Autor Wątek: Touring vs AWOL  (Przeczytany 7814 razy)

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: Touring vs AWOL
« 8 Mar 2017, 12:25 »
Cierpliwi też będą nagrodzeni. To raczej rama na lata, więc za dwa sezony pojawią się na aukcjach używki od tych, którym zużył się napęd, więc pora wymienić rower :)

Offline Mężczyzna przemo3642

  • Wiadomości: 239
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 12.12.2012
Odp: Touring vs AWOL
« 8 Mar 2017, 21:16 »
Nawiązując do dyskusji o sprężystości/właściwościach amortyzacyjnych poszczególnym materiałów i rozwiązań konstrukcyjnych, to ciekawi mnie, jak się sprawdza system IsoSpeed Treka. Wprawdzie Trek Domane jest trochę z innej bajki, niż rowery, o których tu jest dyskusja, ale samo rozwiązanie (jeśli faktycznie działa tak, jak je reklamują) mogłoby się sprawdzić doskonale też w gravelach/wyprawówkach.

Offline Mężczyzna Viracocha

  • Wiadomości: 527
  • Miasto: Piemont
  • Na forum od: 11.04.2007
Odp: Touring vs AWOL
« 8 Mar 2017, 21:46 »
Generalnie użytkownicy raczej zachwalają, ale niektórzy narzekają, że "pływa", czyli podobnie jak tutaj :D. Dla mnie AWOL/Touring są bardziej uniwersalne przede wszystkim ze względu na łagodniejszą geometrię, możliwość założenia szerszych opon i bagażników.
Rozważałem dość poważnie Treka Domane i FX-a, w którym też występuje system IsoSpeed. Domane może i bym nawet kupił, ale jako trzeci rower (obok crossa i górala), a ja jednak wolałbym zostać przy dwóch, zastępując crossa. Z podobnych przyczyn odpadł Spec Diverge, który też zresztą ma jakiś system amortyzacji.
« Ostatnia zmiana: 8 Mar 2017, 22:18 Viracocha »

Offline Mężczyzna Turysta

  • Wiadomości: 5719
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 15.06.2011
Odp: Touring vs AWOL
« 9 Mar 2017, 09:39 »
Dyskusję o łańcuchu i niezużywających się kasetach wydzieliłem i przeniosłem do łańcuchowych herezji.

Offline Mężczyzna przemo3642

  • Wiadomości: 239
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 12.12.2012
Odp: Touring vs AWOL
« 9 Mar 2017, 21:05 »
Generalnie użytkownicy raczej zachwalają, ale niektórzy narzekają, że "pływa", czyli podobnie jak tutaj :D. Dla mnie AWOL/Touring są bardziej uniwersalne przede wszystkim ze względu na łagodniejszą geometrię, możliwość założenia szerszych opon i bagażników.
Rozważałem dość poważnie Treka Domane i FX-a, w którym też występuje system IsoSpeed. Domane może i bym nawet kupił, ale jako trzeci rower (obok crossa i górala), a ja jednak wolałbym zostać przy dwóch, zastępując crossa. Z podobnych przyczyn odpadł Spec Diverge, który też zresztą ma jakiś system amortyzacji.

Byłem ostatnio w sklepie rowerowym po podsiodłówkę, a że sprzedają w nim także Treki, to przy okazji chwilę porozmawiałem o rowerach. Podobno Trek przeprojektował ramy w Domane na 2017, tak, że w wersji z tarczami można swobodnie śmigać na oponach 35mm z bieżnikiem. Od bidy ponoć wejdzie też 38, ale praktycznie na styk ("włoski" opony będą ocierać o widełki). Niestety zmiany dotyczą ram  dla wysokich modeli, czyli mówimy tu o rowerach za 15k+.  Z tego, co wiem, Domane ma "zamaskowane" otwory montażowe na błotniki. Może korzystając z nich dałoby się zamontować też bagażnik (choć gdybym miał taki rower, to raczej bym się na to nie odważył).

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Touring vs AWOL
« 10 Mar 2017, 08:19 »
Trek ma całkiem sensowny wybór rowerów turystycznych: 520, 720, 920, przy których nie trzeba kombinować z montażem bagażników.

Offline Mężczyzna Gerwazy

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 396
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 13.10.2016
Odp: Touring vs AWOL
« 10 Mar 2017, 09:55 »
Generalnie użytkownicy raczej zachwalają, ale niektórzy narzekają, że "pływa", czyli podobnie jak tutaj :D. Dla mnie AWOL/Touring są bardziej uniwersalne przede wszystkim ze względu na łagodniejszą geometrię, możliwość założenia szerszych opon i bagażników.
Rozważałem dość poważnie Treka Domane i FX-a, w którym też występuje system IsoSpeed. Domane może i bym nawet kupił, ale jako trzeci rower (obok crossa i górala), a ja jednak wolałbym zostać przy dwóch, zastępując crossa. Z podobnych przyczyn odpadł Spec Diverge, który też zresztą ma jakiś system amortyzacji.

Witam,
Pozwolę sobie na zamieszczenie mojej opinii (będzie to pierwsza na tym forum – do tej pory byłem pasywnym użytkownikiem) bo przechodziłem przez to samo co Ty ...finalnie skończyłem z Diverge (ale to już opowieść na inny wątek) – a ostateczny bój w moim przypadku nie dotyczył Awola a toczył się już pomiędzy Sekwoją a Diverge (Sekwoja przegrała przede wszystkim przez napęd 1x11, który dla mnie był nie do zaakceptowania a ewentualny upgrade byłby drogi).
Gdybym miał (bez zbędnych uzasadnień) wybrać rower tylko z tych dwóch zaproponowanych przez Ciebie to wybrałbym cannondale'a (przy założeniu, ze nie będzie to jedyny posiadany rower) - ma lepszy osprzęt i bagażnik tubusa  (tak zauważyłem, że jest też niestety trochę droższy) zaznaczam jednak, iż w całości wątku brakuje mi jednak jednego (co w moim przypadku okazało się przełomowe i doprowadziło do finału poszukiwań) - do czego ma Ci służyć ten rower?
Jak zaznaczasz, zostajesz przy góralu (czyli na "totalne bezdroża" masz rower) - tym samym nowy nabytek (jak zakładam) nie będzie zmuszany do prób przejazdu single track'ów a raczej turystyki i/lub dojazdów do pracy. Czy będziesz go bardzo obciążał (komplet sakw, torba na bagażnik itp.) czy raczej będziesz wybierał się na weekendowe wypady i tym samym ostatnio modny bikepacking to coś czego szukasz, czy możliwość założenia opon o szerokości przekraczającej 2” jest konieczne a może opona w rozmiarach 35-45 będzie wystarczająca. Zastanawiasz się nad wygodą versus sztywnością konstrukcji – w tych dwóch rowerach (w moim odczuciu – siedziałem na obydwu) większy wpływ na komfort będzie miało ciśnienie w oponach i ewentualna zmiana siodła (Brooks na sprężynach zniweluje każde ograniczenia materiałowe ramy  ;)) a przedni widelec – cudów nie oczekuj od żadnej konstrukcji.   
Reasumując gdybym miał mieć tylko jeden rower - to (z zaproponowanych przez Ciebie) brałbym Awol’a (chociaz ja osobiście rozważałbym opcje framesetu - m.in. z uwagi na genialną sztycę - a resztę dobierałbym bym sam według potrzeb. Rama speca dopuszcza wszelkie wariacje z paskiem Gates'a włącznie - pod tym względem Awol konkuruje jedynie z kilkoma firmami) przy czym jest to opcja znacznie przekraczająca budżet w którym się poruszamy w tym wątku)
- zostawiam sobie rower górski - biorę cannondale'a (do tego jak piszesz masz go na miejscu) i cieszę się jazdą.




Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Touring vs AWOL
« 10 Mar 2017, 09:58 »
Podpisuję się pod tym co napisał kolega Gerwazy :-)

Offline Mężczyzna Viracocha

  • Wiadomości: 527
  • Miasto: Piemont
  • Na forum od: 11.04.2007
Odp: Touring vs AWOL
« 10 Mar 2017, 10:04 »
Trek ma całkiem sensowny wybór rowerów turystycznych: 520, 720, 920, przy których nie trzeba kombinować z montażem bagażników.
Chyba nie sądzisz, że oglądałem Domane, a nie wiedziałem o istnieniu adventure bików od Treka :P. 920 oglądałem w sklepie w zeszłym roku (w innym kolorze). Rower na pierwszy rzut oka wyglądał jak marzenie, jest jedno ale (oprócz ceny) - bar endy. Rozwiązania tego nie pojmuję, uważam za swego rodzaju ślepą uliczkę w ewolucji osprzętu rowerowego. Mam nadzieję, że szybko "wyginie", żeby nie psuć już dłużej rowerów prawie idealnych ;).
520 - jak wyżej, z tym, że już dalej od ideału.
Z Trekiem jestem dość na bieżąco, bo niestety bywam w jego sklepie częściej, niż bym tego chciał, reklamując nowy rower żony.

Offline Mężczyzna Viracocha

  • Wiadomości: 527
  • Miasto: Piemont
  • Na forum od: 11.04.2007
Odp: Touring vs AWOL
« 10 Mar 2017, 10:37 »
Gerwazy dobrze, że sobie "pozwoliłeś", bo wyszedł Ci fajny wpis. Dzięki :). Niestety, w przypadku, AWOLa, sama decyzja to, na tę chwilę, za mało. Kiedy wreszcie przetrawiłem cenę framesetu i się na niego zdecydowałem (też brałem pod uwagę chyba najlepszą na rynku sztycę pod długie dystanse), to nie mogłem go już nigdzie dostać. Kiedy przetrawiłem osprzęt i zdecydowałem się na rower, jest podobnie, ale jeszcze nie zapeszajmy...;). Po dwóch takich decyzjach, ciężko będzie przejść do planu C ;).
Świadomie nie pisałem do czego dokładnie ma mi służyć ten rower, żeby niepotrzebnie nie wdawać się w dyskusje dlaczego pewnych rozwiązań absolutnie nie akceptuję (np. barendy lub napęd 1x). Zaproponowałem dwa modele, które, po wielu przemyśleniach, uważam za najbliższe tego, czego mi trzeba.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Touring vs AWOL
« 10 Mar 2017, 11:26 »

Mi scusi, na czym ma polegać "najlepsza'ość na rynku sztycy pod długie dystanse" AWOLa?

Pozdrawiam, Sceptyk
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna poziom

  • Wiadomości: 848
  • Miasto: ELW
  • Na forum od: 11.12.2016
Odp: Touring vs AWOL
« 10 Mar 2017, 11:56 »
Chyba nie sądzisz, że oglądałem Domane, a nie wiedziałem o istnieniu adventure bików od Treka :P. 920 oglądałem w sklepie w zeszłym roku (w innym kolorze). Rower na pierwszy rzut oka wyglądał jak marzenie, jest jedno ale (oprócz ceny) - bar endy. Rozwiązania tego nie pojmuję, uważam za swego rodzaju ślepą uliczkę w ewolucji osprzętu rowerowego. Mam nadzieję, że szybko "wyginie", żeby nie psuć już dłużej rowerów prawie idealnych ;).
520 - jak wyżej, z tym, że już dalej od ideału.
Z Trekiem jestem dość na bieżąco, bo niestety bywam w jego sklepie częściej, niż bym tego chciał, reklamując nowy rower żony.

A ja mam z Trek'ami bardzo dobre doświadczenia :). Mam (obecnie sprzedaję) szose Trek'a i miałem dłuuugo MTB.
Co do serii adventure, mam identyczne przemyślenia odnośnie bar end'ów. Nie kumam tego systemu w ogóle. Ale 720 ich nie ma, ma zwykłe klamkomanetki.
"Never argue with idiots"

Offline Mężczyzna Gerwazy

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 396
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 13.10.2016
Odp: Touring vs AWOL
« 10 Mar 2017, 13:02 »

Mi scusi, na czym ma polegać "najlepsza'ość na rynku sztycy pod długie dystanse" AWOLa?

Pozdrawiam, Sceptyk

czy ona jest najlepsza tego nie wiem, mogę jedynie potwierdzić (jako jej użytkownik), że wbudowany elastomer dobrze tłumi drgania co odczuwalnie przekłada się (odciąża przede wszystkim odcinek lędźwiowy kręgosłupa) na komfort jazdy, który w moim odczuciu jest jedną z podstawowych kwestii w trakcie pokonywania długich dystansów.

Offline Mężczyzna Viracocha

  • Wiadomości: 527
  • Miasto: Piemont
  • Na forum od: 11.04.2007
Odp: Touring vs AWOL
« 10 Mar 2017, 13:44 »

Mi scusi, na czym ma polegać "najlepsza'ość na rynku sztycy pod długie dystanse" AWOLa?

Pozdrawiam, Sceptyk
Ma si figuri! Samej sztycy nie posiadałem, ale uwierzyłem świadectwu tych, co mieli i używali ;).
Muszę doprecyzować, że to chodzi o sztycę CG-R, do AWOLa dostępną jedynie we framesecie (czyli niedostępną), nie w gotowych rowerach, a stosowaną również w innych modelach Speca (Roubaix, Diverge, Sequoia).

Pozdrawiam, Ufny Teoretyk


A ja mam z Trek'ami bardzo dobre doświadczenia :). Mam (obecnie sprzedaję) szose Trek'a i miałem dłuuugo MTB.
Co do serii adventure, mam identyczne przemyślenia odnośnie bar end'ów. Nie kumam tego systemu w ogóle. Ale 720 ich nie ma, ma zwykłe klamkomanetki.
Z 720 była taka dziwna historia, że nagle zniknął ze strony Treka. Myślałem nawet, że w roku 2017 nie będzie dostępny, ale nieco później jednak znów się pojawił. Nie interesowałem się nim jakoś bardzo mocno, bo akurat pokryło się to z nie-do końca-zadowoleniem z roweru żony i sposobu podejścia do problemu przez przedstawiciela Treka.

EDIT (news):
Byłem dziś znów w Treku z rowerem żony, przy okazji spytałem o 720. W tym roku nie ma go w ofercie. Są tylko pozostałości z zeszłego roku, w postaci framesetów, ale już nie wszystkie rozmiary. Nie wiem, czy tak jest w całej Europie, ale chyba tak, bo na stronach Treka w kategorii adventure widnieją tylko 520 i 920.
« Ostatnia zmiana: 10 Mar 2017, 22:30 Viracocha »

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Touring vs AWOL
« 10 Mar 2017, 14:17 »
czy ona jest najlepsza tego nie wiem, /....

Dziękuję.

Ok., może być istotne.

/.../
Pozdrawiam, Ufny Teoretyk

Grazie.

Ok., może być istotne.






tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum