Przesiadł się, bo mu obręcz wzdłużnie od środka zaczęła pękać. A nie miał jakiś chińskich tylko porządne, Mavica.Czy to będą karbonowe stożki, czy lekkie alu brałbym pod uwagę ewentualną łatwość samodzielnych napraw. W przypadku wymiany szprychy w tylnym kole od strony napędu konstrukcja niektórych piast umożliwia ściągniecie bebęnka z kasetą bez użycia jakichkolwiek narzędzi, DT Swiss, lub tylko dwóch imbusów, tak jak w Novatecu. Piszę z własnego doświadczenia, bo takowe piasty użytkuję. Tak, że nie a potrzeby "móżdżenia" skąd tu wziąć bacik i klucz do kaset pośrodku niczego, gdzieś na trasie MRDP.Choć nie wiedziałem o tym i na pierwszym BBT obydwa narzędzia jechały ze mną
Mógłbyś podać jakieś konkretne przykłady takich piast ?Chętnie bym dał zapleść sobie tylne koło na takowych.
Cytat: fikołek w 29 Mar 2017, 09:55Mógłbyś podać jakieś konkretne przykłady takich piast ?Chętnie bym dał zapleść sobie tylne koło na takowych.W prawie wszystkich piastach na 4 maszynowych tak jest. I to jest wada konstrukcji, a nie zaleta.
Ja jeżdżę z takim modelem SP i bardzo sobie chwalę jak dotąd:https://www.bike24.com/p2107100.htmlMa ponad 22 tys. km i dostało wiele, wiele strzałów na dziurach itp. Obecnie zero luzów, jednak jest to trochę mój słaby punkt na ten rok. ...Ktoś się orientuje ile taki sprzęt może pociągnąć?
Chodzi o niesymetryczne obciążenie łożysk piasty, gdzie prawie cała masa jest przenoszona na prawe łożysko korpusu (wypasiony wolnobieg). I nie jest to problem tylko MTB, bo Wilk szosą na Hochtorze miał zdaje się ten sam problem.
Napisz kiedys jak sie sprawuja!
Tomek, gdzie zamawiałeś i w jakiej cenie dynamo SP? Do mnie właśnie idzie jedna sztuka PD-8 32h ze sklepu w DE. Upolowałem za 75 euro z wysyłką na terenie Niemiec (do rodzinki).
Kontaktowałem się Daveo i zaoferowali budowę koła w cenie 300 zł. Obręcz DT R460 32h Szprychy DT Competition (części po ich stronie). Dobry deal?