Witam wszystkich sakwiarzy i sakwiarki:)
Jadę w Alpy i szukam innych chętnych.
• Piotrek (Wrocław - 33 lata) na rowerze jeżdżę od zawsze z sakwami od dwóch lat
• Planowana trasa – alpejskie przełęcze zgodnie z mapką
• Czas trwania – około 2 tygodnie
• Termin – przełom Lipiec/Sierpień
• Start / Meta - wstępnie okolice Bergamo. Miałem lecieć samolotem, ale jadę autem.
• Planowany całkowity dystans: ~1200 km/ 18 000 m przewyższeń
• Planowany dzienny dystans: ~100 km/dziennie (raczej jade na maksa ile się da, jak nodrobimy dystansu to można przedłużyć trasę, zwiedzić inne tereny)
• Gdzie śpimy?
Noclegi na dziko pod namiotami lub na gospodarza. Co 3/4 dni można zajechać na kemping, żeby podładować baterie i trochę się ogarnąć.
• Co i gdzie jemy?
Gotowanie we własnym zakresie z tego co zabierzemy z Polski i kupimy na trasie. Okazyjnie można coś tam przekąsić na trasie.
• Koszt wyprawy - myślę, że około 1500 pln.
• Priorytety - pochłanianie przestrzeni i widoków. Zaliczenie wszystkich przełęczy z listy
• Filozofia podróży.
Będziemy wstawać wcześnie rano, żeby nie tracić dnia i kręcić do zachodu słońca. Dłuższe przerwy np. na obiad można zaplanować na trasie przy jakimś ładnym widoczku. Generalnie wyznaje zasadę, że lepiej powoli jechać niż stać w miejscu co za tym idzie nie zatrzymujemy się co pół godziny żeby zrobić zdjęcie, wyciągnąć coś z sakwy, wytrzeć nosek
Jedziemy, w razie braku sił powoli, ale cały czas jedziemy.
• Podejście do deszczu - jak zapowiada się deszcz na 15 min to można czekać. Jak ma padać cały dzień to jedziemy.
• Po czym będziemy jeździć - w planie 95% jest po asfalcie.
• Kogo szukam? – wesołych ludzi ciekawych świata. Raczej nie więcej niż 3-4 osoby, tak żeby można było się zmieścić w 2 namiotach i żeby każdy przystanek nie zajmował 2h. Wiek najlepiej zbliżony do mojego
Płeć nie dla mnie znaczenia o ile każdy będzie świadomy czego się podejmuje.
Przełęcze które zaliczymy:
Strada della forra
Gavia Pass
Passo dello Stelvio
Umbrial Pass
Bernina Pass