Autor Wątek: Wymiana gwarancyjna ramy - na aluminium czy stalową.  (Przeczytany 2387 razy)

Offline Mężczyzna szymonowski

  • Wiadomości: 113
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.10.2013
Ostatnio strzeliła mi rama w Konie Rove AL.
Rama ma dożywotnią gwarancję, która została uznana. 
Mam do wyboru brać taką samą aluminiową, albo dopłacić 450 zł i dostać stalową. (Obie z rocznika 2017 r., ale różnica w stosunku do 2016 jest tylko w malowaniu).

Pęknięcie jest moim zdaniem niepokojące w tym sensie, że wystąpiło w miejscu o małym przekroju, a zatem niewielkiej wytrzymałości. Coś jakby kątownik, płyta z alu z zagłębieniem na hak. Moim zdaniem - błąd konstrukcyjny. Rama po wymianie (także na stalową) nadal będzie miała dożywotnią gwarancję, ale waham się, czy warto dopłacać. W teorii stal będzie mocniejsza, ale w teorii aluminium też nie powinno tak pęknąć. W dłuższej perspektywie czasu wydatek 450 zł nie jest powalający, ale trzeba przyznać, że ta stalowa rama to nie jest żaden Reynolds itp. (generyczna nazwa: Kona Cromoly Butted).

Poniżej wklejam zdjęcie uszkodzenia, wystąpiło ono przy podjeździe pod wiadukt. Nieco dokręciłem, najwyraźniej. Przyjmuję, że to albo ukryta wada wykonania (bąbelek albo coś w tym rodzaju), albo niepokojąco szybko występujące zmęczenie materiału 5.000 km - serio???  :(

Interesuje mnie Wasza opinia o tym w jakim wariancie dokonywać wymiany.



Swoją drogą w rocznikach 2016 i 2017 rama stalowa i alu mają taką sama konstrukcję, ale w roczniku 2018, przy  okazji mocnej rewizji i rozszerzenia tego segmentu oferty, zmienili także konstrukcję ramy Rove ST.

Niezależnie od reklamacji uszkodzoną ramę mam zamiar naprawić do znanego mi producenta ram, raczej z wymianą całego tego fragmentu na budzący większe zaufanie.





Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Ja bym dopłacił do stali. Chociaż tak serio, to powinni Ci ją dać bez dopłaty ;)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Jeśli element w obu ramach jest identyczny (ten sam przekrój), to stalowa będzie mocniejsza.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Za Workiem.

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2543
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Skoro dożywotnia gwarancja, brałbym alu. Prawdopodobnie powinna pęknąć szybciej niż stalowa, więc wcześniej będziesz miał nowy rower. ;)

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
ja też bym brał stalową.

Offline Mężczyzna poziom

  • Wiadomości: 848
  • Miasto: ELW
  • Na forum od: 11.12.2016
"Niezależnie od reklamacji uszkodzoną ramę mam zamiar naprawić do znanego mi producenta ram, raczej z wymianą całego tego fragmentu na budzący większe zaufanie."

Nie czaję tego fragmentu. Jak wymienisz ramę, to tej uszkodzonej nie będziesz miał.
Wymienisz, czyli oddasz uszkodzoną w zamian za nową.
Albo ja nie zrozumiałem wypowiedzi.
"Never argue with idiots"

Offline Mężczyzna __

  • Wiadomości: 432
  • Miasto:
  • Na forum od: 08.12.2013

Offline Mężczyzna R_och

  • Talizman słońca 🌞
  • Wiadomości: 1764
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 16.03.2015
Szymek przecież Ty włóczysz się w różnych dziwnych miejscach - Tobie nie stal bezpieczniej wziąć?
Poza tym to, że tam nie jest na ramie wymieniony Reynolds, to wcale nie znaczy, że to jakieś byle co jest.
W życiu nie chodzi o to, by przeczekać burzę a o to, by nauczyć się tańczyć w deszczu.
- Gandhi

Offline Mężczyzna Włod

  • Wiadomości: 758
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 04.04.2011
Moim zdaniem dwie śruby mocujące hak to raczej błąd konstrukcyjny.  Takie problemy się nie dzieją w rowerach budżetowych.

Raczej bym brał stal, w sumie wymienny hak w stalówce nie jest konieczny. Stały hak nie łatwo wygiąć/połamać. Wiem bo sobie.   

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Wersja stalowa też ma chyba wymienny hak. Kształt i proporcje wyglądają bardzo podobnie jak w wersji AL, tylko rurki trójkąta są głębiej wspawane, bo mają większe przekroje (spaw dochodzi prawie do mocowania bagażnika, a w wersji ST jest odrobinę dalej).
To, co napisał Worek może mieć sens.

Offline Mężczyzna szymonowski

  • Wiadomości: 113
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.10.2013
Raczej bym brał stal, w sumie wymienny hak w stalówce nie jest konieczny. Stały hak nie łatwo wygiąć/połamać. Wiem bo sobie.   

W stalówce też jest wymienny. Taka sama konstrukcja, ten sam hak.






Co interesujące znalazłem zdjęcia Rove AL 2017 - i tu jednak pewna różnica jest. Wcześniej nie zauważyłem. Co by wskazywało, że jednak wyciągają wnioski...






Stalowa 2018 wygląda już zupełnie inaczej, wprowadzona została sztywna oś.









Offline Mężczyzna szymonowski

  • Wiadomości: 113
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.10.2013
Szymek przecież Ty włóczysz się w różnych dziwnych miejscach - Tobie nie stal bezpieczniej wziąć?
Poza tym to, że tam nie jest na ramie wymieniony Reynolds, to wcale nie znaczy, że to jakieś byle co jest.

Miałem dokładnie taką refleksję. Tym razem byłem tylko 4 km od stacji kolejowej...

Offline Mężczyzna WujTom

  • Administrator
  • Wiadomości: 2181
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.10.2016
    • Wuj Tom w podróży
Stal.
Ja dopiero po przesiadce z alumka na stal zrozumiałem w czym jest różnica.
Dodatkowo stal ponoć bardziej wytrzymała ale nie wieczna.
Wolność kocham i rozumiem
Wolności oddać nie umiem ...


Offline Mężczyzna Tupador

  • Wiadomości: 9
  • Miasto: Gliwice/Mikołów
  • Na forum od: 04.09.2017
Ładna ta stalowa rama. Szkoda, że nie ma taperowanej główki jak model Rove Ltd zbudowany z rurek Reynoldsa (który niestety zrobili pod koła 27,5 cala). Ja wymieniałbym ramę na stalową, nawet jeśli byłaby trochę cięższa od duraluminiowej. Kona - jak większość innych producentów - nie podaje wagi ani swoich ram, ani rowerów. A to byłaby ciekawa informacja, skoro w opisie ram jest tylko "butted". Bo ramy "double butted", czy "triple butted" są niewątpliwie lżejsze a równie wytrzymałe.
Czy wiesz/wiecie, jak szeroką oponę można zmieścić do Rove?
Sam wciąż ujeżdżam rower Giant Chaos (koła 26", bo to MTB, ale na Green Velo bałbym się wybrać na "cienkich" oponach) z wczesnych lat '90 ubw. o ramie zbudowanej z rurek Tange chro-moly - chyba ostatni model z mufowaną koroną widelca. 

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum