www.metrobikes.pl/pl/p/Specialized-AWOL-Elite/25140
Jest tylko rozmiar L. Pisałem parę dni temu do tego sklepu. W sumie niezła okazja, jeśli komuś nie przeszkadza kolor.

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: Touring vs AWOL
« 1 Mar 2017, 17:46 »
Czerwony byłby szybszy. A biały? Jeśli ktoś lubi mieć czysty rower, to rzeczywiście oszaleć można ;)

Offline Mężczyzna stamper

  • Wiadomości: 147
  • Miasto: Roztocze/Kraków
  • Na forum od: 22.02.2011
    • http://www.bikestats.pl/rowerzysta/stamper
Odp: Touring vs AWOL
« 1 Mar 2017, 18:43 »
Ja na sztywnym alu zrobiłem ponad 130 tyś km, z czego jakieś 80 tyś na kurierce po dziurawym Krakowie a 50 tyś z sakwami i na różnych krótszych i dłuższych jednodniowych wycieczkach. Miałem też kilka chromo i również uważam, że ważniejszy jest tu dobór opon. Sztywne alu miałem z kilku rowerów Stevensa i jeden w Meridzie i naprawdę nigdy nie czułem, żeby mi się coś uginało. Na alu jeździłem zarówno na v-kach jak i tarczówkach. Na chromo używałem magur szczękowych, canti i starych szosowych. Dobrych kilkadziesiąt tyś też na takich widłach natrzepałem. Uważam, że po tym jak kiedyś producenci odeszli od ram CrMo tak teraz, gdy od kilku lat ponownie stały się one modne są one trochę przeceniane. To jednak tylko moja subiektywna opinia.
Z nikim się nie ścigam, no może czasem sam ze sobą...


Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Touring vs AWOL
« 1 Mar 2017, 19:45 »
... W sumie niezła okazja, jeśli komuś nie przeszkadza kolor.
Przy takiej różnicy w cenie, to bym się chyba pogodził z każdym kolorem.
Poza tym, skoro da się zmienić kolor samochodu z użyciem folii, to pewnie i z rowerem by się udało. Można co miesiąc sobie strzelać nowy kolorek :) a ori lakier będzie wciąż jak nowy.

Offline Mężczyzna Viracocha

  • Wiadomości: 527
  • Miasto: Piemont
  • Na forum od: 11.04.2007
Odp: Touring vs AWOL
« 1 Mar 2017, 20:33 »
... W sumie niezła okazja, jeśli komuś nie przeszkadza kolor.
Przy takiej różnicy w cenie, to bym się chyba pogodził z każdym kolorem.
Poza tym, skoro da się zmienić kolor samochodu z użyciem folii, to pewnie i z rowerem by się udało. Można co miesiąc sobie strzelać nowy kolorek :) a ori lakier będzie wciąż jak nowy.

Ja się białasów nie boję, bo jednego już mam, ale tutaj problem tkwił w wielkości ramy.
A tak na marginesie, to cannondalowy zielony od dawna mnie jara :).
« Ostatnia zmiana: 1 Mar 2017, 21:31 Viracocha »

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Touring vs AWOL
« 2 Mar 2017, 12:49 »
Odnośnie mitów...
Polecam Sheldona http://www.sheldonbrown.com/frame-materials.html#ringing

Cytuj
Where Comfort Comes From
If you're looking for a comfortable ride, it is a mistake to focus on the particular material used to build the frame. There are differences in comfort among different bikes, but they are mainly caused by:

    Tire choice. Wider, softer tires make more difference to ride comfort than anything to do with the frame. Unfortunately, many newer sport bikes are poorly designed when it comes to tire clearance. For the last decade or more there has been a fad to build frames with very tight tire clearance, although there is no performance advantage whatsoever to such a design. Such bikes cannot accept anything but super skinny tires, and, as a result, there's no way they can ever be really comfortable. See my Article on Tires.
    Saddle choice. See my Article on Saddles.
    Frame geometry. Generally, frames with longer chainstays, and less vertical seat-tube and head-tube angles are more comfortable. This doesn't make them any slower, but may reduce maneuverability (also known as twitchiness.)
    Rider positioning and technique in riding over bumps. See my Article on Pain and Cycling

    Suspension, if the bicycle has it. A sprung saddle or suspension seatpost also can make a big difference.

Also, don't be obsessed with weight. The pound or so of difference between a cutting-edge ultralight frame and a well-constructed, heavier one (generally a steel frame) is important to a racer climbing a mountain pass but makes little difference to a bicycle tourist -- especially not when carrying a touring load. The heavier frame may actually be more comfortable, because it increases the ratio of sprung to unsprung weight, and because it also is stiffer. A steel frame with plain-gauge tubing may actually be preferable for touring, compared with an equally-strong frame with butted tubing, because of the greater torsional stiffness and reduced tendency toward speed wobble when carrying a load.

Osobiście preferuję stal, wynika to z mojego bagażu doświadczeń z pękającymi zmęczeniowo ramami aluminiowymi - doświadczyłem 3x.
W stali spodziewam się, że prędzej przerdzewieje na wylot niż się umęczy.
Mimo wszystko posiadam MTB 29" HT na aluminiowej ramie, jednak jest to sprzęt używany okazyjnie to zabawy w terenie, więc za szybko to aluminium się nie umęczy, w przypadku intensywnie eksploatowanego samuraja, stal jest tu świadomym wyborem.

Ponad walory użytkowe, cenię stalowe konstrukcje gdyż są smukłe, klasyczne i bardziej do mnie trafiają na gruncie estetyki niż wymyślne hydroformowane konstrukcje aluminiowe.

Odnośnie komfortu to zdecydowanie komfort = niższe ciśnienie w gumach.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna stamper

  • Wiadomości: 147
  • Miasto: Roztocze/Kraków
  • Na forum od: 22.02.2011
    • http://www.bikestats.pl/rowerzysta/stamper
Odp: Touring vs AWOL
« 2 Mar 2017, 16:26 »
Ja z bagażem zrobiłem około 50 tyś km, jeździli też ze mną różni ludzie, 90% ich rowerów to były alu. Na stalówkach jechało ze mną 2 kolegów, jeden do Rumunii, drugi był ze mną w Czechach. I właśnie podczas wypadu do Czech jego Univega CrMo pękła, był to jedyny przypadek gdy ktoś z moich znajomych miał taki problem na trasie. Rower udało się pospawać już po spacerku zaledwie kilometrowym i to uważam za największy plus takich ram. Pierwszy lepszy chłop na czeskiej wsi tak pospawał tę ramę, że kilka tygodni później, ten sam kolega śmigał ze mną na tym rowerze po Krymie. Ja nic nie mam do stalowych ram, sam uważam, że cienkie rurki ładniej się prezentują. Zresztą gdybym trafił odpowiednią, trekingową ramę w moim rozmiarze pod tarcze to chętnie bym ją przygarnął. Na v-kach nie chce mi się już jeździć i z tego powodu będę sprzedawał nawet swoją stalówkę w najbliższych dniach.

Przypadek łamania ram aluminiowych miałem za to w pracy, mój kolega który jeździł kiedyś ze mną w pizzerii złamał 5 takich ram, ale on sam ważył ponad 140kg (ma 2 metry wzrostu) plus żarcie i rowery którymi jeździł to było dodatkowe 20kg. Stal również mogłaby się pod jego masą rozlecieć.
Z nikim się nie ścigam, no może czasem sam ze sobą...


Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum