Autor Wątek: Jawol  (Przeczytany 7267 razy)

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Odp: Jawol
« 8 Mar 2017, 20:32 »
Czy ta wiotkość ramy objawia się czymś konkretnym, czy to same subiektywne uczucia?

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Jawol
« 8 Mar 2017, 20:39 »
w przypadku roweru z tarczówkami, obiektywnym objawem jest dzwonienie tylnej tarczy, przy podjazdach z bagażem. Lepszego kryterium nie znam.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Jawol
« 8 Mar 2017, 21:24 »
Dokładnie to samo przeczytałem przed chwilą w innym "awolowym" wątku. Z całym szacunkiem dla posiadaczy (  ;)  ) ale dla mnie ta moda na Awola jest naprawdę niezrozumiała. Płacimy kupę kasy za rower, który nie dość, że jest cholernie ciężki, to jeszcze do tego wiotki.

powtarzając za innym wątkiem -> chcesz amortyzację, to kup amortyzator. Chcesz redukcję drgań, to obniż ciśnienie w oponie. Rozwiązania pt "miękka rama", to nie tędy droga.
Przez ostatnie lata, wszystkie wypracowane rozwiązania idą w kierunku, aby w końcu było sztywno.

Również nie do końca rozumiem aż takie wielkiego szału na Awola. Rower jest bardzo ciekawy, ale też równie drogi i przede wszystkim nie całkiem uniwersalny.

Tłumienie drgań nie do końca mnie przekonuje, głównie dlatego, że giętki jest tylko tył. Kolega, posiadacz Awola, narzekał na to, że widelec jest całkiem prosty przez co nie pracuje (za to ładniej wygląda). Po założeniu szerszych opon przestał narzekać na sztywność i rower już bardzo mu odpowiadał.

Wady z mojej perspektyw:
- brak możliwości używania tylnego bagażnika z sakwami - można z przodu, ale wolę mieć wybór i możliwość położenia czegoś dodatkowo na platformie.
- nietypowo krótki widelec - nie da się wsadzić ani amortyzatora, ani carbonowego widelca.
- materiał to stal, więc waga

Zalety:
- wysoka główka, czyli skutek wcześniej krytykowanego krótkiego widelca. Można zmieścić gigantyczny framebag.
- ładne, cienkie stalowe rurki

Jak widać zalety i wady, to w dużym stopniu kwestia preferencji i sposobu użytkowania. Dla mnie głównym zarzutem jest jednak cena. O ile nie wyrwie się bardzo okazyjnie, to za podobne pieniądze można sobie składać duuużo lżejszy carbonowy rower - myślę do 4 kg różnicy. Zachodu z kupnem Awola i ze składaniem roweru pewnie tyle samo ;)

Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna poziom

  • Wiadomości: 848
  • Miasto: ELW
  • Na forum od: 11.12.2016
Odp: Jawol
« 8 Mar 2017, 21:35 »
Tylko czy karbonowy będzie się nadawał pod sakwy?
"Never argue with idiots"

Offline Mężczyzna olo

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 7081
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.02.2011
Odp: Jawol
« 8 Mar 2017, 21:42 »
Dyskusja o stali, tłumieniu i giętkości to trochę jak próba przekonywania wierzącego, że Bóg nie istnieje. Jedni po prostu widzą i czują "to coś" w stali, inni zupełnie nie.

Natomiast AWOLe zwyczajnie mi się nie podobają wizualnie, nie wiem co Wy takiego ładnego widzicie w tych rowerach :P
Cytat: Hipek
To, co napisał Olo, brzmi rozsądnie.


Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Jawol
« 8 Mar 2017, 21:42 »
Tylko czy karbonowy będzie się nadawał pod sakwy?
Można dołożyć adapter na oś koła + adapter na sztycę - myślę, że jakość połączenia przynajmniej taka jak w Awolu. Kiedyś nawet widziałem ramę z oczkami do fatbike, więc można też podejść do tego tradycyjnie.

Dyskusja o stali, tłumieniu i giętkości to trochę jak próba przekonywania wierzącego, że Bóg nie istnieje. Jedni po prostu widzą i czują "to coś" w stali, inni zupełnie nie.
Pozostanę agnostykiem w tej kwestii ;)
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Odp: Jawol
« 8 Mar 2017, 21:51 »
- brak możliwości używania tylnego bagażnika z sakwami

A co ma z tyłu rower Emesa?

Natomiast AWOLe zwyczajnie mi się nie podobają wizualnie, nie wiem co Wy takiego ładnego widzicie w tych rowerach

Mnie też nie, szczególnia ta skośna górna rura jak w jakimś bmx  ;)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Jawol
« 8 Mar 2017, 21:53 »
- brak możliwości używania tylnego bagażnika z sakwami
A co ma z tyłu rower Emesa?
Przecież wyraźnie widać, że jest założony, ale nie używa :P
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Jawol
« 8 Mar 2017, 21:55 »
powtarzając za innym wątkiem -> chcesz amortyzację, to kup amortyzator. Chcesz redukcję drgań, to obniż ciśnienie w oponie. Rozwiązania pt "miękka rama", to nie tędy droga.

Uniwersalność AWOL-a okupiona jest kompromisami. Jak zresztą każda forma, która z założenia ma być "do wszystkiego". Zrobisz na nim TCR (od tego rajdu zadebiutował), przejedziesz Trans-America Trail, dopniesz bagażnik(i) i masz wyprawówkę, założysz cienkie opony i odchudzisz ze zbędnych dodatków i masz wygodny rower do ultramaratonów. W podstawowym set-upie, czujesz się wygodnie zarówno na szosie, jak i w terenie, co dnia, gdy dojeżdżasz do pracy, czy w weekend gdy robisz 200 km i wpadasz na pomysł, by polecieć kawałek po kamolach ... Rowerem z amortyzatorem tego wszystkiego nie zrobisz na porównywalnym poziomie ... AWOL to zarówno gravel, jak i turystyk, możesz go dowolnie składać pod różne napędy 1x11, 2x10, 3x30, kewlarowy pasek, albo piastę Rohloffa, żonglując przy tym oponami od 26-50mm itd. Od debiutu zmieniają się nie tylko setupy tego roweru, ale i powstał jego klon, pod lekką turystykę szosową, UL i ultramaratony - czyli Sequoia. Ten ma carbonowy widelec, sztywne osie piast i waży mniej niż 10 kg.

Przez ostatnie lata, wszystkie wypracowane rozwiązania idą w kierunku, aby w końcu było sztywno. Korby ze zintegrowaną osią, kierownice oversize, osie przelotowe piast.
Rower z ramą z cienkich rurek, zwolniłem z obowiązku dźwigania bagażu dawno temu. To się po prostu nie nadaje do takiej jazdy.

No i tu dochodzimy do ograniczeń. Twój podstawowy ekwipunek z ostatniej wyprawy ważył 20 kg - to jest masa, którą da się sensownie przewieźć AWOL-em. To również nie jest cała waga bagażu, który na pewnych odcinkach ostatniej wyprawy miałeś ze sobą. W tej sytuacji nie zabierasz AWOL-a tam, gdzie przewidujesz przewożenie 30-40 kg ładunku, co zresztą jest już dość poważnym wyzwaniem kondycyjnym.

I tyle ... czyli śmiało możesz nim pojechać dookoła Świata, kwestia tylko (albo aż), którędy to zrobisz :-)

Jedyne dzwonienie jakie słyszałem w AWOL-u ustało, po tym, jak go samodzielnie skręciłem. Obecnie "śpiewają" lekko tarcze hamulcowe, które wymagają delikatnego centrowania. Na lowriderze miałem 15 kg, pod siodłem 1,5 kg, na tylnym bagażniku 4 kg, na kierownicy 2 kg, plus 3 bidony w ramie (2kg) ... i nic się nie wyginało, czy w siodle, czy stojąc w pedałach na podjazdach. Dla mnie bomba - bo nie przewiduję jazdy z większym ładunkiem, a zamierzam przejść na UL, przy wyjazdach 2 tygodniowych.

W czasie smarowania nie masz odpowiedniej perspektywy ;) Z resztą już wtedy Ci o tym mówiłem.

Być może i pamiętam :-)


Również nie do końca rozumiem aż takie wielkiego szału na Awola. Rower jest bardzo ciekawy, ale też równie drogi i przede wszystkim nie całkiem uniwersalny.

Pokaż mi tani rower stalowy na poziomie AWOL-a...
Owszem, nie jest "całkiem uniwersalny", ale jest "bardzo uniwersalny", co starałem się opisać ...

p.s. AWOL-e są piękne!!!

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Jawol
« 8 Mar 2017, 21:59 »
Chyba większość na tym forum doszła już dawno do wniosków, że uniwersalność nie istnieje i mają więcej niż jeden rower. Niektórzy dużo więcej :D Pogadamy jeszcze za jakiś czas na ten temat.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Jawol
« 8 Mar 2017, 22:01 »
Chyba większość na tym forum doszła już dawno do wniosków, że uniwersalność nie istnieje i mają więcej niż jeden rower. Niektórzy dużo więcej :D Pogadamy jeszcze za jakiś czas na ten temat.

Pewnie i bardzo chętnie :-)

Offline Mężczyzna olo

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 7081
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.02.2011
Odp: Jawol
« 8 Mar 2017, 22:04 »
Chyba większość na tym forum doszła już dawno do wniosków, że uniwersalność nie istnieje i mają więcej niż jeden rower. Niektórzy dużo więcej :D Pogadamy jeszcze za jakiś czas na ten temat.

To prawda. Natomiast mając jeden - uniwersalny, znika dylemat pt. "to którym rowerem pojechać i w jaki teren się wybrać" :)
Cytat: Hipek
To, co napisał Olo, brzmi rozsądnie.


Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Jawol
« 8 Mar 2017, 22:05 »
Konkurencyjne mogą być Marin Four Corners i Author Ronin, ten pierwszy bywa na tyle tani, że można prawie potraktować jako frameset. Może jeszcze Genesis Vagabond. Nie wiem, czy istnieje bezpośrednia konkurencja.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna tomek

  • Wiadomości: 2832
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: Jawol
« 9 Mar 2017, 00:27 »
Jak widać ...

A Ty tego chinola ściągnąłeś, ściągasz czy będziesz ściągał ?
;)
"prawie jak cutthroat" :o

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Jawol
« 9 Mar 2017, 00:56 »
Cytuj
Rozwiązania pt "miękka rama", to nie tędy droga.

Już gdzieś pisałem - mam stalowy miękkawy Croix de Fer i aluminiowego sztywniaka Kinesis.

W tym drugim większe opony (38mm vs 35mm), cienkościenne, na takim samym ciśnieniu, a to Croix wyraźnie lepiej tłumi drgania. Co więcej:

Cytuj
Kolega, posiadacz Awola, narzekał na to, że widelec jest całkiem prosty przez co nie pracuje (za to ładniej wygląda)

A w Croix de Fer też jest prosty i widać jak pracuje.... gdy się jedzie, wibracje od wybojów nie mają wektora prostopadłego do ziemi i widelec wyraźnie oddaje w tył mimo że jest równy jak szczała.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum