Autor Wątek: Jawol  (Przeczytany 7271 razy)

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Jawol
« 22 Mar 2017, 14:04 »
Strona mówi, że tylko M/L.

Strony kłamią ... zadzwoń do nich :-)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Jawol
« 22 Mar 2017, 19:11 »
Co to za rower ?
Jeśli dobrze pamięta to zbudowany jest na tej ramie
http://flyxii.com/en/products/flx-fr-216.html
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2479
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
Odp: Jawol
« 23 Mar 2017, 14:22 »
Kiedyś myślałem, że stal jest spoko, ze względu na te niby-tłumienie. Potem jakoś przestałem w to wierzyć, ale historie w stylu Twojej mnie jednak przy stali trzymają ;-)

Moim zdaniem, dla  tłumienia drgań/wygody, nie liczy się tyle sam materiał ramy, co geometria. Np. LHT dobrze tłumi drgania bo po pierwsze ma długą (nawet bardzo, szczególnie w wersji z kołami 26 cali) rurę sterową ramy, po drugie wydłużony tylni widelec.
Podobnie jest w Awolu. Taka geometria jest typowa dla niektórych stalowych sztywniaków, stąd może taki "mit"? ;)

Offline Mężczyzna jgkmarcin

  • Wiadomości: 1111
  • Miasto: Jelenia Góra
  • Na forum od: 01.04.2015
Odp: Jawol
« 23 Mar 2017, 14:57 »
Kiedyś myślałem, że stal jest spoko, ze względu na te niby-tłumienie. Potem jakoś przestałem w to wierzyć, ale historie w stylu Twojej mnie jednak przy stali trzymają ;-)

Moim zdaniem, dla  tłumienia drgań/wygody, nie liczy się tyle sam materiał ramy, co geometria. Np. LHT dobrze tłumi drgania bo po pierwsze ma długą (nawet bardzo, szczególnie w wersji z kołami 26 cali) rurę sterową ramy, po drugie wydłużony tylni widelec.
Podobnie jest w Awolu. Taka geometria jest typowa dla niektórych stalowych sztywniaków, stąd może taki "mit"? ;)

To dotyczy także widelca. W moim starym Batavusie przedni widelec jest mocno wygięty w porównaniu do widelca w GT (oba stalowe). Subiektywnie na Batavusie czuję lepszą amortyzacje nierówności mimo węższych opon.


"..z tylu różnych dróg przez życie,
Każdy ma prawo wybrać źle..."

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: Jawol
« 18 Lip 2017, 13:33 »
Dobra, a teraz rzeczy przykre.

Rower ma 4500km przebiegu a tylna piasta jest trupem.  Któreś łożysko chodzi nierówno i stawia miejscowy opór, zaś bębenek wydaje odgłosy jakby mielił w środku tonę piasku. Narzędzi w tej chwili nie mam, więc nie rozbiorę.

Spec ten szajs opisuje dość enigmatycznie, jako "Specialized Hi Lo disc QR", żadnego numeru czy coś. Znalazłem taki opis, który daje nadzieję że w środku znajdę łożyska maszynowe i nie czeka mnie zaplatanie nowego koła.

Ktoś to może rozbierał i wie czego się spodziewać?

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Jawol
« 18 Lip 2017, 14:41 »
Jak tak szybko padlo to raczej maszynowki. Mi w kolach 3T za 600e padly po 2000km, jedno zacielo sie na amen....  8) A jeszcze w zyciu nie zajechalem calkiem konusow, kilka bylo blisko ale po serwisie tocza sie do dzisiaj, mimo wzerow.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10711
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Jawol
« 18 Lip 2017, 14:54 »
Rozwinąłbym tę myśl do "Jak tak szybko padlo to raczej gówniane maszynowki (ew, gówniana piasta)".
W starej Skodzie 105 z 1986 roku były maszynówki w półosiach i instrukcja mówiła że w normalnych warunkach nie wymienia się ich w czasie całej eksploatacji pojazdu.

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: Jawol
« 18 Lip 2017, 15:00 »
Dobra, a teraz rzeczy przykre.

Rower ma 4500km przebiegu a tylna piasta jest trupem.  Któreś łożysko chodzi nierówno i stawia miejscowy opór, zaś bębenek wydaje odgłosy jakby mielił w środku tonę piasku.

Ktoś to może rozbierał i wie czego się spodziewać?

Nie rozbierałem, nie było potrzeby. U mnie jak na razie obie piasty działają bez zarzutu, ale pewnie zrobię im serwis przed jesienią.

Do podglądnięcia http://t3mppu.kapsi.fi/2017/02/05/checking-the-bearings-on-specialized-hi-lo-hubs/ i https://www.genkin.name/2015/05/mystery-of-the-specialized-rcc-hub-bearings-or-specialized-twitter-support-brain-damage/. Poza tym, sam jestem ciekaw jak zbudowane są Specialized Hi Lo disc, alloy ;-)

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 1404
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
    • Moje relacje z ultramaratonów rowerowych
Odp: Jawol
« 18 Lip 2017, 17:29 »
Mi tylna pociągnęła około 20 tysięcy. Nigdy nie była serwisowana. Pod koniec żywota pojawiły się luzy na jednym z łożysk. Chciałem je wymienić, ale serwisant nie potrafił rozebrać piasty  (tak zapieczona czy coś). Ostatecznie odkrył też jednak pęknięcia obręczy w okolicach nypli, więc postanowiłem po prostu zjeździć koło do końca  (to był okres zimowy). Niedługo później padł mi bębenek  (przestał się blokować) i wywaliłem koło.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Jawol
« 18 Lip 2017, 18:15 »
Rozbieranie piasty to nie jest rocket science. Dostań się do łożysk i pokręc w nich palcem. Jak jest luz lub wyczuwasz nierówną pracę to wymieniasz.
Niedziałanie bębenka to konsekwencja niedziałania łożysk. Uszczelnienie też nie działa, gdy łożysko ma luz.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: Jawol
« 18 Lip 2017, 18:26 »
Spoko, niejedną piastę już serwisowałem, choć takiej na maszynowych jeszcze mi się nie zdarzyło. A wszystkie znaki w necie wskazują, że będzie maszyna.

W razie czego, jakie łożyska brać? Jakiś konkretny producent jest wart polecenia lub odradzenia?

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Jawol
« 18 Lip 2017, 19:03 »
Chwilowo jeżdżę na chińszczyźnie, tyle że nierdzewnej. Jedna sztuka wychodzi ok 2 dolarów :D

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Jawol
« 18 Lip 2017, 23:17 »
Cytuj
Niedziałanie bębenka to konsekwencja niedziałania łożysk.

Albo rozsypania się pazurków w terkotce. 2x XT i jeden Deore tak mi poszły.

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: Jawol
« 18 Lip 2017, 23:27 »
Sam bębenek spełnia swoją funkcję ale chrzęści piaskiem. Oczywiście to nie musi dobiegać z samego bębenka, tylko z sąsiedniego łożyska. Za parę dni zbiorę narzędzia i zajrzę.

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: Jawol
« 19 Lip 2017, 22:11 »
Chyba mam jakąś kumulację. Suport zaczął mi dyskretnie cykać jeszcze na MP, gdy rower przekraczał swoje 2kkm przebiegu. Dziś zaczął ordynarnie trzeszczeć. Lewa miska kompletnie zajechana. Brawo Spec! Co za jakość!

Od razu pytanie techniczne: korbę na początku wystukałem młotkiem, wyciągnąłem prawie do końca, ale lewy koniec osi nie chce mi po dobroci wyjść z prawej miski. Co dalej? Części zamiennych na razie nie mam, więc nie próbowałem na siłę ;)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum