Autor Wątek: Biria PRO RS Cross (sybstytut Rudego)  (Przeczytany 4130 razy)

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Biria PRO RS Cross (sybstytut Rudego)
« 11 Maj 2017, 09:45 »
Jako substytut Rudego stara poczciwa crossowa Biria, dostała baranka oraz Mini-V 85mm.





Klamkomateki Sora ST-3500 2x9, korba trekingowa M531 (48-36-26) i przerzutka 3 rzędowa FD-M590 dobrze ze sobą współpracują obsługując tarcze 28-36.
Przerzutka FD-3500 jest w drodze, zobaczymy jak to się zgra, ale myślę że 26-36 będzie spokojnie obsługiwać. Blat 48 raczej zdemontuje.

Sporym zaskoczeniem jest dla mnie skuteczność Mini-V, które muszę przyznać działają lepiej niż tarczowe TRP Spyre. Mini-V zapewniają wystarczający prześwit dla opon Schwalbe Hurricane 42mm, lecz w dużej mierze zależy od ramy/widelca i miejsca mocowania piwotów, a bywa z tym różnie, trafiałem na relacje, gdzie nie udawało się zapiąć ramion na oponie 35mm.

Edit: skróciłem mostek, zaktualizowałem foto.
« Ostatnia zmiana: 11 Maj 2017, 18:22 A|ex »
#Steel is Real

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Super, że masz na czym śmigać!

Offline Mężczyzna Pitt35

  • Wiadomości: 114
  • Miasto: Puck
  • Na forum od: 21.04.2017
Fajnie Ci wyszedł. Mam cuba sl road z prostą kierownicą (wkurza mnie że aż mi się na nim nie chce jeździć) Chyba zrobię tak jak Ty zamienię na baranka. Klamkomanetki działają bez problemów z tymi Mini-V 85mm? Bo tego się obawiam że coś mi nie zagra. Ile w sumie Cię wyniosła cała zmiana?

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Klamkomanetki działają bez problemów z tymi Mini-V 85mm? Bo tego się obawiam że coś mi nie zagra. Ile w sumie Cię wyniosła cała zmiana?
Właśnie co ciekawe działają lepiej niż mechaniczne tarczówki.
Kupiłem klamkomanetki Sora St-3500 2x9 z kierownikiem bontrager 440 na olx za 300, do tego miniV Alhonga za 39zl na oba koła.

Edit:
Przerzutka Sora 49zl. Będę jeszcze kombinował z blatami, chce zrobić 44/32 na tarczach Alivio i dać do tej korby krótszy support usuwając najmniejszą 26.
« Ostatnia zmiana: 11 Maj 2017, 18:51 A|ex »
#Steel is Real

Offline średni

  • Wiadomości: 1383
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
Właśnie co ciekawe działają lepiej niż mechaniczne tarczówki.
;D ::)
Kto nie podróżuje nie zna wartości człowieka.
"Góry Uczą Pokory"

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Kumpel zalozyl miniV na swojej przelajowce, spróbowałem i jestem zdania ze rzeczywiscie sa mocniejsze niz moje dyski. Ale jak kiedy sie zmocza, albo na ostrych gorskich zakretach, to juz nie wiem.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Kumpel zalozyl miniV na swojej przelajowce, spróbowałem i jestem zdania ze rzeczywiscie sa mocniejsze niz moje dyski. Ale jak kiedy sie zmocza, albo na ostrych gorskich zakretach, to juz nie wiem.
Czasami mam wrażenie, że mechaniczne tarczówki są skuteczne tylko i jedynie ...  "kiedy sie zmocza, albo na ostrych gorskich zakretach".
W zeszłym roku byliśmy z kolega "na sakwach" w Górach Sowich, Kotlinie Kłodzkiej oraz w czeskich Jesenikach. Na zjazdach z przełęczy często było mokro, kolega jechał na trekkingu z V-kami, ja na zjazdach grzałem tarcze do fioletu, on zjeżdżał faktycznie nieco wolniej, bardziej asekuracyjnie, ale problemów z V-kami nie miał żadnych. W TRP Spyre klocki musiałem doregulowywać codziennie, po tygodniu musiałem zmienić na nowe (półmetaliczne). W czasie gdy ja serwisowałem kolega kibicował, często popijając małe jasne. Cały wyjazd ani razu nie dotknął swoich V-ek.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10706
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Tarczówek nigdy nie miałem ale i tak wywracasz moją wizję świata 😉

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Na organicznych padach w góry, z bagazem? Sam jestes sobie winien :P

Jezdze na tych i zcieraja sie 3x wolniej niz oryginalne: http://www.wiggle.co.uk/lifeline-sintered-disc-brake-pads-1-pair/

Do tego sa tanie jak grzyb w barszcz.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Na organicznych padach w góry, z bagazem? Sam jestes sobie winien :P
Ale jakie organiczne?, pisałem że pół-metaliki.

Wyjeżdżając miałem założone Metaliczne Clarksy VRX811, były już dotarte, lecz na zjazdach wyły potępieńczo, przegrzewały się i traciły skuteczność, szybko zmieniłem na pół-metaliki, gdy na jednym ze zjazdów śmierć zajrzała mi w oczy.

W mojej ocenie Spyre najlepiej działają na sucho z żywicznymi organikami, które stosowałem ubiegłego lata, na trasach wokół komina. Dobra modulacja i skuteczność już przy niewielkim nacisku na dźwignię.

A|ex,  jak się jeździ? Baran z uginaczem- ciekawe (masz pełną blokadę skoku, pracuje to jakoś ?).
Chociaż wizualnie średnio mi się podoba, to działa tak jak mini-v zaskakująco dobrze. Po zablokowaniu jest prawie zupełnie sztywno (minimalnie na pare mm się ugina), po odblokowaniu w terenie nie wybija kierownicy z rąk na korzeniach.
Podczas moich początków z Roninem raz zaliczyłem wywrotkę na dobrze znanym leśnym singlu, kiedy na korzeniu wybiło mi kierownicę z rąk (trzymałem na hood-ach).

Tak więc przecieram nowy gravelowy szlak pod znakiem przedniej amortyzacji. :)
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Aha, myslalem ze dopiero potem zalozyles polmetaliczne.

Cytuj
W mojej ocenie Spyre najlepiej działają na sucho z żywicznymi organikami, które stosowałem ubiegłego lata, na trasach wokół komina. Dobra modulacja i skuteczność już przy niewielkim nacisku na dźwignię.

A jakich uzywales? Bo fabryczne nie byly zle, ale zuzyly sie w mgnieniu oka w miejskiej / gorzystej jezdzie.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
A jakich uzywales? Bo fabryczne nie byly zle, ale zuzyly sie w mgnieniu oka w miejskiej / gorzystej jezdzie.
Na wyjeździe miałem Jagwire DCA016, fabryczne w późniejszym czasie dojeżdżałem z tyłu, gdzie skuteczność jest drugorzędna.

opona ale jazdy z amorem plus baran bym nie odmówił..:)

Już za tydzień będzie okazja w Krzętowie. :)


#Steel is Real

Offline Mężczyzna czubaka

  • Wiadomości: 1
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 08.05.2018
Witam,

Sorry odgrzebuję wątek bo bardzo mnie interesuje ta rama Biria Pro RS...

Mój leciwy Gary Fisher Advance z 2001 ma już tak skatowaną ramę że mam 2 opcje albo ją muszę dać do piaskowania i malowania albo kupić nową ramę.

Skłaniam się ku 2 opcji bo przez te 17 lat trochę urosłem (no i przybrałem ok 25 kg) i zamiast 19" chciałbym się przesiąść na 20"-21" (jeździłem ostatnio na Kellys chyba to był axix 21" i był super... gdyby tylko miał kółka 26"...)

Nie interesuje mnie waga ramy tylko jej wytrzymałość (ważę teraz 105 kg.. + zawsze jakiś plecak itd. więc rama musi utrzymać ze 110 kg :/ ) jazda leśna, bardzo mało górska, zdecydowanie weekendowa ;)

Na alledrogo w interesujących mnie cenach (do ok 500 PLN) znalazłem:
Accent Ranger
albo
dwie Birie:  BIRIA Pro 2 Sport  (alu 6061) albo podana w tym wątku Biria Pro RS (alu 7005)

17 lat temu nie miałbym żadnych oporów i brałbym tą birię (pewnie 6061) bo to była marka... ale przez tyle lat coś się mogło pozmieniać, nie ma opinii żadnych na temat tych biri nie wiem czy się nie pozmieniały fabryki, jakość, itd.

Możecie polecić tą ramę ?

Z góry dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam
Michał


Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Na ramie biri składałem przełajówke dla znajomego - :D Bardzo podobną do twojej:D


« Ostatnia zmiana: 8 Maj 2018, 15:09 Księgowy »
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum