Autor Wątek: Długość osi suportu - korba 3-rzędowa jako 2-rzędowa.  (Przeczytany 1718 razy)

Offline Mężczyzna szymonowski

  • Wiadomości: 113
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.10.2013

Czy ktoś z Was wie może jakiej długości powinna być oś suportu (np. na kwadrat), żeby korba na 3 koronki (ze zdjętą najmniejszą) złapała pozycję jak korba dwurzędowa? Tzn. jakie powinno być przesunięcie na minus (o ile krótsza oś)?


 :icon_twisted:

dzięki i pozdrawiam
Sz.

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2545
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
nie wiem jak na kwadrat, ale w mini isis miałem 5 mm różnicy

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Zastosowałem takie rozwiązanie w Prosiaku. Zamiast dedykowanego 123, dałem 110,5. Wszytko gra. Na blacie mam idealnie prosto dla 4 koronki kasety od dołu. Sprawa indywidualna zależna od ramy, trzeba sprawdzić czy tarcze nie będą haczyć o rurkę łańcuchową.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1540
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.
Mając korby HT2 po prostu odkręciłem największe zębatki. ;)

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1832
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Demontując najmniejszą zębatkę z korby pod HTII nie miałem pojęcia, że zaburzę tym linię łańcucha  :wink: Mimo tego wszystko hulało bez problemu. Trzeba tylko pamiętać, żeby zablokować wychylenie przerzutki na środkowej zębatce.
Zębatka wróciła na swoje miejsce kiedy wyleczyłem się z manii odchudzania roweru i na horyzoncie pojawił się pierwszy BBT :wink:
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna szymonowski

  • Wiadomości: 113
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.10.2013
Demontując najmniejszą zębatkę z korby pod HTII nie miałem pojęcia, że zaburzę tym linię łańcucha  :wink: Mimo tego wszystko hulało bez problemu. Trzeba tylko pamiętać, żeby zablokować wychylenie przerzutki na środkowej zębatce.
Zębatka wróciła na swoje miejsce kiedy wyleczyłem się z manii odchudzania roweru i na horyzoncie pojawił się pierwszy BBT :wink:

Czy robiłeś podmianę z korby 2-rzędowej na 3-rzędową ze zdjętą najmniejszą zebatką?

I jednocześnie z szosowej na MTB? Co na to przednia przerzutka?


W moim przypadku chodzi o przełaj/gravel - Kona Rove AL.
Z założenia ma toto korbę dwurzędową Claris, na kwadrat.

Blat jest na 50z jest dla mnie trochę bez sensu. Jest przy tym problem z mniejszymi tarczami pod szosowe korby. Tzn. są dostępne tak do 46-48, ale trzeba poszukać itd.

Więc, skoro i tak mam trochę części do MTB, chciałem zamontować taką korbę a w przyszłości korzystać z w zasadzie nieograniczonej dostępności zębatek z zakresu 42-46 z. I miałbym mniej więcej to, czego chcę, tzn. korbę 46/32 albo coś w tym stylu.

Kupno nowej korby dwurzędowej MTB jest droższym wariantem. W zasadzie od razu przekładałbym zębatki, i nie mam pewności czy do tych korb pasują (fizycznie, kształtem) zębatki od starszych korb. Ktoś wie coś na ten temat  ??? ???

W pudle leży korba na sztywną oś i dwa zestawy łożysk, ewentualnie za grosze można kupić suport na kwadrat (o innej długości niż dotychczas).

Wiem, że pojawia się kwestia kompatybilności przerzutki przedniej i ewentualnie tego, czy taka korba, nawet ze zdjętą najmniejszą zębatką, zmieści się do ramy. Plus kwestia linii łańcucha.


I stąd moje pytanie, bo obecna korba jak dla mnie ma optymalne ustawienie. Zakładając HT II mogę co najwyżej manipulować podkładkami, tj. w zasadzie o 2,5 mm. Bo nie chcę zakładać 3 x 2,5 mm z lewej strony.

Czy poza tym, co wypisałem wyżej umyka mi coś, co byłoby istotne przy takich przekładkach???


Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Mój setup:
- Alivio M411, wszystkie tarcze zdemontowałem
- Tarcze 44 i 32 pod BCD 104 od M430
- Suport 110,5 kwadrat
- Zmieniarka FD-3500
- Klamkomatetka ST-3500 2rz Sora
Działa to wyśmienicie.

Będzie działać tak samo dobrze z Clarisem.
#Steel is Real

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum