Autor Wątek: Klocki hamulcowe do hamulców tarczowych - zestawienie  (Przeczytany 11074 razy)

Offline Mężczyzna R_och

  • Talizman słońca 🌞
  • Wiadomości: 1764
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 16.03.2015
Poszukując na forum informacji o klockach hamulcowych do moich Avid BB7 Road znalazłem tylko bardzo lapidarne wiadomości. Popytałem paru osób na PW, które podzieliły się ze mną swoim doświadczeniem. Jednak podpuszczony przez jednego z forumowiczów
Moze bys stworzył z tego wątek, co? Inni by też mogli się dowiedzieć bądź skrytykować :)
(tak to przez Ciebie Alek) zakładam poniższy wątek. Wyobrażam go sobie w następującym kształcie. Do wypełnienia będzie króciutka ankieta z mini opinią.

1. Model hamulców :
2. Model klockow :
3. Siła hamowania :
4. Modulacja :
5. Żywotność :
6. Wrażliwość na warunki atmosferyczne (siła hamowania / głośność) :
7. Cena :
8. Dostępność :
9. Opinia użytkownika :


Myślę, że taki temat może się bardzo przydać jako wiedza ogólna zebrana w jednym miejscu.

ps. na początek trochę prywaty proszę w pierwszej kolejności info o klockach do BB7 Road

*edit: bo doszla jeszce jedna pozycja
« Ostatnia zmiana: 28 Cze 2017, 15:15 R_och »
W życiu nie chodzi o to, by przeczekać burzę a o to, by nauczyć się tańczyć w deszczu.
- Gandhi

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
1. TRP HY/RD, TRP Spyre, Shimano BR-300-cośtam.
2. Proline Sintered: http://www.wiggle.co.uk/lifeline-sintered-disc-brake-pads-1-pair/ (dostępne w większości standardów hamulcowych)
3. Siła bardzo dobra, kiedy się już dotrą. Zazwyczaj jeden dzień normalnej jazdy w mieście albo jeden - dwa górskie zjazdy z hamowaniem wystarczają.
4. Modulacja normalna, nie zauważyłem różnic z innymi klockami - czyli siła hamowania wzrasta w sposób kontrolowany, a konkretny ząb mają dopiero po solidnym ściśnięciu klamek
5. Żywotność rewelacyjna. Bardzo wolno się zużywają.
6. Jak każde metaliczne dobrze działają na mokro, ale ciągle może im zająć trochę (1-3s) żeby załapać jeśli są całkowicie zalane. W takich wypadkach (urwanie chmury, przeprawa przez rzeke itp) lepiej usuwać wodę z rotora przez lekkie, ostre przyhamowanie i puszczenie przed spodziewanym zwolnieniem do zakrętu albo zatrzymaniem. Na mokro potrafią piszczeć, w zależności od rotora - z jednym mniej z drugim bardziej.
7. cena - w linku. 4.99e jesli wysyla sie do Polski, tylko 3.53e jesli do Irlandii *
8. jak wyżej
9. Używam tych i tylko tych, w 3 rowerach. Nie chce mi się już nawet próbować innych.


* mogę pomóc w transporcie np. 10 sztuk, wyszłoby 35.3 eur + 5.5e standardowym listem do Polski. Ciągle 9e taniej niż bezpośrednio.
« Ostatnia zmiana: 28 Cze 2017, 15:33 Alek »

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum