Autor Wątek: Dziwne życie piasty Novatec F062SB  (Przeczytany 3238 razy)

Offline pagin

  • Wiadomości: 72
  • Miasto: Reda
  • Na forum od: 06.10.2008
Dziwne życie piasty Novatec F062SB
« 1 Mar 2017, 16:12 »
Witam,
W tylnym kole trekking-a mam piastę Novatec F062SB. Piasta serwisowana w serwisie. Serwisowana, tzn rozłożona, łożyska sprawdzone, smar i oliwa uzupełnione jeśli brakowało. Piasta serwisowana przed wyjazdami. Mimo tego podczas dwóch długich wyjazdów miałem problemy z ta piastą. Na każdym z tych wyjazdów po przejechaniu ok 1000-1500 km piasta zaczynała zaciągać łańcuch. Podczas jazdy czy prowadzenia roweru, w sytuacji gdy zębatki na piaście nie kręciły się piasta jakby blokowała się na chwilę, zaciągała łańcuch i poszczała. Gdy kręciłem pedałami zjawisko nie występowało. Z czasem objawy nasilały się pod względem siły zaciągania i częstotliwości występowania. Doszło do tego że podczas jazdy z góry musiałem hamować rower i kręcić pedałami by to zjawisko nie występowało. Po pierwszym wyjeździe myślałem że bębenek kończy swój żywot. Kupiłem nowy bębenek i wymieniłem w serwisie. Ale podczas kolejnego wyjazdu na problem wystąpił także na nowym bębenku
Pytanie: co jest nie tak z piastą lub z jej serwisowaniem? W sieci znalazłem informacje o zbyt rzadkim oleju użytym do smarowania zapadek. Olej spływa, zapadki robią się suche i piasta zaciąga łańcuch. Czy ktoś miał podobne przypadki?
Wojtek

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
W tym bębenku praktycznie nic się nie smaruje. Jak dałeś gęsty smar to pewnie skleja zapadki.

Offline pagin

  • Wiadomości: 72
  • Miasto: Reda
  • Na forum od: 06.10.2008
W tym bębenku praktycznie nic się nie smaruje. Jak dałeś gęsty smar to pewnie skleja zapadki.
Piastę robił serwis. Mówili że dali oliwkę. Słychać stukot zapadek, wiec myślę, że nie ma tam smaru, który by je sklejał

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Jak się skleją zapadki, to w tych piastach nie łapie bębenek.
Nie buja ci się przypadkiem koło na boki?

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Niedawno sam robiłem serwis 042sb, ten sam bębenek. Wytarlem stary smar, dałem odrobinę nowego złożyłem i tyle. 10 minut roboty. Nie bardzo wiem co tam można zepsuć.
W starszych bębenkach podobno sprężyna trzymająca zapadki przesuwała się i zapadki mogły wypaść. Aktualnie jest to poprawione i pierścień jest zablokowany śrubka (widać otwór na foto) albo przetłoczeniem. Zdjęcie ze sklepu sprzedającego Novatec.

Offline pagin

  • Wiadomości: 72
  • Miasto: Reda
  • Na forum od: 06.10.2008
Jak się skleją zapadki, to w tych piastach nie łapie bębenek.
Nie buja ci się przypadkiem koło na boki?
Czy oliwa może skleić zapadki?
Nie, koło nie buja się. Domyślam się, że pytanie związane jest łożyskami. Łożyska były wymieniane

Offline pagin

  • Wiadomości: 72
  • Miasto: Reda
  • Na forum od: 06.10.2008
Niedawno sam robiłem serwis 042sb, ten sam bębenek. Wytarlem stary smar, dałem odrobinę nowego złożyłem i tyle. 10 minut roboty. Nie bardzo wiem co tam można zepsuć.
W starszych bębenkach podobno sprężyna trzymająca zapadki przesuwała się i zapadki mogły wypaść. Aktualnie jest to poprawione i pierścień jest zablokowany śrubka (widać otwór na foto) albo przetłoczeniem. Zdjęcie ze sklepu sprzedającego Novatec.


Dałeś smar na zapadkach, tak jak widać na zdjęciu? Jaki? Nie smarować oliwą maszynową?

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
To co miałem pod ręką. Wymieszałem gęsty smar z oliwka do łańcucha (zielony finish line) i po oczyszczaniu dałem tak jak fabrycznie pod zapadki.

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Miałem podobne objawy - padło łożysko od strony napędu.

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
To samo Global na ostatniej wyprawie, miał ostre koło.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Alternatywnie, masz za głęboko osadzony bębenek i kaseta zahacza o szprychy, stąd ostre koło.

My home is where my bike is.

Offline pagin

  • Wiadomości: 72
  • Miasto: Reda
  • Na forum od: 06.10.2008
Miałem podobne objawy - padło łożysko od strony napędu.
Jakie to byly objawy?

Offline pagin

  • Wiadomości: 72
  • Miasto: Reda
  • Na forum od: 06.10.2008
Alternatywnie, masz za głęboko osadzony bębenek i kaseta zahacza o szprychy, stąd ostre koło.
Kaseta nie haczy o szprychy

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10710
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Skoro już doszliśmy do łożysk i Novateca to zrobię swój offtop.

Podrzuci ktoś link z danymi łożysk do Novateca?
Konkretnie 802SB i 751SB.
Slabo mi coś idzie szukanie.

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Pierwsza 6000 i 6200, druga - 6000.

Objawy: zablokowane sprzęgło i zaciąganie łańcucha. I luz na kole. Z zablokowanym bębenkiem męczyłem się kilka dni w ubiegłym roku.W górach - rewelacja!

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum