Autor Wątek: Koła do szosówki  (Przeczytany 3835 razy)

Offline Mężczyzna tomek

  • Wiadomości: 2832
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Koła do szosówki
« 27 Mar 2017, 10:37 »
Wczoraj pomyślałem, ze zaplotę sobie koła z dynamo do szosówki.
SP PV-8, 20H przód, 24H tył (ewentualnie 24/28)
Nie do ścigania ale na ultra+, wytrzymałe ale lekkie, pod oponę.

Zacząłem szukać obręczy i - utknąłem. Pomóżcie ;)

Przez chwilę myślałem o obręczach karbonowych, ale te pod oponę to ważą solidnie - nie wiem - ale chyba porzuciłem.
Dalej alu:
-- na oko fajne są DT RR11 DT RR511 - lekki stożek, ale kloce - 530g
-- ZTR Alpha 400 - waga już lepsza, bo 425 ale niskie, no i nie wiem co w nich takiego fajnego za tę cenę
-- H+Son Archetype - tez ładne, ale szerokie i niskie, waga 470g - do grawela by pewnie się nadaly, ale do szosy ?
-- znalazłem bor R373, wagowo super ale to jest strasznie wylajtowana i delikatna obręcz
-- jest też taki Kinlin 400g, niby zaplotłem takie dla Ricardo i on na tym jeździ, ale - myślałem o czymś wyższym...

Zna ktoś lekki stożek do szosy ?

« Ostatnia zmiana: 27 Mar 2017, 20:29 tomek »

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1831
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Koła do szosówki
« 27 Mar 2017, 18:36 »
Chyba nie ma czegoś takiego jak lekki aluminiowy stożek :wink:
Na trwającym obecnie IPWR czołówka jedzie na kołach z karbonowymi obręczami, często z oponami w wersji tubeless. Wyjątkiem jest Kristoff Allegaert, którego koła są zbudowane z komponentów DT Swiss i stożkowych obręczy aluminiowych, ale ich masa, nie licząc dynamo to prawie 1800 gramów. W jego przypadku w użyciu jest standardowy zestaw opona + dętka.

« Ostatnia zmiana: 27 Mar 2017, 18:41 4gotten »
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Odp: Koła do szosówki
« 27 Mar 2017, 18:50 »
I do tego stalowy rower ;)

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1831
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Koła do szosówki
« 27 Mar 2017, 18:51 »
Akurat całość nie jest specjalnie ciężka, coś ok. 8kg.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Koła do szosówki
« 27 Mar 2017, 20:27 »
I do tego stalowy rower ;)

I mięśnie, i wola.
Wideł, natomiast, karbonowy.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna tomek

  • Wiadomości: 2832
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: Koła do szosówki
« 27 Mar 2017, 20:28 »
Chyba nie ma czegoś takiego jak lekki aluminiowy stożek :wink:
Na trwającym obecnie IPWR czołówka jedzie na kołach z karbonowymi obręczami, często z oponami w wersji tubeless. Wyjątkiem jest Kristoff Allegaert, którego koła są zbudowane z komponentów DT Swiss i stożkowych obręczy aluminiowych, ale ich masa, nie licząc dynamo to prawie 1800 gramów. W jego przypadku w użyciu jest standardowy zestaw opona + dętka.
No nie mówię, że chcę od razu lekki 60mm alu ;)
Generalnie stożek nawet karbonowy pod oponę będzie ciężki i nie wiem czy budowanie takiego koła ma sens. Z drugiej strony - własnie widziałem czołówkę IPWR na karbonowych stożkach. I bądź tu mądry...

Jak tak jest, że koła Allegaerta ważą 1800 + dynamo to rzeczywiście ciężkie. Nie wiem czemu ten DT ma takie kloce ?
Ideałem byłoby coś w stylu DT RR511, ale czemu to ponad pół kilo waży ?
;)
« Ostatnia zmiana: 27 Mar 2017, 21:11 tomek »

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1831
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Koła do szosówki
« 27 Mar 2017, 20:41 »
DT nie jest złe. Mam dwa komplety na ich obręczach. Jeden to składak z DT RR440, a drugi systemowy. W obu przypadkach waga poniżej 1500 gramów. Od kilku lat bezproblemowe użytkowanie.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna tomek

  • Wiadomości: 2832
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: Koła do szosówki
« 28 Mar 2017, 13:04 »
Ech,
Liczyłem na mnóstwo ciekawych propozycji...np że Łatoś sypnie linkiem do jakiejś ciekawej niemieckiej manufaktury, albo Alek coś nietuzinkowego podpowie, tudzież Worek poda, który chiński karbon nie rozpada się w rękach...

A tak - zamówiłem latarkę na baterie AA i drugi powerbank - nie trzeba mi już dynama ;P
;)

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Koła do szosówki
« 28 Mar 2017, 13:15 »
Oj przykro mi ze nie pomoglem ,ale akurat na szosowych hulahoopach sie nie znam :) Jakbys pytal o lekkawe przelajowe / XC na 32 szprychy, to DT Swiss X392 sa fajne :)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Koła do szosówki
« 28 Mar 2017, 13:35 »

Lieber tomek,

'kie obręcze 28" ja użytkuję, czy są dobre, mocne, trwałe - właśnie blondas, Ty -nie ja- wiecie.

Z tą lampką to się nie przejmuj - odeślesz.
Jesienią przecież budowałeś koło na SON'ie.
Powiesz kiedy ten MRDP, czy co tam, jest, z miesięcznym wyprzedzeniem na wskazany adres koło Ci prześlę. Lampki nie mam. Ma ten, co u niego wszystko luks - Twój cichy Wspólnik, mój techniczny Angiel Chranitiel.

Over.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna AdrianU

  • Wiadomości: 188
  • Miasto: Śląsk
  • Na forum od: 12.05.2016
Odp: Koła do szosówki
« 28 Mar 2017, 13:51 »

A tak - zamówiłem latarkę na baterie AA i drugi powerbank - nie trzeba mi już dynama ;P
;)

Przy okazji, można wiedzieć jaką?:)

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 817
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Koła do szosówki
« 28 Mar 2017, 14:07 »
A tak - zamówiłem latarkę na baterie AA i drugi powerbank - nie trzeba mi już dynama ;P
Tomek, jak szykujesz się do TCR/TransAm/IPWR to od dynama i tak nie uciekniesz. Te powerbanki i baterie które będziesz musiał mieć ze sobą będą cięższe niż strata wagowa na kole z dynamem.

Offline Mężczyzna tomek

  • Wiadomości: 2832
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: Koła do szosówki
« 28 Mar 2017, 15:05 »
Ja wszystko wiem, że na ultra się od dynama nie ucieknie, że SON albo SP, że parametrami podobne a wersję na 20H idzie kupić.
Tylko nie wiem, czy w stożek karbonowy się pchać, w chiński czy w polski (który pewnie też chiński, ale 2x droższy) czy może zostać przy lekkim alu...
Keto na przykład jeździł na stożkach karbonowych i przesiadł się na lekkie alu.

ech, nie miała babka kłopotu ;)

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1831
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Koła do szosówki
« 28 Mar 2017, 15:40 »

Przesiadł się, bo mu obręcz wzdłużnie od środka zaczęła pękać. A nie miał jakiś chińskich tylko porządne, Mavica.
Czy to będą karbonowe stożki, czy lekkie alu brałbym pod uwagę ewentualną łatwość samodzielnych napraw. W przypadku wymiany szprychy w tylnym kole od strony napędu konstrukcja niektórych piast umożliwia ściągniecie bebęnka z kasetą bez użycia jakichkolwiek narzędzi, DT Swiss, lub tylko dwóch imbusów, tak jak w Novatecu. Piszę z własnego doświadczenia, bo takowe piasty użytkuję. Tak, że nie a potrzeby "móżdżenia" skąd tu wziąć bacik i klucz do kaset pośrodku niczego, gdzieś na trasie MRDP.
Choć nie wiedziałem o tym i na pierwszym BBT obydwa narzędzia jechały ze mną :icon_mrgreen:
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna tomek

  • Wiadomości: 2832
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: Koła do szosówki
« 29 Mar 2017, 07:59 »

A tak - zamówiłem latarkę na baterie AA i drugi powerbank - nie trzeba mi już dynama ;P
;)

Przy okazji, można wiedzieć jaką?:)
Lumintop ED25

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum