Autor Wątek: Kierunek bieżnika w przedniej oponie  (Przeczytany 3440 razy)

Offline Kobieta magdad

  • Wiadomości: 1495
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.08.2006
    • http://www.bajkers.com
Kierunek bieżnika w przedniej oponie
« 27 Wrz 2017, 20:23 »
Nie mam na oponie zaznaczonego kierunku rotacji i zastanawiam się jak założyć poniższą oponę na przednie koło

Opcja 1:


Opcja 2:


Podejrzewam, że opcja 2, ale wolę się upewnić

Offline Mężczyzna Turysta

  • Wiadomości: 5719
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 15.06.2011
Miałem podobne opony z decathlonu. Wybierałem wersję nr 1.

Edit:
Chociaż patrzę jeszcze na środek bieżnika i jednak nie wiem. ;)

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2676
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi


Ja bym to tak pozakładał ...

Co to za opona? ;-)

Offline Kobieta magdad

  • Wiadomości: 1495
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.08.2006
    • http://www.bajkers.com
Czyli wersja 1, chyba muszę piwo otworzyć i czekać na więcej odpowiedzi ;). Opona to Pogo Kardung-la - kupiłam je razem z rowerem, normalne wystarczają mi Schwalbe Marathony, ale chciałam coś bardziej terenowego założyć.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Brak oznaczenia kierunkowego wskazuje, że nie ma to znaczenie. Opona nie jest kierunkowa.
Ale jeżeli już to z Twoich zdjęć Opcja 2; ze zdjęć skrzysiek - opcja prawa. Oczywiście mam na myśli minimalizacje oporów toczenia. Jeżeli szukasz lepszej trakcji to dokładnie odwrotnie.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Mam takie zdanie jak Sedymen, a jeśli koniecznie wybierać, to stawiam opcję drugą. Moje Schwalbe Nobby Nic [zgodnie z oznaczeniem] też mają ustawiony bieżnik tak żeby opór był większy.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Iwo

  • leniwy południowiec
  • Wiadomości: 3449
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 20.09.2010
Ja bym na tył założył zgodnie z opcją 1, na przód 2; ze względu na ułożenie klocków bocznych spodziewałbym się minimalnie lepszej pracy w błocie itp. kosztem zwiększenia oporów, chociaż w sumie to różnica pewnie nie będzie wyczuwalna.

Czasem na oponach rowerowych się oznacza, żeby na przód były założone "pod włos" (choćby na popularnych Smart Samach).

Offline Kobieta magdad

  • Wiadomości: 1495
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.08.2006
    • http://www.bajkers.com
Dzięki za wyjaśnienia, już załapałam o co chodzi :).

Offline średni

  • Wiadomości: 1383
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
Jeżeli przód to opcja nr.2
-------- tył  ------------ nr.1
Kto nie podróżuje nie zna wartości człowieka.
"Góry Uczą Pokory"

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Jeżeli przód to opcja nr.2
-------- tył  ------------ nr.1
Jestem tego samego zdania. Opony się projektuje i montuje tak, żeby rower szybciej jechał, a nie szybciej hamował. Przód ma trzymać kierunek (być przewidywalnym w prowadzeniu), a tył dawać solidne "zaparcie" w podłożu. Zwykle się bierze przede wszystkim pod uwagę klocki środkowe.
Po raz pierwszy spotykam się z teorią, jaką przedstawił podjazdy, ale nie wykluczam, że jestem w mylnym błędzie.

ed.
Zgadzam się natomiast z opinią, że te opony nie będą dobrze pracować w błocie. Tyle tylko, że o błocie w ogóle nie było mowy.

« Ostatnia zmiana: 28 Wrz 2017, 01:08 RS »

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
A była mowa o typie nawierzchni? Bo być może to slicki do kolarzówki i radzimy wspak :( Błoto suche było na focie...
Nie było mowy. Zakładam, że "suche błoto" umieścił tam poprzedni właściciel, bo autorka wątku jeszcze tej opony nie założyła na obręcz, a opona wygląda na używaną.
Napisałeś:
... Niestety moim zdaniem te opony będą się ślizgać na błocie niezależnie od ustawienia.
Co zabrzmiało jakby była to dla magdad ważna cecha, a może nie jest. Tylko o to mi chodziło.

Nie chcę się zagłębiać w to błoto. Nie jest dla mnie szczególnie ważne, czy te opony będą się w nim ślizgać, czy nie.

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Nie chcę się zagłębiać w to błoto. Nie jest dla mnie szczególnie ważne, czy te opony będą się w nim ślizgać, czy nie.
No dla Ciebie nie :) chyba, że akurat repozycja kończyny odbędzie się w pobliskim szpitalu - przyniesiesz jurajskie błoto dla osłody :)
Nie ma sensu pogrążać się w tych złośliwostkach. Nie było mowy o rodzaju nawierzchni, więc założenie, że skuteczna jazda w błocie jest priorytetem, nie ma podstaw.
Kwestia dotyczy czegoś innego i głosy są podzielone.
Zamierzałem wysilić umysł i je policzyć, ale się okazuje, że Twoje zdanie podziela tylko skrzysie.k (zakładam, że Turysta nie ma zdania).
Myślę, że jeśli rozmowa ma być sensownie kontynuowana, to tylko z udziałem "zewnętrznych" dowodów.
Jeśli takich nie będzie, to nie zdziwię się jak magdad napisze w końcu, że w dupie ma takie porady  ;)
Postaram się znaleźć jakąś oponę dwukierunkową z odpowiednim opisem i ustrzelić jej fotkę, może to pomoże.
Dobranoc.

Offline Mężczyzna Turysta

  • Wiadomości: 5719
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 15.06.2011
Magdad, teoria to jedno, a w praktyce i tak nie odczujesz różnicy. ;)

jark

  • Gość
... pytanie ; dlaczego te opony nie maja pokazanego kierunku toczenia ?
- bo przy ich budowie i układzie bieżnika jest to całkowicie obojętne
amen. `

jarek

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2813
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
To jest przednie koło, jeżeli jest bez hamulców tarczowych, to oponę możesz założyć dowolnie.
Przełożysz tylko koło (prawo/lewo) ewentualnie. Sama wyrobisz sobie zdanie :)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum