Dodatkowo obręcz bez ścianek do ścierania może być lżejsza - a to masa rotująca, więc jest o co walczyć.
Daje cos ten Zertz?
Koła to masa rotująca, więc zysk trochę większy niż wynikałoby z samej kalkulacji. Na carbonowej obręczy można te 100 g urwać.https://www.top-fire.com/38mm-carbon-rims-road-bike-wheel-rim-700c_p23.html
ludzie składają jak najlżejsze koła pod tarcze, a rzadko kiedy biorą pod uwagę masę tarcz i śrub w ogólnej masie zestawu.
To mnie zastanawia, że ludzie składają jak najlżejsze koła pod tarcze, a rzadko kiedy biorą pod uwagę masę tarcz i śrub w ogólnej masie zestawu.
Zdecydowanie więcej gramów można zaoszczędzić na gumie (dętki, opony i opaski) niż na obręczach.
Który łatwiej rozkręcić do tej samej prędkości?
Aktualnie myślę o zakupie szoski w podobnym budżecie (ale na hamulcach obręczowych, zupełnie nie wiem, po co w szosie tarcze), więc jak chcesz, to mogę podrzucić kilka propozycji, ale podejrzewam, że jak chcesz tarcze, to to Cię nie zainteresuje ;-)
Cytat: Rolf w 10 Wrz 2017, 21:51Daje cos ten Zertz?mam słabe doświadczenie bo jeżdżę wyłącznie na tych specach to już mój drugi ale jestem bardzo zadowolony z tego roweru i nie chciałbym go zmieniać... w tegorocznym modelu zmienili sposób amortyzacji przez wprowadzenie amortyzatora z przodu w kierownicy o skoku 20 mm wziąłem sobie taki na test ale moim zdaniem to stare rozwiązanie jest lepsze... pomijając fakt że to trzeba serwisować dodatkowo... Są jednak ciągle w sprzedaży poprzednie ramy pod nazwą roubaix sl4 tyle że tylko w niższych opcjach osprzętu i z hamulcami obręczowymi
Interesowałem się ramami carbonowymi MTB i z moich obserwacji wynika, że tańsze ramy są sporo cięższe. Raczej spodziewałbym się, że droższe szybciej się rozpadnie. Plus kupionego w Europie jest głównie taki, że łatwiej na miejscu uzyskać odszkodowanie niż łapać Chińczyka.
...Cytat: RS w 11 Wrz 2017, 09:01Zdecydowanie więcej gramów można zaoszczędzić na gumie (dętki, opony i opaski) niż na obręczach.Dopóki się tej gumy nie złapie. Jedno łatanie, to jest minimum 15 minut, szybko się może okazać że koło nawet o połowę lżejsze nie pozwoli nam nadrobić straconego czasu.