Autor Wątek: Rower wyprawowy dla wysokiej osoby (kierunek Azja)  (Przeczytany 23343 razy)

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Pisząc o oponie 2.0 mam na myśli Schwalbe Marathon EVO w tym rozmiarze, zyli 28"x2.0. Chcesz powiedzieć, że zwykła Kona Sutra, Fairdale Weekender czy Surly LHT nie łyka takiego rozmiaru? Wydawało mi się, że na LHT ludzie mieli pozakładane opony właśnie 2.0

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Na lht w wersji 26". Wersja 28" nie mieści takich opon

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Na lht w wersji 26". Wersja 28" nie mieści takich opon

Okey, a Fairdale Weekender albo Kona Sutra? Na wyjazd do Azji wolałbym mieć grubsze opony i pod kątem dziur i dużego ciężaru roweru. 

Offline Mężczyzna mimi

  • Wiadomości: 69
  • Miasto: HAJNÓWKA
  • Na forum od: 08.09.2013
Bądź czujny - jest teraz wyprzedaż na modele z rocznika 2017.
http://www.konaworld.pl/menu,496,sutra

Offline Mężczyzna R_och

  • Talizman słońca 🌞
  • Wiadomości: 1764
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 16.03.2015
Okey, a Fairdale Weekender albo Kona Sutra? Na wyjazd do Azji wolałbym mieć grubsze opony i pod kątem dziur i dużego ciężaru roweru.

W Fairdale jeśli nic się rocznikowo nie zmieniło (ja mam 2016) to zapomnij. W moim 42x622 (28x1,6) to jest max.
Jeśli chodzi o szerokość opon i Sutrę to LTD i to chyba od rocznika 2017. Dopytaj w Konaworld są ogarnięci i Ci odpowiedzą.
Spójrz jeszcze na Breezer Radar
http://www.breezerbikes.com/eu/bikes/details/radar-pro
Wygląda sympatycznie. Ja nic Ci o nim nie powiem bo nie wiem, ale popytaj przede wszystkim
tu:
https://www.forumrowerowe.org/user/182145-sobek82/

No i ponoć są jakieś sklepy w Polsce:
http://www.breezerbikes.com/eu/support/dealer

W życiu nie chodzi o to, by przeczekać burzę a o to, by nauczyć się tańczyć w deszczu.
- Gandhi

Offline Mężczyzna mimi

  • Wiadomości: 69
  • Miasto: HAJNÓWKA
  • Na forum od: 08.09.2013
Całkiem przyjemny ten Breezer, tylko moim skromnym zdaniem trzeba uważać na hydraulikę. Nie wiem czy to dobry pomysł na wyjazd do Azji.

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Kurcze myślałem, że już coś wiem. Myślałem, że te rowery pod 28" jestem w stanie jakoś przełknąć i zbudować silne koła i znów jestem zaskoczony  :-\

Wiem, że jest Surly Ogre, który złapie te wymagania, ale zakup dwóch ram po 3K złotych nie jest rzeczą którą przewidywałem...

 ::)

Offline Mężczyzna R_och

  • Talizman słońca 🌞
  • Wiadomości: 1764
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 16.03.2015
Tak mi przyszło do głowy.
A może skoro Ty będziesz przesiadał się z MTB to może coś takiego:
 http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adventure/adventure/vagabond
można kupić też jako frameset
W tym temacie z pytaniami najbliżej Ci do użytkującego to jeździdło:
https://www.podrozerowerowe.info/index.php?action=profile;u=7946
W życiu nie chodzi o to, by przeczekać burzę a o to, by nauczyć się tańczyć w deszczu.
- Gandhi

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2479
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
Wydawało mi się, że na LHT ludzie mieli pozakładane opony właśnie 2.0

Do LHT 26 cali, wchodzi Shwalbe Marathon MTB Plus 2.1, więcej nie wejdzie.

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Nie, nie znudziło mi się ciągle szukam ;)

Chciałem podsumować jakoś obecny stan poszukiwać, ponieważ idę wielotorowo i jedyne co jest dla poniższych punktów wspólne to fakt, że takie rowery będą dwa, tzn. Absolutnie nie dopuszczam sytuacji, że Gosia ma inny typ roweru niż ja. Tez wszystkie poza ostatnią opcją (siłą rzeczy) są na sztywnych widelcach. Wymieniając modele raczej myślę o ramach:

  • retro MTB 26" - najtrudniejsza dla mnie opcja, ale najkorzystniejsza finansowo. Trudno znaleźć mi dwie odpowiadające ramy tego typu w krótkim czasie. Choć o dziwo mam nadzieję na jedną dla mnie. Szukam dalej. W tej opcji wszystko jest według starej szkoły, czyli najprostsze części, opony jakie będę chciał, hamulce V-break. Trzeba będzie zapewne pokombinować z mocowaniem bagażników i trudno będzie o wygodną pozycję. Raczej względnie wygodną
  • Surly LHT 26" - nadal rozważam ten rower, ponieważ łatwo go dostać i zrobić rowery.
     Analizuje poważnie opisane przez Was wady i pamiętam, że ten rower jednak przejechał kawał świata. Mogę wstawić oponę 2.0, ale na pewno rower nie wyjedzie z Polski bez przeróbki widelca (mocowanie bagażnika).
  • Surly Troll - drogi rower MTB (brak oczekiwanej wygody) z przerośniętymi przekrojami pozwalającymi wstawić wielkie opony. Mnóstwo otworów. Będę mierzył największą ramę za jakiś czas i wtedy się dowiem czy wogle można brać go pod uwagę. W każdym razie drogi jest jak ...
  • Fairdale weekender - po waszych rekomendacjach co do koła 28" to już myślałem, że kupuję i mam piękną ramę i mogę się skupić na częściach. Niestety zmartwiło mnie to, że maksymalnie będę tam w stanie włożyć oponę Schwalbe Mondial 1,6. Kurcze czy to nie za mało jak na obciążony sakwami rower, który trzaska się po azjatyckiej tarce? Ok, nie będzie się trzaskał non stop, ale kurcze czasem 40km bez przerwy, może więcej. Obawiam się, że konieczność większego ciśnienia pójdzie w koło, choć opony 2,0 też pompowałem z 4,5atm, tutaj nie będę mógł z tego zejść.
  • Nasze obecne rowery z początku tego wątku... Tego chciałbym jednak bardzo uniknąć, ale najwyżej pojadę gdzie pojadę, dojadę gdzie dojadę i .... Kupię plecak  :P
  • ...

Do tej listy można dostawić jeszcze różne, rozwiązania, które tutaj wspominaliście i staram się uzyskać o nich informację. Np. Surly Ogre jest potwornie drogi w moim mniemaniu, ale ma zaletę nad Fairdale, że łyka grube opony i ma piwoty na hamulce, więc jest opcja. 

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Fairdale weekender - po waszych rekomendacjach co do koła 28" to już myślałem, że kupuję i mam piękną ramę i mogę się skupić na częściach. Niestety zmartwiło mnie to, że maksymalnie będę tam w stanie włożyć oponę Schwalbe Mondial 1,6. Kurcze czy to nie za mało jak na obciążony sakwami rower, który trzaska się po azjatyckiej tarce? Ok, nie będzie się trzaskał non stop, ale kurcze czasem 40km bez przerwy, może więcej. Obawiam się, że konieczność większego ciśnienia pójdzie w koło, choć opony 2,0 też pompowałem z 4,5atm, tutaj nie będę mógł z tego zejść.
Jak już 28", to rower pod szeroką oponę da radę znaleźć. No, ale tutaj tylko tarcze.
Takich rowerów jest całkiem sporo na rynku, chociażby Marin Four Corners, który ponoć mieści balon 2.0

Pompowanie 2.0 do 4,5 to śmiechu warte :D (chyba, że ważysz 150kg)

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Jak już 28", to rower pod szeroką oponę da radę znaleźć. No, ale tutaj tylko tarcze.
Takich rowerów jest całkiem sporo na rynku, chociażby Marin Four Corners, który ponoć mieści balon 2.0

Też ten rower mam na oku, bo widziałem tutaj na forum. W sensie szukam tej opcji. Czy da się frameset czy tylko całość. Jeśli z barankiem to chyba bym musiał otworzyć kolejny wątek jak się do niego przymierzyć ;)

Pompowanie 2.0 do 4,5 to śmiechu warte :D (chyba, że ważysz 150kg)

Z rowerem i bagażem tylko trochę mniej ;)

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Cześć,

Dzieje się dzieje, więc robię update tego gdzie jestem.


Mierzyłem rower Surly LHT 62 cm w Krakowie (dzięki Żubr). Jest olbrzymi, choć byłbym w stanie na nim jeździć spokojnie po asfalcie. Trochę obawiam się jednak niezamierzonego zsiadania w terenie, ponieważ rower ma naprawdę wysoki przekrok (miejsce by wcisnąć max 3-4 palce). Niestety mniejsze rozmiar (60cm) nie jest dostępny. Potem jest 58cm dla Gosi, który jeszcze przymierzymy.

Razem z Gosią mierzyliśmy w Warszawie Surly Troll 22" (http://surlybikes.com/bikes/troll/geometry) To jest niby ten sam rozmiar co mam, ale oni to mierzą trochę niżej niż do końca rury. Ma też większy przekrok niż moja Merida 22", bo zmierzone 83cm.  Ja w Warszawie zmierzyłem, że cała rura od środka suportu do końca ma 60cm. Wiecie jak to traktować/liczyć?

Ogólnie rower wydawał mi się większy niż mój obecny, ale może być też złudzenie bo po prostu jest mega masywny z wyglądu. W każdym razie na tym rowerze jeździłem najdłużej, także z zamocowanymi sakwami, które w przypadku dużych butów muszę wylądować na bagażniku Tubus Logo EVO. Ja bym sobie tam zamontował mostek z większym wzniosem, bo preferują usiąść bardziej pionowo, ale to chyba nie problem. To jedyna rama która łyka całkowite obciążenie 160kg.
Gosia też twierdzi, że to jej rozmiar... co mnie trochę wyprowadza z równowagi, bo dla mnie musiałby być wtedy za mały. Ale jak patrzę na zdjęcia to widzę, że jeszcze musi sobie pojeździć na 20" i sprawdzi. Surly Troll 20" Mierzymy za tydzień i to będzie ostatni rower na horyzoncie do przymiarki.

W Warszawie mierzyliśmy też FUJI Touring (https://rower.com.pl/fuji-touring-28-521123). Fajny rower na asfalt i lekkie sakwy. Choć można wymienić koła (28") na naprawdę szerokie i opona 2.0 by weszła po wymianie obręczy. Geometria, wysokość pedałów nad ziemią jednak nie preferuje dużej ilości dziurawych dróg. To nie jest raczej propozycja na ten czas, ale można polecać jak ktoś chce jechać przez zachodnią Europę.

W Warszawie mierzyliśmy też Kona Sutra - jak dla mnie to najlepsza propozycja 28", bo koło 2.0 chyba wejdzie. Niestety kolejne sztuki będą w... marcu... może...

W załączniku przesyłam zdjęcia z przymiarek z opisem w tytułach.

Jeśli chodzi o scenariusz, że są dostępne dwa jednakowe rowery. To z dostępnością jest słabo bo mamy:
Surly LHT 58 i 62 cm.
Surly Troll wszystkie

mało

i zacząłem też myśleć o Marin Four Corners (http://marinbike.pl/four-corners-2018-p106.html?c=58) - cały rower 28" za 3600 zł. Niestety nie mierzyłem i nie wiem czy tak XL mimo wszystko nie była by za mała (przekrok 81cm). Na pewno do wymiany byłby napęd, bo na takim to ja nigdzie nie wjadę, koła, opony i hamulce, które ponoć są do bani jak doczytałem na tym forum.

No z tymi ramami używanymi to jest przy 26" słabo (allegro, olx), mało rzeczy się pojawia (za późno zacząłem).

Dzięki za uwagę, jestem ciągle rozdarty ;)

Surly Troll 22"


Surly Troll 22" symylowany wyższy chwyt


Surly Troll 22", ale Gosia ;)


Surly Troll 62cm


Stevens 23"


Stevens 23" Gosia

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Nigdy w żadnym azjatyckim kraju nie byłem. Mój post znowu nie będzie odniesiony do azjatyckich realiów,czyli być może, bezużyteczny.
W doopie miejcie koła 26. O ile Gosia wygląda dość przyzwoicie na Stevensie 23 (ale ładnemu na wszystkim ładnie), to inne opcje wyglądaja kuriozalnie.
Przepraszam, wiem, że to ostro powiedziane, trzeźwy do tego (niestety) jestem, ale wygoda i bezpieczeństwo przede wszystkim. Wybieranie roweru tylko z powodu dostępności obręczy nie jest dla mnie logiczne. Rower powinien spełniać o wiele więcej warunków niż tylko łatwość wymiany obręczy.
Nie wiem jak "przygoda" Ewcyny sie zakończyła, ale nawet w takim przypadku nie było beznadziejnie.
Na awarię gdzieś w zupełnej dziczy niekoniecznie pomoże 26 cali. Bardziej rozdzielenie hamulców na tarczowe i o bręczowe (przód/tył), bo można założyć koła o różnej średnicy.
Se myślę  :) 
Niezmiennie kibicuję.

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2479
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
Moim zdaniem kupienie Surly 62 byłoby dużym błędem. Ten rower jest na Ciebie ewidentnie za duży. Taka a nie inna geometria, oznacza wygodną pozycję, ale też ciężar jest cofnięty baardzo do tyłu. Przez to bardzo obciążony będzie tylny widelec i koło. IMO może się okazać, że szansa na rozwalenie tylnego koła na tym rowerze będzie większa, niż na dobrze wyważonym i dobranym 29-erze, na którym zajmiesz umiarkowanie pochyloną pozycję. Wiem co mówię bo ja już tylny widelec i koło w tym rowerze zabiłem.

A Surly Ogre, nie chcesz sobie zobaczyć? Pytam bo podajesz też nazwy rowerów na 28 cali. Ogre to jest chyba najbardziej uniwersalny i najładniejszy ;) (subiektyw) z Surlych. Można na tej ramie złożyć fajny rower wyprawowy. Poradzi sobie na asfalcie i w terenie (tu wiele zależy jaki wsadziłbyś widelec, hamulce mostek itd.)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum