Część z was za pewne pamięta że mam problem z ramami rowerowymi po prostu je pękam.
Nawet na zlot tegoroczny przyjechałem z pożyczonym od syna rowerem bo mój był zgłoszony do producenta.
Ponieważ nie było szybko odpowiedzi od producenta zacząłem się rozglądać za rowerem stalowym dla siebie i tu wielkie dzięki dla Łatośłętki za pomoc w wyszukiwaniu pancernych ram o dużej nośności bo ja plus bagaż to 150kg+ zastanawiałem się też nad budową ramy na zamówienie.
Czerwic był dla mnie ciężki z powodów rodzinnych i zawiesiłem temat poszukiwań nowego roweru. Pod koniec czerwca żona wraz z synem bez mojej wiedzy zamówili mi frameset na pocieszenie po ciężkim dla mnie czasie.
Tak stałem się posiadaczem takiej to maszyny:
Duża część części pochodziła z poprzedniego mojego roweru bo ze względu na wagę systematycznie zamierałem podzespoły na pancerne:
Rama +widelec Surly Ogre XL model 2016
Stery Cane Creek TEN
Piasta przednia z prądnicą Shimano Deore LX DH-T675 36H czarna - najwyższy model ale na stalowej osi a nie aluminiowej.
Piasta tylna Novatec D042SB - duża nośność i na łożyskach maszynowych
Szprychy DT Champion 2,34mm
Obręcze DT SWISS 545D 700C 36H - nośność 140kg
Tarcza hamulcowa przód Shimano Deore XT SM-RT81 Center Lock 180mm
Tarcza hamulcowa tył Shimano Deore XT Saint SM-RT86 6-śrub 160mm
Adapter hamulca Shimano SM-MA-F180 przód 180mm PM/IS
Hamulce tarczowe Shimano Deore BR-M615 + BL-M615
Przerzutka tył Shimano Deore XT RD-T8000 10-sp SGS
Przerzutka przód Shimano LX FD-T670 3x10
Łańcuch Shimano CN-HG95 + spinka KMC
Łożyska suportu Shimano XT BB-MT800 Hollowtech II
Kaseta Shimano Deore XT CS-M771 10rz
Korba Shimano FC-T551 44-32-24T
Pedały Specialized Bennies Platform - pierwsze pedały których nie dałem rady połamać na dwóch łożyskach maszynowych i jednym ślizgowym chyba nie do zajechania. Mam je już 3 lata.
Sztyca amortyzowana Suntour SP12-NCX
Siodło Selle Royal Respiro Soft Moderate Men
Mostek Specialized 90mm 10sto
Kierownica Decathlon B'TWIN oversize 31,8 mm 720 mm uniesiona
Chwyty Ergon GP5 L
Bagażnik przód Tubus Tara
Bagażnik tył Tubus Logo evo
Opony Schwalbe Marathon Mondial DD TSC SS 28x1.60
Dętki Schwalbe SV 19 DĘTKA 28/29x1.50-2.40 PRESTA 40mm
Błotniki Orion S-Grip
Stopka Ursus KAISER 69 - nośność 55kg
Lusterko Zefal Spy
Lampka przód AXA Blueline50-T Steady
Lampka tył Infini I-501R APOLLO
Ładowarka USB z dynama (własna konstrukcja i zamiennie PowerBug)
Uchwyt na telefon QuadLock
Tyle technikali, rowerem przejechałem ~1,9k km jest dość miękki co skłania mnie do likwidacji amortyzatora ze sztycy bo chyba nie jest potrzebny. Rower bardzo dobrze się prowadzi i mogę na nim jechać godzinami bez dolegliwości kręgosłupa czy nadgarstków. Nie jest szybki ale za to czuje się na nim bardzo wygodnie. W tej konfiguracji jest dość ciężki ale ile dokładnie to nie wiem bo nie ważyłem go. Moim celem był rower wytrzymały i chyba taki udało się złożyć. Czas pokaże.
Pod koniec lipca odezwał się do mie Spec i zaproponował wymianę roweru ale nie na model jaki miałem a na zupełnie inny typ ale cały stalowy.
Tak trafiła do mnie Sequoia.
Rama Premium Cr-Mo size-specific tubing, internal light cable routing-ready, Adventure Geometry, flat disc mount, fender/rack mounts
Widelec Specialized Cr-Mo, internal light cable routing, flat disc mount, waterbottle/rack/fender Koła Specialized Adventure Gear Hayfield
Opony Specialized Adventure Gear Sawtooth 2Bliss Ready, 700x42mm
Mechanizm korbowy FSA Vero, alloy, sub compact, 110mm BCD spider
Wieńce 48/32T
Suport BB-7420STw/Bolts w/RPM logo
Manetki Shimano Sora
Przednia przerzutka Shimano Sora, 34.9mm clamp w/28.6mm adapter, 9-speed
Tylna przerzutka Shimano Alivio, Shadow design, SGS cage, 9-speed
Kaseta Shimano, 9-speed, 12-36t
Łańcuch SRAM PC-971 w/PowerLink
Przedni hamulec Tektro Spyre, mechanical disc, 160mm rotor, dual pivot
Tylny hamulec Tektro Spyre, mechanical disc, 160mm rotor, dual pivot
Kierownica Specialized Adventure Gear Hover
Mostek Specialized, 3D forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise
Siodło Body Geometry Phenom Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm
Sztyca Specialized alloy, 27.2mm
Pedały SPD PD-M530 czarne - ze względu na dużą stopę i miękkie buty SPD chciałem pedały z ramką
Nigdy wcześniej nie jeździłem na kolarce i trochę się obawiałem. Niesłusznie rower jest szybki i bardzo zwrotny, a dzięki szerokim oponom 42mm spokojnie radzi sobie poza asfaltem. Chyba to zasługa stalowej ramy i widelca bo jazda po kocich łbach nie powoduje urwania dłoni w nadgarstkach czego doświadczałem na aluminiowym rowerze z zablokowanym amorkiem.
Rowerem przejechałem około 600km to niewiele jedyne co zmieniłem to założyłem pedały spd.
Posiada punkty montowania do bagażników ale jak dla mnie to z taką maszyną to tylko bikepaking.
Musze jeszcze poćwiczyć mój kręgosłup bo po dłuższej jeździe czuje że mi doskwiera.
Tak to mam dwa rowery stalowe których defakto sam nie wybierałem
ale jestem z nich bardzo zadowolony jeden idealnie sprawdził się na wyjeździe do północnej Norwegi, drugi zamierzam używać jako szybko biegacza którym jest bez dwóch zdań. Oba rowery dają mi ogromną frajdę i oba inną.
Mam też nadzieję że posłużą mi dłuższy czas niż moje poprzednie, bo są ze stali i że są dwa więc zużycie tez się rozłoży.
Jak by były pytania to na ile zdołam to odpowiem.