Autor Wątek: gravel, cyclocross, adventure, road, endurance, sportive - a jak jest naprawdę?  (Przeczytany 8315 razy)

Offline Mężczyzna Viracocha

  • Wiadomości: 527
  • Miasto: Piemont
  • Na forum od: 11.04.2007
Rowery przez producentów dedykowane do dłuższych tras, także w klasie endurance (nie mam na myśli sportu wyczynowego), mają jednak inną geometrię niż gravele. Jest tego zapewne jakiś powód, może nawet pozamarketingowy.
No chyba niekoniecznie, bo np. u Speca - gravel Diverge ma bardzo podobne geo do roweru endurance, czyli  Roubaixa.

Offline Mężczyzna Gerwazy

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 396
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 13.10.2016
.... u Speca - gravel Diverge ma bardzo podobne geo do roweru endurance, czyli  Roubaixa.


Dokładnie tak.  Do tego gama graveli u tego producenta jest szeroka: Diverge - Sequoia -AWOL.
Te trzy rowery mimo, że w jednej grupie znacznie różnią się od siebie. Tym samym jak widać gravel -gravelowi nie równy i proponuję  (ponownie  ;)) abyś Pablo zweryfikował pytanie ograniczając się do konkretnych modeli.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy



Czyli idea podobna jak Endurance...tylko kapcie szersze w Gravelach.
Dokładnie tak, a efektem tego jest haczenie butem o przednie koło. :)
#Steel is Real

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy



No więc dlaczego oraz na ile gravel ma być mniej optymalny na dłuższe trasy po szosie niż szosa endurance/sportive? Oczywiście przy takich samych kołach i oponach.

Tego nie wiem, ale wiem jedno, że zupełnie wyleczyłem się z kapci poniżej 32mm. :)
Szukasz świętego gralla, chętnie będę śledził te poszukiwania.
#Steel is Real

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3716
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
« Ostatnia zmiana: 1 Cze 2017, 17:27 PABLO »

Offline Mężczyzna lunatyk

  • Wiadomości: 656
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 20.03.2012
Okej, mój przełaj to Fuji Cross 1.5 Wydaje mi się, że geometria jest dosyć wygodna, nie całkiem ścigacka. Rama ma mocowania na bagażnik np. więc pewnie chcieli zrobić właśnie taki uniwersalny rower.
Wydaje się dosyć krótki, co jest fajne bo fajnie się go wciąga pod górę ;) Nie waży tony bo to alu + carbon na widelcu. W weekend napiszę coś więcej w dziale prezentacji rowerów. Jest na pewno kilka rzeczy do których można by się przyczepić, jak w każdym.

W normalnych butach trzeba uważać bo jak skręcasz  pod dużym kątem to możesz zahaczyć o but. W normalnej jeździe jeszcze mi się to nie przytrafiło, zarówno w spd jak i zimą w turystykach.




Better days are coming
They are called Saturday and Sunday

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
/.../
Pomyślałem o rowerze tytanowym. I chciałbym takim rowerem "ogarnąć" większość moich potrzeb. /.../

https://janheine.wordpress.com/2017/05/22/why-we-choose-steel-bikes/

/.../
No i na czym polega mój problem ...
/.../

Jeszcze nie zużyłeś tych, które masz (Ci nie całkiem leżą), dłużej czekać już nie chcesz, chcesz nowy (komunijny maj). Wątpliwości swe uciszyć usiłujesz uzasadnieniem, dokupując następny, łącznie rowerów będziesz miał mniej, kolejny "ogarnie", przejmie funkcję kilku dotychczasowych (więc posprzątasz), jeden, właśnie ten kolejny, znacznie lepiej zrobi to od każdego dotychczasowego z osobna (choć ciągle sił pokłady masz, nie o wagę, nie o to, tamto chodzi - nadal 5oo+ wszystkim łatwo możesz), ... i jeszcze pieniądze Ci w kieszeni zostaną.

Rada: zlikwiduj jedną z lokat, se po prostu, najzwyczajniej kup! (komunia), db. wybierz ten kolejny. Nie zapomnij o białym tygodniu.
Prośba: proces zreferuj, rower przedstaw.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3716
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
« Ostatnia zmiana: 1 Cze 2017, 17:27 PABLO »

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2543
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Przebrnąłem przez ten wątek w końcu, wnioski są dla mnie jednoznaczne:
PABLO powinien testować rowery
lunatyk powinien pisać recenzje
s.krzysiek powinien zająć się marketingiem
a łatośłętka powinien zostać rzecznikiem prasowym.
Wykorzystajcie swój potencjał!

Offline Mężczyzna Mariusz

  • Jestem, jaki jestem...
  • Wiadomości: 1945
  • Miasto: Leszno
  • Na forum od: 18.02.2012
a łatośłętka powinien zostać rzecznikiem prasowym.
Wykorzystajcie swój potencjał!
Oj tutaj widzę problem, poważny problem.  ;)
W dobie internetu każdy kreuje swój wizerunek, tak jak chciałby, by widzieli go inni...
Każdy jest tu seksbombą, póki ma top fejs i konto, plastikowe lale nadymane jak ponton,
Ukryci za nickiem, poznają się jednym klikiem, bajerują się zamiast słowem plikiem...  
A trików jest bez liku, tą albo tą, która lepszy robi dzióbek na fejsiku...Ulepieni jak z plastiku, takich ludzi jest bez liku, żyj naprawdę, nie w wirtualnym cyrku...     Mesajah

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013

(Spojler otwórz:

/.../
a łatośłętka powinien zostać rzecznikiem prasowym.
/.../

No ale czemu? - przecież dobrze napisał (regionalizm).

Oj tutaj widzę problem, poważny problem.  ;)

Dziękuję Ci, Mariusz, stanąłeś w mej obronie. :)
Obaj db. wiemy (w tym z Biblii) - za nic w świecie!

Spojler zamknij.)
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Skoro o AWOLu mowa, to nadmienię, że może być kłopotliwy w transporcie lotniczym (i nie tylko). Ten rower jest o pół koła dłuższy od standardowej szosy. Wątpię by z przednim kołem wszedł do kartonu i zmieścił się w limicie długości. A zdejmowanie koła to proszenie się o kłopoty.

Wczoraj w pociągu powiesiłem AWOLa na haku. Jakby ktoś specjalnie projektował. Tylny błotnik wisiał 2cm nad podłogą.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Eee tam, mi nawet Kona Minute weszla do Ryanaira, a jest chyba o pol kola dluzsza od AWOLa.

Tylko na lotnisku kazali przednie kolo zdejmowac zeby sie zmiescil w przeswietlarce, chociaz z drugiego, krotszego roweru rowniez.

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Skoro o AWOLu mowa, to nadmienię, że może być kłopotliwy w transporcie lotniczym (i nie tylko). Ten rower jest o pół koła dłuższy od standardowej szosy. Wątpię by z przednim kołem wszedł do kartonu i zmieścił się w limicie długości. A zdejmowanie koła to proszenie się o kłopoty.

Wczoraj w pociągu powiesiłem AWOLa na haku. Jakby ktoś specjalnie projektował. Tylny błotnik wisiał 2cm nad podłogą.



To z wyjazdu autobusowego... Karton obcięty, bo był okropnie duży, koła oba zdjęte, hak przerzutki i wózek odkręcone i podpięte pod łańcuch, kiera skręcona, ale nie upychałem jej w pudle, bo wrzuciłem tam jedną sakwę. Do tego miałem repa do przenoszenia całości na ramieniu. Ortlieb na pasku i też na ramieniu, druga sakwa w łapie.

Jest jakiś standardowy rozmiar kartonu, czy zależy to od linii lotniczych?

Offline Mężczyzna DiDżej

  • Wiadomości: 776
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.10.2013
Mnie nigdy nie pytali o rozmiar kartonu z rowerem. Natomiast zawsze o wagę. Miało być poniżej 23kg. Dodatkowo często pytali czy w kartonie jest coś oprócz roweru.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum