...Ale ... i tu w zasadzie jest moje pytanie ... może przy okazji warto by dodać warunek możliwości założenia szerszych opon. A ponieważ to ma wpływ na geometrię (a raczej inaczej, tego typu rowery mają z jakiegoś powodu nieco inną geometrię) i dlatego chciałbym wiedzieć, jak to wpłynie na cechy związane z podstawowym zastosowaniem, czyli długodystansową jazdą po szosie. Jeżeli niewiele, to wolałbym ramę pozwalającą na stosowanie grubszych kapci. Jeżeli miałoby to zauważalnie zabić jazdę na długich dystansach to zrezygnuję z tych kapci, bo w tym akurat rowerze nie jest to niezbędne. Moje pytanie jest więc takie - co i na ile tracę na długich dystansach po szosie, decydując się na geometrię gravel/adventure w stosunku do geometrii road (?), endurance/sportive?PABLO
...Na jakiś słabszych asfaltach czy kocich łbach da radę przejechać - jeśli opony to 25 czy 28. Raczej to jest standard w endurance - 32 to nie wiem czy jakiejś tego typu ramy wejdzie.
Różnice te są nie są tylko na papierze (średnio 5-10% szybciej pokonuję te same trasy - wzrost średniej prędkości o jakieś 2-3km/godzinę - przy podobnym wysiłku - średnie tętno).
Cytat: Gerwazy w 18 Maj 2017, 14:38Różnice te są nie są tylko na papierze (średnio 5-10% szybciej pokonuję te same trasy - wzrost średniej prędkości o jakieś 2-3km/godzinę - przy podobnym wysiłku - średnie tętno).A Roubaix nie ma przypadkiem lżejszych kół?Gdy miałem jeszcze Speca Allez (typowa szosa kapciu 25mm) w porównaniu do gravela wypadał jako bardziej zrywny, lepiej przyśpieszał szybciej dochodził do prędkości przelotowych (szybciej wkręcał się na obroty) te były generalnie bardzo zbliżone same w obu rowerach wynikające z pozycji o aerodynamiki.
Różnice "teoretyczne" pomiędzy poszczególnymi geometriami znam. Raczej chodzi mi o to, jak te różnice przekładają się na konkretne "zyski i straty" w użytkowaniu. Co do napędu czy kół to jest dla mnie wtórna sprawa. To się zawsze da odpowiednio dobrać. Dlatego skupiam się na samej geometrii. Nie chodzi mi o porównanie gotowych rowerów pod różne zastosowania, np. szosy z lekkimi i wąskimi kołami z gravelem z mocnymi i szerszymi kołami. Chodzi mi o porównanie tylko pod kątem samej geometrii ramy. Cytat: A|ex w 18 Maj 2017, 14:32Może to już pora udać się do krawca od ram? Myślałem i o tym, ale najpierw musiałbym wiedzieć co mi jest potrzebne. Tzn. jaka geometria. Potem, albo sięgnę na półkę, albo zamówię na wymiar. Wybór kroju jest pierwszym problemem, a co z rozmiarem ... to będzie kolejny, jak dla mnie, spory problem. Skończy się zapewne na niczym i nadal, przez kolejne lata będę jeździć na moich retro-MTB.PABLO
Może to już pora udać się do krawca od ram?
Koła (piasy, obręcze i szprychy) mają te same różnią się oponami - Diverge ma opony Roubaix Pro w rozmiarze 25 a Roubaix opony Turbo Pro w rozmiarze 26mm.
Cytat: Gerwazy w 18 Maj 2017, 15:05Koła (piasy, obręcze i szprychy) mają te same różnią się oponami - Diverge ma opony Roubaix Pro w rozmiarze 25 a Roubaix opony Turbo Pro w rozmiarze 26mm. Może właśnie w oponach i ich oporach tkwi rozwiązanie zagadki? Jeśli koła takie same to możesz zamienić między rowerami i sprawdzić.
LunatykPisałem o posiadanym AWOL-U a nie "Specu". Ja widzę różnicę, ale rozumiem, że można postrzegać model roweru przez pryzmat marki. ...
Zastosowanie to jednak drogi. Ale nie chciałbym się martwić dziurami w asfalcie, kocimi łbami, kawałkiem szutru, itp. Nie mam pojęcia - może 28mm kapcia to jest wystarczająco? Chociaż jak czytam narzekania wielu ludzi, że trafiło się kawałek bruku i był z tego problem ...
Przełaj będzie miał ostrzejsze kąty, wyżej support, mniejszą bazę kół i krótszą główkę. To są maszyny do ścigania, pozycja sportowa, rower zwrotniejszy, siedzi się wyżej, bo support musi pozwolić na pokonywanie przeszkód.Moim zdaniem krok w złą stronę.Gravel ma support niżej, dłuższą główkę, łagodniejsze kąty. Czyli jest stabilniejszy, bardziej wygodny. Na długie trasy nadaje się lepiej.