Też testowałem w ostatnim czasie tą ładowarkę.
Oto moja spostrzeżenia jakie wysłałem do producenta:
"Cześć,
Przez ostatnie trzy tygodnie testowałem Twoją ładowarkę.
Widziałem na forum że chłopaki pisali swoje recenzja ale ich nie czytałem aby się nie sugerować się ich spostrzeżeniami.
Przez trzy tygodnie pokonałem 860 km z czego 630 wzdłuż południowej granicy Polski ze Zgorzelca na wschód, teren mocno pofałdowany i rower był osakwiony więc prędkość przelotowa niska w przedziale 10-23km/h, a na zjazdach dochodziła do 55km/h. Resztę dystansu pokonałem na stałej trasie praca <--> dom gdzie pokonuje dystans 20 km w ~1 godzinę (wliczone postoje na światłach).
Test był przeprowadzony na rowerze wyposażonym w koła 28" i dynamo Shimano Deore LX DH-T675, głównie na telefonie Samsung S7 (z QC2 i aku. 3,6k mA). Dodatkowo testowałem ładowanie na telefonach Huawei P30, Xiaomi Note 10 Lite, Sony Xperia XA1 wszystkie telefony sygnalizowały stabilnie ładowania (ze sporadycznymi wybudzeniami o czym pisze dalej). Aby telefon był w stanie pobrać jak najwięcej "energii" starałem się przeprowadzać testy kiedy bateria miała mniej niż w 45%.
1) Ładowarka potrafi ładować telefony z QC2 i 3
2) Zaczyna sygnalizować ładowanie od 8km/h
3) Stabilnie trzyma napięcie w okolicach 5,12V, ani razu nie widziałem napięcia poniżej 5,1V.
4) Przy przyspieszaniu dla prędkości 19km/h następuje wybudzenie telefonu czyli chwilowa przerwa w ładowaniu (trwająca mniej niż 1s), przy zwalnianiu to zjawisko powtarza się przy około 17km/h niższej prędkości występuje w 3 na 5 przypadkach.
5) Skuteczność ładowania:
- Z MIERNIKIEM dostarczonym wraz z ładowarką. Od prędkości 8 do 24km/h chwilowy prąd ładowania wahał się w przedziale 0-0,2A, przy prędkości 25-29km/h chwilowy prąd ładowania był w granicach 0,2-0,5A, a od prędkości 30km/h prąd ładowania utrzymuje się stale na poziomie 0,646A. Ja jadąc rowerem dystans 20km przez 1 godzina (wliczając postoje na światłach) miernik wykazał że naładował telefon o 51mA?!?!?!, telefon rozładował się o 9% czyli podobnie jak bez ładowania 10%. Moim zdaniem miernik znacząco zaburza wynik gdyż jest zasilany z dynama.
- BEZ MIERNIKA jadąc 20km w 1h (z postojami na światłach) bateria rozładowała się o 6% co pokazuje że jakieś ładowanie było.
- BEZ MIERNIKA SZYBKO raz zmusiłem się aby przejechać trasę testową jak najszybciej. Utrzymywałem prędkość powyżej 28km/h, a większość trasy miałem 30+. Wynik był zaskakująco dobry bo po przejechaniu trasy miałem 8% baterii więcej.
, Podobna sytuacja miała miejsce na 12km zjeździe gdzie telefon naładował mi się 6% ale tam prędkości były znacząco wyższe.
- WOLNO z ładowaniem powerbanka. Ze względu na to że jadąc z sakwami jechałem w okolicach 20km/h czasem wolniej czasem szybciej i do tego często zatrzymywałem się co powodowało że telefon co chwila wzbudzał się, ładowanie jako takie było nieskuteczne i nie zdrowe dla baterii telefonu, podłączyłem powerbank (20k mA). To rozwiązanie wydaje się najleprze bo po całym dniu "ładowania" w trasie poziom naładowania akumulatora wzrastał o około ~9% czyli naprawde nieźle.
Podsumowanie:
Ładowarka jest zdecydowanie lepsza od poprzedniej wersji.
Jeżeli ktoś jeździ szybko 26+km/h (prędkość chwilowa na liczniku) to będzie bardzo zadowolony z rezultatów jej pracy.
Dla osób jeżdżących 18-25km/h może być używane jako wydłużacz pracy telefonu.
Osoby które jeżdżą do 21km/h nie będa miały żadnych korzyści z ładowania, chyba że jadą cały dzień i będą ładowały power bank i dopiero z niego telefon.
Dzięki za możliwość testowania i mam nadzieje że do czegoś się przydadzą moje wypociny w obu znaczeniach tego słowa
Pozdrawiam
Tomek"
Może się komuś przyda