Autor Wątek: Zmiana korby z 48T na 40T  (Przeczytany 64491 razy)

Offline crust

  • Wiadomości: 250
  • Miasto:
  • Na forum od: 21.08.2013
Odp: Zmiana korby z 48T na 40T
« 8 Kwi 2021, 11:11 »
Tak, 8,9,10 to ten sam bębenek.
« Ostatnia zmiana: 19 Sie 2021, 14:09 dudi »

Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 1293
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
Odp: Zmiana korby z 48T na 40T
« 8 Kwi 2021, 11:22 »
Thx

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Zmiana korby z 48T na 40T
« 8 Kwi 2021, 11:30 »
O ile mowa o kasecie do MTB, to jeszcze 11 i 12 (z 11t) to też ten sam bębenek. Na bębenek 7-rz wchodzi kaseta 10 bez jednej z zębatek.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: Zmiana korby z 48T na 40T
« 8 Kwi 2021, 11:55 »
Cytat: EASYRIDER77 w Dzisiaj o 07:12
Też mam pytanie z tego zakresu.
Czy korba z systemu 9 rzędowego shimano pasuje do napędu 10 rzędowego?
Różnica między łańcuchem 9 a 10 jest niewielka. Nie będzie problemów.

dziękuję za odpowiedź.

Offline Mężczyzna Romal

  • Wiadomości: 843
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 05.06.2006
Odp: Zmiana korby z 48T na 40T
« 8 Kwi 2021, 13:33 »
W tej korbie można było wyjąć podkładki na kominach, o ile dobrze pamiętam.
I teraz mi om tym mówisz? Teraz, gdy tej korby już dawno nie mam? Poradziłem sobie inaczej. Na dużą tarczę od wewnętrznej strony nalałem warstwę z kleju montażowego. Była na tyle gruba, że łańcuch przestał się mieścić między koronkami i elegancko wpadał na zęby. :)

Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 1293
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
Odp: Zmiana korby z 48T na 40T
« 15 Kwi 2021, 11:44 »
Zmieniłem wczoraj napęd.
Dla przypomnienia, weszła korba 40-30-22 zamiast 48-36-26 i kaseta 11-34 zamiast 11-30.
Przerzutka tylna to RD-M410, teoretycznie obsługuje kasety do 34T, ale trochę ciężko wchodzi największa zębatka na kasecie.
Nie skracałem łańcucha (wg. mnie nie wygląda na za długi). Czy skrócenie może pomóc, czy muszę się przyzwyczaić?
Można coś jeszcze podregulować?

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Odp: Zmiana korby z 48T na 40T
« 15 Kwi 2021, 12:00 »
Ja ustawiam łańcuch na środkowych korby i kasety i skracam tak, żeby wózek był prostopadle do podłoża. Można dołożyć ogniwko jeśli duża kasety jest 34 i więcej. Tutaj mi wygląda na sporo za długi. (wg moich kryteriów i praktyki)

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2808
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Odp: Zmiana korby z 48T na 40T
« 15 Kwi 2021, 13:03 »
Nie skracałem łańcucha (wg. mnie nie wygląda na za długi). Czy skrócenie może pomóc, czy muszę się przyzwyczaić?
Można coś jeszcze podregulować?
Nic nie skracać.

Do tego jest regulacja, śruba regulacyjna "B", w przerzutce. Jest z tyłu przerzutki (rozmiar M3) opiera się na haku.
Trzeba ją wkręcać, jeżeli górne kółko przerzutki ociera o największą koronkę.
Częsty przypadek przy zamianie  na większą, ostatniej koronki.

Oczywiście trzeba też sprawdzić śrubę górnego ogranicznika zakresu przerzutki ( te 2 obok siebie).

ps. wpisz w google: "śruba regulacyjna "B przerzutka" i wyświetli się opis z manuala shimano, jak się tą srubą reguluje przerzutkę.

Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 1293
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
Odp: Zmiana korby z 48T na 40T
« 15 Kwi 2021, 13:16 »
Wkręciłem tę śrubkę (tutaj jest na wkrętak płaski i krzyżak), ale nie zauważyłem efektu. Pobawię się jeszcze z regulacjami przerzutek, bo wczoraj już zmarzłem. Założyłem na szybko łańcuch żeby sprawdzić czy i o ile go skrócić.
Kółko przerzutki się nie opiera o koronkę, ale jest bardzo blisko i pewnie sztywność łańcucha i minimalna przestrzeń utrudnia wrzucanie.
Myślałem czy w razie potrzeby nie zmienić przerzutki, ale wszystkie 8-rzędowe obsługują największą koronkę w rozmiarze 34T (chyba większych nie było w napędach 8-rz), czyli będzie pewnie tak samo. 9-rzędowe maja już chyba do 36T, ale nie wiadomo czy nie będzie problemów z kompatybilnością z łańcuchem 8S.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Zmiana korby z 48T na 40T
« 15 Kwi 2021, 16:33 »
+4 -8 = -4, o tyle zmniejszyła się liczba ząbków i adekwatnie należałoby skrócić łańcuch. W tym momencie efektywnie zmniejszasz pojemność tylnej przerzutki o 4t, więc nie ma się co dziwić, że biegi nie wchodzą prawidłowo. Do tego zbyt długi łańcuch grozi zerwaniem.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 1293
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
Odp: Zmiana korby z 48T na 40T
« 16 Kwi 2021, 08:14 »
Dzięki za odpowiedzi.
+4 -8 = -4, o tyle zmniejszyła się liczba ząbków i adekwatnie należałoby skrócić łańcuch. W tym momencie efektywnie zmniejszasz pojemność tylnej przerzutki o 4t, więc nie ma się co dziwić, że biegi nie wchodzą prawidłowo. Do tego zbyt długi łańcuch grozi zerwaniem.
To są obliczenia względne (względem starego łańcucha, który chyba troszkę skracałem).

Skróciłem łańcuch o dwie pary ogniw. Efekt, w różnych konfiguracjach, na załączonych zdjęciach (może się to komuś przyda). Przednia przerzutka obniżona o około 5mm. Na razie wszystko wydaje się działać, ale testowałem tylko na podjeździe domu.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum