Problem z haczeniem piętami o sakwy w przypadku Crosso jest zawsze do rozwiązania.
Haki sakw Crosso moga "pływać" po prętach platformy, można je ustabilizowac w dowolnym "tylnym" położeniu, tak by haczenie nie występowało.
Ja robiłem to tak:
Bagażnik zamontowałem na tylnym oczku haka ramy (mam 2, do bagażnika i błotników), przesunąłem w ten sposób bagażnik do tyłu (i niżej ) o jakieś 15mm.
Platformę bagażnika można zamontowac lekko pochyło (spad to tyłu) tak by sakwy w czasie jazdy naturalnie przesuwały się na tył platformy.
Jeżeli platforma nie ma w pożadanym miejscu tylnej poprzeczki mocującej, można zamontowac ogranicznik/stoper. W poprzednm bagażniku zastosowałem taki uchwyt do sensorów na siłowniki pneumatyczne, aluminiowy kontruje sie jedna śrubką. Stabilizował haki sakw w wybranym przeze mnie tylnym położeniu.
Dodatkowo:
Na haki sakw nałożyć koszulki termokurczliwe. Na pręty platformy nawinąć taśmę izolacyjną, tak by haki nie "latały" lużno na prętach bagażnika.
W efekcie, zdarzało się że jeździłem cały dzień bez wpiętych dolnych haków sakw,nic się nie wypinało, opory na górnych hakach i obciążenie sakw wystarczało.