Autor Wątek: opona na gorsze drogi i bezdroża - czyli jeszcze nie teren, ale już nie asfalt  (Przeczytany 8587 razy)

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
W temacie stoi "czyli jeszcze nie teren, ale już nie asfalt"

Pablo, zdjęcia które wkleiłeś, to już dla mnie typowy teren na MTB. :)
W takich warunkach dużo większym ograniczeniem niż opony jest baranek i brak amortyzacji.
Tutaj potrzeba opony o dużym balonie i niższym ciśnieniu, a takie coś nie zmieści się do Ronina.

Foty które podrzucił Krzysiek, to szutry które spokojnie oblatuję na SportContact-ach i to miałem w zamyśle sugerując te opony.

Triggersporty od Speca, mogą nie zmieścić się w ramie Ronina przy rozmiarze 42-622. Oryginalne SpeedRide założone na obręczach 18mm wew. wytarły mi lakier na dolnych rurkach łańcuchowych, przycierając pewnie w zakrętach lub będąc oblepione błotem.
Miej to na uwadze.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Poza tym sprawdziły się w Sudetach, czy na Pogórzu Karpackim ...

A może tak j... to wszystko i wyjechać w Bieszczady? :)

Ja ja wam południowcom zazdroszczę bliskości takich miejsc.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy

Ja ja wam południowcom zazdroszczę bliskości takich miejsc.

Ja tam południowcem nie jestem, ale zazdroszczę "północnikom" bliskości takich miejsc jak Warmia, Mazury, Pomorze Zachodnie. Tam w dzisiejszych czasach są Bieszczady z dawnych lat!

PABLO

Z Pomorza Zachodniego pochodzę, bywam kilka razy do roku, również rowerowo. Zależy czego tam szukać. Na pewno nie długich podjazdów i rozległych widokowo panoram. Pagóry jedynie w PK. Bardzo klimatyczna jest Puszcza Bukowa, polecam, ale to jest do objechania w 1 dzień.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Ja polecę ci Schwalbe Marathon Tour Plus. Opona oprócz zalet protektora ma sztywne boki co bardzo podnosi jej dzielność na kamieniach i korzeniach. Z serii zdjęć, które dałeś to ta pierwsza, z drogami wysokogórskimi to moim zdaniem na oponki minimum 2.0 i rower inny niż Ronin. Albo MTB albo coś w stylu Giant Toughroad lub Cube Travel. Ale na drugą serię to te oponki są genialne. Bardzo dzielne w terenie.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Cytuj
WTB Nano TCS Light Fast

Rozwalisz ja na takich kamieniach.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Klasyczne MTB jezdzi sie tez na bardzo lekkich i delikatnych oponach, jak ma sie kase na wymienianie ich po wyscigu ;)

Ale jesli chcesz niezawodnosci, do tego z bagazem, na rowerze bez amora, waskich oponach i w terenie ze skalkami, wez lepiej cos klocowatego.

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
...
Rozważam też opony 27.5 zamiast 28 - obręcz ta sama...
Jeżdżę na kołach 26, więc nie czuję się ekspertem, ale wydawało mi się, że 28/29 to 622mm, a 27,5 - 584mm

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
@PABLO jestem przekonany, że masz o wiele większe doświadczenie ode mnie, ale mimo to napiszę parę zdań, bo może i ja się czegoś nauczę przy okazji.
Na jurajskich, leśnych i kamienistych ścieżkach nieźle się u mnie spisuje Kenda Kick Back. W twardym terenie trzyma bardzo dobrze, w piachu niemiłosiernie grzęźnie, na asfalcie buczy, ale nie czuje się tego pod nogą.
Tych opon używa też moja żona w miejskiej zimówce - bez problemów. Rozmiar 26x1,9, waga poniżej 500g. Niezła odporność - nie złapaliśmy na nich od kilku lat kapcia.
O ile się orientuję, to nie występuje ona w rozmiarze 28, ale dośc łatwo znaleźć odpowiedniki. Bieżnik charakteryzuje się dużą ilościa drobnych klocków. Są mniejsze i gęściej rozmieszczone niż w Smart Sam'ie. To czyni je trochę mniej terenowymi.
Mam też komplet Kenda 50-Fifty - jest bardziej terenowa. Nieźle się spisuje jako tylna w zestawieniu z Kick Back na przodzie.
Ogólnie rzecz biorąc stałem się ostatnio zwolennikiem marki Kenda. Po żałosnych doświadczeniach z Continental'em, postanowiłem nie wydawać więcej jak stówkę za gumę, bo od pewnego pułapu, cena nie idzie w parze z jakością.
Michał, (podjazdy ) chyba też miał jakieś problemy na Islandii z Continentalem.

Dobrze byłoby chyba najpierw z grubsza określić czy mają to być opony wąskie, czy szerokie.
Na fotkach pokazałeś teren, na który brałbym opony ok. 2 cale. Rozsądnie jest też określić procentowy udział kamoli i asfaltu w konkretnej trasie.
Doszedłem do wniosku (i to już dość dawno temu), że warto zmienić opony nawet na jadną wycieczkę, bo uniwersalnych nie ma i chyba nie będzie.
« Ostatnia zmiana: 3 Sie 2017, 13:32 RS »

Offline Mężczyzna tomek

  • Wiadomości: 2832
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014


Rzuciłem okiem na Marathon - Mondial wydaje się podobny, a lżejszy.
Nie idź tą drogą.
Szczerze nienawidzę tych opon. Ani wygodne ani przyczepne a opory masakryczne. Niektórzy sobie je chwalą i nawet maratony ultra na tym jeżdżą ale dla mnie to niepojęte.
Można powiedzieć, że te opony są trwałe ale to paradoksalnie ich największa wada ;) - gdyby się już zużyły to bym je z radością wymienił. 

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
... gdyby się już zużyły to bym je z radością wymienił.
Niezupełnie związane z tematem: Kiedyś kupiłem do samochodu nowość - opony Barum Brilantis. Były tak cholernie śliskie i tak słabo odprowadzały wodę, że prawie nowe wyrzuciłem. No, niezupełnie, bo "gumiarz" za te cztery prawie nówki gumki zalożył mi inne, wyważył koła i dodał jakieś tam pierdoły. Ktoś pewnie na nich jeszcze jeżdził, ale może z mniejszymi wymaganiami.
Rzecz w tym, że od tamtej pory nie kupuję żadnych nowości oponiarskich. Jak jakiś model opony się sprawdzi i ma dobre opinie użytkowników, to biorę go pod uwagę. Nie kręcą mnie żadne promocje i sponsorowane rankingi, bo przez te cholerne Barumy bym sie kilka razy zabił/
Stosuję to też w przypadku opon rowerowych.

Offline Mężczyzna Turysta

  • Wiadomości: 5719
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 15.06.2011
Nie słuchaj tomka, on ma jakiś uraz i nie lubi Mondiali. ;)
Drutowe trochę śliskie, ale zwijane są super.
Jednak raczej nie na takie "drogi" jak na zdjęciach - mają delikatne boczne ścianki.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Tomek ma racje odnośnie oporów.

http://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews
Zwróćcie uwagę jak nisko plasuje się zwijany Mondial w rankingu.

mw, chwile jeździł na drutowym mondialu i szybko wrócił do marathona GG.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Turysta

  • Wiadomości: 5719
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 15.06.2011
Ja nie czuję specjalnej różnicy w oporach, gdy przesiadam się na Supreme. ;)

A te badania to na gładkiej powierzchni, czy na rzeczywistym chropowatym polskim asfalcie?

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Doszedłem do wniosku (i to już dość dawno temu), że warto zmienić opony nawet na jadną wycieczkę, bo uniwersalnych nie ma i chyba nie będzie.
Taka jest prawda.

@Pablo, widać próbujesz łatać braki obecnych opon innymi, tylko że te już inne załatawszy obecne braki spowodują braki w innym obszarze, tam gdzie teraz pewnie jest GIT. Te nowe jak zamierzasz łatać dalej?

Na jednym rodzaju opon nie oblecisz wszystkiego, szczególnie że horyzonty masz bardzo szerokie.

Ja nie czuję specjalnej różnicy w oporach, gdy przesiadam się na Supreme. ;)

A te badania to na gładkiej powierzchni, czy na rzeczywistym chropowatym polskim asfalcie?

mw i Tomek potwierdzają wyniki badań laboratoryjnych :)


EDIT:
Cytuj
All bicycle tires are tested on a rolling resistance test machine with a 77 cm drum and a 120W electric motor. The drum is covered with diamond plate to simulate an average road surface.

http://www.bicyclerollingresistance.com/the-test
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Turysta

  • Wiadomości: 5719
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 15.06.2011
Dali się zwieść wrogiej propagandzie i tyle.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum